Stripping?

~Ønskebarn17&19

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Desemberlykke2017
Julegavene 2019
Har du erfaring med det?
Når gjorde du det isåfall?
 
Jeg ble strippet sist, 2 dager før termin. Men jeg spurte ikke etter noe før heller. Hvordan er praksisen der du bor?
Jeg lurer på å spørre JM på Mandag, om hun kan sjekke meg, men aner ikke hva hun tenker om det.
 
Hva er stripping? Tøying av livmorhalsen?

Husker gyn prøvde å tøye livmorhalsen da jeg hadde bittelitt åpning rundt termin dato sist og husker jeg fikk mer kynnere på kvelden og etterhvert tegningsblødning. Vannet gikk noen dager senere.
 
Hva er stripping? Tøying av livmorhalsen?

Husker gyn prøvde å tøye livmorhalsen da jeg hadde bittelitt åpning rundt termin dato sist og husker jeg fikk mer kynnere på kvelden og etterhvert tegningsblødning. Vannet gikk noen dager senere.
Ikke helt sikker på om det er det han har gjort, men høres likt ut :angelic:
Det satte igang modning hos meg og slimproppen gikk når det ble gjort sist så derfor jeg ønsker å gjøre det nå. Men tror ikke noen gjør det før termin,noen gjør det i uke 39 osv.. jeg er bare uke 36 på mandag men skal iallefall spørre :angelic:
 
Hva er stripping? Tøying av livmorhalsen?

Husker gyn prøvde å tøye livmorhalsen da jeg hadde bittelitt åpning rundt termin dato sist og husker jeg fikk mer kynnere på kvelden og etterhvert tegningsblødning. Vannet gikk noen dager senere.
Har forstått det slik at det er å løsne fosterhinnen fra åpningen av livmorhalsen, men det krever et man har litt åpning.
 
Ble gjort 39+2 sist, da var jeg inne for igangsetting men var så moden at de droppa ballong. Ble strippa, fikk klyx og så venta de noen timer. De kunne da ta vannet, og vips gikk jeg i fødsel. Vet ikke hvor mye strippinga hjalp da, men. :p
 
Jeg forstår ikke hvordan noen ønsker å gjøre det frivillig:O
Jeg synes bare det å få sjekket åpning er et sant helvete.
 
Jeg ble strippet med første 5 dager før termin. Kan ikke huske at det var vondt. Fødselen startet av seg selv 3 dager etter. Håper å kunne bli strippet igjen litt før termin denne gangen også.
 
Jeg syns ikke stripping var særlig vondt sist. Det var ubehagelig ja, men ikke vondt. Spent på om JM vik gjøre det neste uke. Kanskje jeg sender henne en sms og spør haha!
 
Jeg forstår ikke hvordan noen ønsker å gjøre det frivillig:O
Jeg synes bare det å få sjekket åpning er et sant helvete.

Så forskjellige man er, jeg har ikke opplevd å bli strippet men å sjekke åpning syns jeg overhodet ikke var vondt - hadde faktisk både jordmor og tre leger som sjekket etter hverandre første gangen. Hadde 7 cm da, kanskje mer vondt tidligere i løpet?
 
Har du erfaring med det?
Når gjorde du det isåfall?

Her sjekker ikke engang jordmor for modning, så blir nok ikke strippet. Ikke at jeg vil det heller, fy så vondt det gjorde. Ble ufrivillig strippet med første
 
Jeg ble strippet to ganger før forrige fødsel. Første gang ca en uke før fødselen startet. andre gang bare noen timer før. Synes ikke det var vondt i det hele tatt. Men vet heller ikke om det var det som gjorde at fødselen startet.. Kommmer nok til å gjøre det igjen hvis de spør om det, men vet ikke helt om jeg har stor tro på at det har så utrolig mye å si da :p
 
Her sjekker ikke engang jordmor for modning, så blir nok ikke strippet. Ikke at jeg vil det heller, fy så vondt det gjorde. Ble ufrivillig strippet med første
Jordmor på helsestasjon mener du ?
 
Jeg forstår ikke hvordan noen ønsker å gjøre det frivillig:O
Jeg synes bare det å få sjekket åpning er et sant helvete.

Jeg hadde hørt det skulle være så vondt, så lå og holdt meg fast og venta på smertehelvete. Merka lite til det. :hilarious:

Syns heller ikke det var vondt å få sjekka åpning. Sikkert forskjell på hvor øm en er nedentil. Noen er jo veldig hoven og sår i lengre tid før fødsel også.
 
Så forskjellige man er, jeg har ikke opplevd å bli strippet men å sjekke åpning syns jeg overhodet ikke var vondt - hadde faktisk både jordmor og tre leger som sjekket etter hverandre første gangen. Hadde 7 cm da, kanskje mer vondt tidligere i løpet?
Ja er nok stor forskjell. Hjalp kanskje heller ikke så mye at første gangen jeg var inne til fødsel så hadde de ei på opplæring som skulle øve seg på meg. Ble mange høydepunkter den dagen...:(
 
Jeg er 38+3 i dag og gravid med nr 2. Jordmor sjekket modning. Har 3 cm skjededel, sentrert mormunn og 1 cm åpning + relativt modne forhold. Hun brukte litt krefter på å presse litt ekstra, så nå er jeg spent på om det har noe for seg.. Kjenner litt ekstra murringer ihvertfall ☺️
 
Jeg er 38+3 i dag og gravid med nr 2. Jordmor sjekket modning. Har 3 cm skjededel, sentrert mormunn og 1 cm åpning + relativt modne forhold. Hun brukte litt krefter på å presse litt ekstra, så nå er jeg spent på om det har noe for seg.. Kjenner litt ekstra murringer ihvertfall ☺️
Spennende! Jeg er 38+6 i dag og snakket med JM i stad som sa at hun helst ikke vil strippe meg enda da det kan bli mye maserier som ville slitt meg ut og ikke fødsel. Kan du oppdatere her hvordan det går? Er nysgjerrig og vurderer fortløpende selv om jeg vil be om det.
 
Jordmora mi nevnte allerede i uke 34-35 at hun kunne prøve å hjelpe til litt etter uke 38, så jeg har hatt tid til å tenke meg om. Babyen er estimert til litt større enn normalen, og jeg mistenker at terminen er satt en uke sent.. Mulig det er derfor hun er så "liberal" :))

Jeg har tenkt mye frem og tilbake, og uroet meg for det samme som deg.. Orker ikke masse vondt til ingen nytte. Kom frem til at jeg skulle takke ja om det var modent og hun trodde det kunne ha noe for seg :) Var også redd for at det skulle gjøre vondt, men det gikk veldig fint ☺️
Foreløpig bare et veldig aktivt barn og kynnere.
 
Back
Topp