Har dere bestemt dere for navn?

Skal sies at jeg alltid har syntes at det navnet førstemann fikk har vært en favoritt i årevis. I hvert fall på lista med "å, veldig fint navn!!" :)
Men så var det dette med å klemme ut en baby og begynne å kalle vedkommende ved det navnet. Det var helt absurd.
Men gikk seg til, som sagt.

Nå sliter jeg/vi mer med at vi ikke har noen forslag i utgangspunktet. :(

Haha huff, vi er HELT på samme side her! Godt at andre også setter ord på ting akkurat slik de er;)
 
Vi er forsåvidt enig i et navn. Men jeg klarer ikke å si meg fornøyd med det heller og ser stadig etter nye:hilarious:.
Men Louise er det navnet vi er enig om. Hva syns dere om det?
Ellers er det flere jeg liker, men mannen min bor ikke enig med meg. Blant annet Emilia, Eire og Aria. Emilie og Amalie er han enig i, men de to navnene er liksom topp 5 og 8 i 2018 og det syns jeg er litt kjedelig.
Mens Louise ligger laaaangt bak på navneliste i 2018,funker på norsk og engelsk, og det passer med Matheo som gutten vår heter.
 
Vi er forsåvidt enig i et navn. Men jeg klarer ikke å si meg fornøyd med det heller og ser stadig etter nye:hilarious:.
Men Louise er det navnet vi er enig om. Hva syns dere om det?
Ellers er det flere jeg liker, men mannen min bor ikke enig med meg. Blant annet Emilia, Eire og Aria. Emilie og Amalie er han enig i, men de to navnene er liksom topp 5 og 8 i 2018 og det syns jeg er litt kjedelig.
Mens Louise ligger laaaangt bak på navneliste i 2018,funker på norsk og engelsk, og det passer med Matheo som gutten vår heter.

Kjempefine navn alle sammen og Louise er jo så vakkert da :) Synes det klinger fint med Matheo.
 
Du har et poeng, men samtidig - det er en pudding av en baby som fødes, hvordan barnet blir seende ut etter hvert vet jo ingen uansett:confused005

Måtte bare svare på denne - yngstejenta vår så overhodet ikke ut som forventet (mindre søskenlike unger skal man lete langt etter), men utseendet hennes matchet navnet vi hadde valgt på en mye bedre måte enn dersom hun hadde lignet storesøster. Det var (nesten) som om vi fikk en "bra navnevalg!"-beskjed fra høyere makter med utseende hennes :p

(Hun har et navn som betyr "gylden" og kom med masse gyldent hår, mens storesøster kom med svart hår..)
 
Vi har et navn til gutten som vi nok er ganske enige om, men driver og titter etter andre alternativer i tilfellet vi ville hatt et annet navn. Men syns det er kjempevanskelig å finne gode guttenavn! Jentenavn får jeg derimot stadig nye idéer på :p
 
Vi ble enige om fornavn, men mannen er ikke enig med meg angående mellomnavn så det må vi tenke på litt til...
 
Det ser mirakuløst ut som at vi har blitt enige vi også :) Min samboer fant en nettside som han leste opp et og et navn fra til meg. Begge reagerte og stoppet ved samme navn. Vi kikket på navnebetydning og sa navnet flere ganger til hverandre både med og uten etternavn og det føltes naturlig for oss begge å si det og se for oss vår sønn med det navnet.

Det var overhodet ikke et navn vi hadde i tankene før dette. Vi har "smakt" på det en stund og synes det klinger bare bedre og bedre. Så nå snakker vi med mini i magen og kaller ham ved navn også :)

Av og til dukker det opp fra intet!
 
