ugrei jm på føden

Status
Stengt for ytterligere svar.
Sjansen for at du får samme jm igjen er jo veldig liten,så prøv å stresse ned. Skulle det skje,så bør du be om bytte. De er flere på jobb der pga man jo aldri vet hvor mange fødende som kommer. I tillegg er det november og kanskje mindre pågang der nå. De vil ofte kunne gjøre noen endringer.

Litt nysgjerrig,men hva var det hun gjorde som var feil?
 
Sjansen for at du får samme jm igjen er jo veldig liten,så prøv å stresse ned. Skulle det skje,så bør du be om bytte. De er flere på jobb der pga man jo aldri vet hvor mange fødende som kommer. I tillegg er det november og kanskje mindre pågang der nå. De vil ofte kunne gjøre noen endringer.

Litt nysgjerrig,men hva var det hun gjorde som var feil?
Føden på UNN Tromsø har vært helt sprengt på kapasitet i det siste, sinnsykt mange som har født, og de har stort sett hatt fulle fødestuer hver dag. Skulle nesten tro det var julerushet o_O
 
  • Liker
Reactions: B
Føden på UNN Tromsø har vært helt sprengt på kapasitet i det siste, sinnsykt mange som har født, og de har stort sett hatt fulle fødestuer hver dag. Skulle nesten tro det var julerushet o_O

Huff da! :( Får håpe resten her inne får greie opplevelser da! <3

Er spent på hvordan det er her i byen, jeg aner ikke hvordan det er nå! :p
 
Føden på UNN Tromsø har vært helt sprengt på kapasitet i det siste, sinnsykt mange som har født, og de har stort sett hatt fulle fødestuer hver dag. Skulle nesten tro det var julerushet o_O
Da håper jeg at "alle" har født seg ferdig, så igangsettelsen min neste uke ikke blir utsatt :nailbiting:
 
Føden på UNN Tromsø har vært helt sprengt på kapasitet i det siste, sinnsykt mange som har født, og de har stort sett hatt fulle fødestuer hver dag. Skulle nesten tro det var julerushet o_O
Hææ? Virkelig?
 
JM ville ha inn meg den 12 november til ny sjekk på UNN for å starte fødsel. Det gikk ikke, da var det så fult at jeg må vente til 14 november. Vil de da ikke starte meg pga helg og at førstegangsfødende kan ta 3 dager, så er jeg litt redd jeg må vente til over helga å kanskje bare ender opp med keisersnitt fordi han er for stor :sad015
 
Vet dere hvordan det er på UNN, hvis man går over tida, når blir man satt i gang? Spurte kommune jm om dette men hun hadde ikke noe svar. Trodde man ble satt igang uansett hvis man var kommet så og så langt.
 
Vet dere hvordan det er på UNN, hvis man går over tida, når blir man satt i gang? Spurte kommune jm om dette men hun hadde ikke noe svar. Trodde man ble satt igang uansett hvis man var kommet så og så langt.
Forrige svangerskap var jeg inne en torsdag som var 7 dager over termin på trivselskontrolll. (Ul og ctg)
Fikk da beskjed om å komme inn igjen mandagen for ny vurdering. Fødte heldigvis søndagen. Trur de setter igang dag 12 om alt er bra med baby.
 
JM ville ha inn meg den 12 november til ny sjekk på UNN for å starte fødsel. Det gikk ikke, da var det så fult at jeg må vente til 14 november. Vil de da ikke starte meg pga helg og at førstegangsfødende kan ta 3 dager, så er jeg litt redd jeg må vente til over helga å kanskje bare ender opp med keisersnitt fordi han er for stor :sad015
Hvordan kan de si nå at det er fult 12 november? Veldig spent da jeg selv har time til igangsetting neste uke.
 
Hvordan kan de si nå at det er fult 12 november? Veldig spent da jeg selv har time til igangsetting neste uke.
Det lurer jeg også på!

Har selv time i morgen (onsdag) for diskusjon/bestemmelse av igangsettelse. Og legene har tidligere skrevet igangsetting på termin, som er på torsdag. Jeg tror jeg kommer til å nekte å gå over helga å vente. Nå har jeg allerede vært her i snart 3 uker, jeg er dritt lei...
 
Jeg er ikke helt sikker på hvordan hun fant ut dette. Var hun sekretæren i skranken som satte opp time 14 dager og ikke 12 dager slik legen skrev på denne times greia. Å mumlet noe om at det var fult frem til den 14, så jeg måtte vente til da. Å turte egentlig ikke krangle på det til tross for at jeg mest hadde lyst å trykke papiret i ansiktet hennes å si, det står 12 dager der, ikke 14!

Katitzi, siden du alt er på sykehuset blir nok du prioritert før meg. Pluss du er andregangs fødende og da går det fortere enn med meg som de regner 3 dager på siden jeg er førstegangs. Problemet med å sette meg i gang på torsdagen som jeg nå er satt på er at de må regne at han ikke blir født før på lørdagen, og risikosvangerskap vil de helst ikke ha i helgene da det er mindre folk på jobb.

Jeg tror det var noe som gikk i februar rundt tromsø. Jeg å mannen sov ikke på samme rom hele februar/mars å likevell så skal jeg inn på føden nå i november
 
Jeg tror det var noe som gikk i februar rundt tromsø. Jeg å mannen sov ikke på samme rom hele februar/mars å likevell så skal jeg inn på føden nå i november
Var vel veldig kaldt i februar? Var det ikke? :laughing002 Vi hadde sex én gang den måneden og hoppet av i svingen, så uvirkelig at jeg og skal på føden i løpet av ett par uker :dance008
 
Jeg møtte bare på kjempe flinke og gode jordmødre. Lå på barselavd i 4 netter, og det var heldigvis veldig rolig da, fikk ha rommet for oss selv :happy:. De sa det hadde vært nesten kaotiske tilstander der rett før- så mange fødende, og barselhotellet hadde og holdt stengt.
 
