Har dere bestemt dere for navn?

Gutten er oppkalt etter sin oldefar som døde for 9 år siden :) jeg visste jeg ville kalle opp, og hadde to alternativer. Barnefar trengte litt tid, men vi ble enige til slutt. Gutten får hans etternavn siden jeg tar det når vi gifter oss 7. Desember (nytt forsøk :p )
Snart bryllup da! Så romantisk :happy: Ønsker dere masse hell og lykke :Heartred
 
Masse lykke til :) Her var det jeg som nedstemte hans navnevalg. Jeg "følte" på meg at navnet ville komme til oss av seg selv. At det var noe vi ville se i en film, høre fra en sang også bare JA..... det liker vi!

Og sånn ble det :) Så man vet aldri når det slår til. Vi er enige hvertfall, men venter til gutten vår kommer før omverdenen får vite navnet.
Takk! Håper jo det blir sånn for oss og! Vi skal heller ikke dele det med noen, før han er her. Til svigers store ergrelse!:p
 
Denne gangen får ingen vite før poden er ute..
Jeg hadde et forslag for flere uker siden, fikk verken ruvende JA eller et bestemt Nei.. mannen har derimot søkt på nettet over hvor mange som evt heter det i Norge sånn ut av det blå :p kanskje jeg får viljen min da he he

Men sånn pr dags dato er ikke navn 100% bestemt nei.
 
Nå er baby 4 dager og fortsatt navnløs. Men det kommer vel :) plutselig dukker det opp et vi begge liker :)
 
Som James :laughing005 (Bond)
Hah den var tørr..

Liker Aron med to Aa istedet for èn Aaron, men sambo er ikke helt med på den :sick009
 
Som James :laughing005 (Bond)
Hah den var tørr..

Liker Aron med to Aa istedet for èn Aaron, men sambo er ikke helt med på den :sick009

To a-er på norsk leses jo som å, så kan skjønne at han ikke er helt med dersom du ønsker å uttale det som Aron. Uansett fint navn :)

Så ikke at dette var termingruppe før nå :p
 
Vi hadde to navn klare for gutt og to for jente, så dro vi på 3D ultralyd - fikk se en miniversjon av storebror og bare helt naturlig begynte vi å kalle lillebror med begge guttenavnene. Et sært, spesielt navn som alle kan kjenne oss igjen med, ingen i Norge som har den kombinasjonen:laughing002 Har sagt det til noen i familien, det merkes godt at de synes vi er sære - men det er vi også! :happy119
 
Som James :laughing005 (Bond)
Hah den var tørr..

Liker Aron med to Aa istedet for èn Aaron, men sambo er ikke helt med på den :sick009

Eller MacGyver :p


Xander Cage (XXL)

Aaron med dobbel A ser jo staselig ut. Ser den. Har selv dobbel A i navnet og synes det er stas med gammelnorsk, men det er tungvint når jeg må oppgi staving og brev og slikt kommer ofte med feilskriving. Hadde annet etternavn før også med noen stumme lyder i, så jeg hadde det gående :p

Var ikke med måte på hvor slitsomt det var å oppgi navn i telefon f. eks. Og brev i posten hadde så utallige skrivemåter av navnet mitt at jeg sluttet å telle måter til slutt B-)

Veldig fint navn dere har funnet uansett om dere går for en eller dobbel A.
 
Nå er baby 4 dager og fortsatt navnløs. Men det kommer vel :) plutselig dukker det opp et vi begge liker :)
Er du ikke stresset over navne siden babyen er kommet? Merker jeg er stressa over at det ikke er på plass enda.m.
 
Vi hadde to navn klare for gutt og to for jente, så dro vi på 3D ultralyd - fikk se en miniversjon av storebror og bare helt naturlig begynte vi å kalle lillebror med begge guttenavnene. Et sært, spesielt navn som alle kan kjenne oss igjen med, ingen i Norge som har den kombinasjonen:laughing002 Har sagt det til noen i familien, det merkes godt at de synes vi er sære - men det er vi også! :happy119
Ble nysgjerrig på navnet dere har valgt nå jeg :p
 
Flere enn meg som ikke har navnet klart enda ?
 
Er du ikke stresset over navne siden babyen er kommet? Merker jeg er stressa over at det ikke er på plass enda.m.

Nei egentlig ikke. Og hadde trudd/tenkt at navnet skulle falle på plass når vi så han.
Men trur mannen stresser mer, for han snakker om navn hele tiden, og har til og med foreslått mine favoritter fra tidlig i svangerskapet som han da så nei til.
 
Nei egentlig ikke. Og hadde trudd/tenkt at navnet skulle falle på plass når vi så han.
Men trur mannen stresser mer, for han snakker om navn hele tiden, og har til og med foreslått mine favoritter fra tidlig i svangerskapet som han da så nei til.
Men det gjør det ikke ? Jeg er så redd for at det ikke gjør det her heller.. vi har foreslått å bare trekke lodd:bag:
Men, de navnene du hadde tidligere, "passer" de ikke nå liksom ? Sorry at jeg maser jeg er bare så nysgjerrig på hele navne prosessene til folk:angelic:
 
Her gjorde jeg noe jeg ikke hadde "lov" til :p
Jeg ga gutten etternavnet til samboer direkte, og det er visst ikke lovlig xD Først måtte han ha skrevet under på farskapserklæring + forsørgererklæring, og SÅ kan vi gi gutten navnet hans. Men ingen protesterte da jeg gjorde det på sykehuset, og når vi kom for å signere papirene sa han kontormannen at "nå skal vi bestemme navnet på barnet". Jeg sa bare tørt at det hadde vi bestemt for mange måneder siden allerede, og at om 3 uker ville jeg få det samme etternavnet når vi giftet oss :p Da ble plutselig hele prosessen kortet ned da han skjønte at vi hadde planlagt bryllup før barnet ble født, men mini spolerte hele greia da han også bestemte seg for å være med!
 
Nei egentlig ikke. Og hadde trudd/tenkt at navnet skulle falle på plass når vi så han.
Men trur mannen stresser mer, for han snakker om navn hele tiden, og har til og med foreslått mine favoritter fra tidlig i svangerskapet som han da så nei til.
Da kan du jo slå til på en av dine favoritter! :joyful:
 
Nope. Eller, så lite engasjert som mannen er så spørs det om jeg bare trumfer igjennom med det ene navnet jeg liker. :happy::hilarious:
Her er mannen veldig engasjert/bestemt! Kanskje fordi det er en gutt denne gangen? Skulle ønske han var likegyldig :hilarious:
 
Men det gjør det ikke ? Jeg er så redd for at det ikke gjør det her heller.. vi har foreslått å bare trekke lodd:bag:
Men, de navnene du hadde tidligere, "passer" de ikke nå liksom ? Sorry at jeg maser jeg er bare så nysgjerrig på hele navne prosessene til folk:angelic:
Vet ikke egentlig hva som gjør det så vanskelig. Mannen vil absolutt ha navn på han, så trur at jeg nå nærmest kan velge fritt :laughing002 men trur vi begynner lande på et navn nå. Bare jeg som må "tygge litt" på det før det blir offisielt.
 
Back
Topp