Vi har funnet navn nå :happy:
Vi kom frem til at babygutten skal få navnet Liam.. :Heartblue
Storebror heter Kevin :Heartblue
 
Nei, vi blir ikke enige. :wacky: Må finne et av hvert
 
Vi blir enige, og så blir jeg usikker og spør «men hva med ... istedenfor??» Er liksom redd for å komme på et skikkelig bra navn etter at navn alt er valgt. Må smake litt på flere navn. Men vi har bestemt oss sånn av og på flere ganger. Mannen er mer stillfaren på navn, slår seg liksom til ro med de jeg foreslår som han liker. Og rynker bare på nesa om han synes det blir feil. Men foreslår ingen selv. Og nå sier han bare at vi får vente til gutten kommer og vi ser «hvem» han er.

Navn er så vanskelig!!!
 
Håper å snart bli enige. Vi skal ut på date til helgen og planen min er å prøve å bli enige om et navn da. Jeg må bare ha litt inspirasjon til slik at jeg er sikker på at det ikke dukker opp noe navn jeg VIL ha istedenfor etterpå. Hadde jeg bare fått viljen min så ville navnet vært enkelt.. Men samboer kjenner at det er uaktuelt. Det er dumt. Men, vi må begge være helt enige så sånn et det jo. Jeg kan ikke vente til fødsel fordi jeg er alt for kontrollfreak og MÅ ha sånt klar. Jeg kommer ikke til å klare å bestemme meg når jeg ser han. Tror jeg. Shit så ubestemmelig jeg er denne gangen. Sist var navn over på 2 min og alt var bare OK. Vanskeliiiiiig
 
Vi har navnet klart til lille Iriel Leonore :)
 
Håper å snart bli enige. Vi skal ut på date til helgen og planen min er å prøve å bli enige om et navn da. Jeg må bare ha litt inspirasjon til slik at jeg er sikker på at det ikke dukker opp noe navn jeg VIL ha istedenfor etterpå. Hadde jeg bare fått viljen min så ville navnet vært enkelt.. Men samboer kjenner at det er uaktuelt. Det er dumt. Men, vi må begge være helt enige så sånn et det jo. Jeg kan ikke vente til fødsel fordi jeg er alt for kontrollfreak og MÅ ha sånt klar. Jeg kommer ikke til å klare å bestemme meg når jeg ser han. Tror jeg. Shit så ubestemmelig jeg er denne gangen. Sist var navn over på 2 min og alt var bare OK. Vanskeliiiiiig

Masse lykke til :) Her var det jeg som nedstemte hans navnevalg. Jeg "følte" på meg at navnet ville komme til oss av seg selv. At det var noe vi ville se i en film, høre fra en sang også bare JA..... det liker vi!

Og sånn ble det :) Så man vet aldri når det slår til. Vi er enige hvertfall, men venter til gutten vår kommer før omverdenen får vite navnet.
 
Gutten er oppkalt etter sin oldefar som døde for 9 år siden :) jeg visste jeg ville kalle opp, og hadde to alternativer. Barnefar trengte litt tid, men vi ble enige til slutt. Gutten får hans etternavn siden jeg tar det når vi gifter oss 7. Desember (nytt forsøk :p )
 
Gutten er oppkalt etter sin oldefar som døde for 9 år siden :) jeg visste jeg ville kalle opp, og hadde to alternativer. Barnefar trengte litt tid, men vi ble enige til slutt. Gutten får hans etternavn siden jeg tar det når vi gifter oss 7. Desember (nytt forsøk :p )

Gratulerer med navnevalget og giftermålet :)
 
Gratulerer med navnevalget og giftermålet :)
Vi skulle giftet oss 19. Oktober, men mini tappet fostervannet 18. :p tydeligvis vil han være med! Så nå prøver vi på nytt, denne gangen kommer mamma også :)
 
Vi skulle giftet oss 19. Oktober, men mini tappet fostervannet 18. :p tydeligvis vil han være med! Så nå prøver vi på nytt, denne gangen kommer mamma også :)
Ja, tenk at det ble fødsel i stedet da! Blir jo koselig å gifte seg når lillemann får være med og :love7
 
Ja, tenk at det ble fødsel i stedet da! Blir jo koselig å gifte seg når lillemann får være med og :love7
det blir det :) Og ikke minst at mamma er på besøk fra Norge da!
 
Back
Topp