Stripping?

Termin i dag. Kontroll på sykehus, modne forhold og strippet. Vi får se om det hjelper. Skal inn til mer formell igangsetting lørdag om det ikke hjelper.
 
Håper at JM kan strippe på tirsdag.. merker jeg er klar for noe action. Sist ble jeg strippet og satt igang 2 dager etterpå. Hadde endel murringer og slimproppen gikk dagen etterpå også.
 
Hva skjer under stripping, hvordan er det jordmor stripper (hørtes artig ut :p )
Og gjør alle jordmødre dette?
 
Hva skjer under stripping, hvordan er det jordmor stripper (hørtes artig ut :p )
Og gjør alle jordmødre dette?
Hvis modne forhold så tas en finger inn i livmorhalsåpningen og løsner på hinnene som ligger mot livmorhalsen. Det kan være ubehagelig/vondt og medføre en del blødning. Tror ikke alle jm gjør det og noen gjør det kun fra termin eller man er gått godt over tiden.
 
Hvis modne forhold så tas en finger inn i livmorhalsåpningen og løsner på hinnene som ligger mot livmorhalsen. Det kan være ubehagelig/vondt og medføre en del blødning. Tror ikke alle jm gjør det og noen gjør det kun fra termin eller man er gått godt over tiden.
Åja, jeg kan jo spørre da! Takk :)
 
Håper at JM kan strippe på tirsdag.. merker jeg er klar for noe action. Sist ble jeg strippet og satt igang 2 dager etterpå. Hadde endel murringer og slimproppen gikk dagen etterpå også.
Jm ville ikke strippe denne uken (37) og neste uke er hun såklart bortreist. Så jeg må ha kontroll hos fastlege. Kan ikke be om stripping siden frøkna skal være med, av annen årsak.. Så litt lei meg. Skulle fått modningsakupunktur og neste uke. Men håper timen på sykehuset uka etter, 39+3 innebærer sjekk, stripping og tid for igangsetting
 
Jordmora mi nevnte allerede i uke 34-35 at hun kunne prøve å hjelpe til litt etter uke 38, så jeg har hatt tid til å tenke meg om. Babyen er estimert til litt større enn normalen, og jeg mistenker at terminen er satt en uke sent.. Mulig det er derfor hun er så "liberal" :))

Jeg har tenkt mye frem og tilbake, og uroet meg for det samme som deg.. Orker ikke masse vondt til ingen nytte. Kom frem til at jeg skulle takke ja om det var modent og hun trodde det kunne ha noe for seg :) Var også redd for at det skulle gjøre vondt, men det gikk veldig fint ☺️
Foreløpig bare et veldig aktivt barn og kynnere.

Oppdatering 1 uke senere:

Var på ny kontroll idag og da var skjededelen blitt kortere om ikke annet. Fra 3 cm forrige uke til 1-1,5 i dag. Har hatt kraftigere kynnere den siste uken, og nedpress har gjort det vanskelig å holde seg på beina.. 18 kg ekstra gjør sikkert også sitt

39+3 i dag. Hun røska litt under undersøkelsen, men vet ikke om det har noe for seg.. Ikke merket noe særlig i dag, men håper på fødsel hele tiden og blir gal av å vente ♥️
 
Last edited:
Var på en kontroll idag og var 2 cm åpen, hodet godt ned i bekkenet. Ble røsket litt og nå kommer det masse rosa slim og har hatt mange kynnere den siste timen...
 
Var på en kontroll idag og var 2 cm åpen, hodet godt ned i bekkenet. Ble røsket litt og nå kommer det masse rosa slim og har hatt mange kynnere den siste timen...
Ble strippet i 9-tiden, rundt 11 startet riene og 24 t etter første rie var hun ute. Så stripping kan absolutt gjøre susen! Hadde 2 cm selv og noen få dager over termin :)
 
Back
Topp