Jeg møtte bare på kjempe flinke og gode jordmødre. Lå på barselavd i 4 netter, og det var heldigvis veldig rolig da, fikk ha rommet for oss selv :happy:. De sa det hadde vært nesten kaotiske tilstander der rett før- så mange fødende, og barselhotellet hadde og holdt stengt.
Ja, barselhotellet stengte den dagen jeg reiste hjem, da skulle de ha helgestengt (aner ikke hvorfor, siden de ventet ganske mange fødende)...

Møtte faktisk på ei mindre grei jm mens jeg var på føden. Heldigvis var det ikke hun som hadde vakt mens jeg fødte, hun bare tok siste prøvene av meg før jeg ble flytta til barselhotellet.
Hun var meget usympatisk, og gjentok flere ganger at jeg ikke fikk være på barsel lengre enn 48 timer, det var standard og at mamma måtte betale for oppholdet (det visste vi jo allerede, hadde jo vært på hotellet i nesten 3 uker allerede)...

Jm jeg hadde under fødsel virket litt tafatt, men det kan være pga hun lot studenten ta mye av styringen, studenten var helt fantastisk! Og både jeg og mamma sa til henne etterpå at hun kommer til å bli en flott jordmor når hun er ferdig med utdanningen :)
 
Hvordan kan de si nå at det er fult 12 november? Veldig spent da jeg selv har time til igangsetting neste uke.
Fordi de planlagte ks/operasjonene allerede er satt opp for lenge siden. Tre leger ønsket å ha meg inn tidligere, men det var ikke plass til meg, så måtte vente helt til to dager før termin. Det er ikke optimalt, de ønsker oss inn 7-10 dager før termin når man har planlagt ks. Jeg ringte tre ganger dit for å høre om de hadde fått en åpning en plass, noe de ikke hadde. MEN for å få muligheten for å bli satt opp før/ hvis det har vært en avlysning el, så må man settes opp på gul liste, en slags venteliste. Det fant jeg ut i ettertid at ingen jm/lege hadde gjort. Så der gikk jeg å håpet og ventet, men det hadde aldri skjedd uansett, da jeg ike sto på noen venteliste.... jævli irriterende!
 
Sjansen for at du får samme jm igjen er jo veldig liten,så prøv å stresse ned. Skulle det skje,så bør du be om bytte. De er flere på jobb der pga man jo aldri vet hvor mange fødende som kommer. I tillegg er det november og kanskje mindre pågang der nå. De vil ofte kunne gjøre noen endringer.

Litt nysgjerrig,men hva var det hun gjorde som var feil?
ikke særlig lite pågang der nå nei.. nybakte mødre lå på dobbeltrom! IKKE greit! traff heksa igjen, men heldigvis ikke under fødsel! Jm snakket til meg på en veldig nedlatende måte, hun hadde ingen empati og var en streng type som ikke smiler eller viser noe som helst ømhet. Man kan vel ikke bli mindre sårbar i en slik situasjon, hvertfall ikke som førstegangsfødende..?

Redigert bort pga folk kan gjenkjenne helsepersonell.
 
Last edited by a moderator:
Vet dere hvordan det er på UNN, hvis man går over tida, når blir man satt i gang? Spurte kommune jm om dette men hun hadde ikke noe svar. Trodde man ble satt igang uansett hvis man var kommet så og så langt.
blir vel igangsatt etter 14 dager, men om man vil og krever det, kan man settes igang etter 7 dager over termin.
 
Hvordan går det? Har du født?? Møtte du denne jordmora?
Fikk en fin, men liten gutt to dager før termin, med ks. Tre leger ønsket å ha meg inn tidligere, men det var ikke plass til meg, så måtte vente helt til to dager før termin. Det er ikke optimalt, de ønsker oss inn 7-10 dager før termin når man har planlagt ks. Jeg ringte tre ganger dit for å høre om de hadde fått en åpning en plass, noe de ikke hadde. MEN for å få muligheten for å bli satt opp før/ hvis det har vært en avlysning el, så må man settes opp på gul liste, en slags venteliste. Det fant jeg ut i ettertid at ingen jm/lege hadde gjort. Så der gikk jeg å håpet og ventet, men det hadde aldri skjedd uansett, da jeg ike sto på noen venteliste. Det var mange fødende, så flere måtte ligge på dobbeltrom, det er jo helt horribelt, og skulle ikke vært lov i i-landet norge. Unn er jo også et mor-barn sykehus, men å ligge på dobbeltrom fremmer ikke akkurat god amme og barsel-muligheter, eller noe som helst søvn. Jeg er så rystet over at det er slik. Jeg var fem dager på barsel før jeg dro hjem. Møtte heldigvis bare på heksa en gang, under medisinutdeligen.. Ellers var det bare helt fantastiske, snille, omsorgsfulle og magiske jm og barnepleiere der. Ble kjempegodt ivaretatt der! Barselhotellet var fullt når vi ønsket oss dit det siste døgnet, de leier nemlig ut til turister også, selv om de har 5-10 rom til barselkvinner.. Forstå det den som kan, men nok en ting som er helt latterlig. Men vi er endelig hjemme med lille mini, og det er fantstisk. Nå begynner et helt nytt og for meg ukjent kapittel i livet! Skrekk og gru og glede og magi på en gang!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp