Pakking av fødebag

Ja, da er det greit å slippe å dra hjemom! Siden vi bor så nærme tenker vi å se an hvorvidt mannen min skal bli på sykehuset om natten (hvis vi er heldige og havner på barselhotellet) eller dra hjem til storebror. Storebror kan uansett overnatte hos mormor og morfar (som heldigvis bor 300 meter unna), men hvis jeg må bli noen dager, er det kanskje greit at pappa er hjemme utenom barnehagetiden. Vanskelig å vite hvordan det kommer til å gå!

Er det jeg tenkte også :rolleyes:

Greit å bo så nærme da, da står man litt "friere" til å kunne ta vare på de hjemme også :)
 
Her blir bilstol og base satt inn i bilen når pappa og storebror skal hente oss hjem fra føden:)! Har prøvd den i bilen, så vi er sikre på riktig helling:)

fødebagen er delvis pakket og! Mangler å legge i toalettmappe, mobillader, kamera og snack pølse til etter fødsel :) Stellebag med alt som lillemor behøver er ferdig pakket. Mangler å koke smokken å legge i hentesettet som bestemor har strikket bare!
 
Her passer babystol og bilstolen til storebror i samme base, så tenker ikke så mye på det. Men må hente ned babystolen snart, og få vasket/luftet den.

Jeg kommer liksom ikke igang med pakkingen. Bruker jo endel av det som skal være med enda. :p 35+0 på mandag så må vel få ut fingeren snart.
 
Her passer babystol og bilstolen til storebror i samme base, så tenker ikke så mye på det. Men må hente ned babystolen snart, og få vasket/luftet den.

Jeg kommer liksom ikke igang med pakkingen. Bruker jo endel av det som skal være med enda. :p 35+0 på mandag så må vel få ut fingeren snart.

Jeg har heller ikke kommet i gang med pakking av fødebagen, men er bare 31 uker, så har god tid (håper jeg!). Jeg har en god del ammetopper og amme-BH-er som jeg ikke bruker nå, og nok undertøy, så jeg kan jo begynne å pakke litt. Har også en god del reisestørrelser av toalettartikler osv. Men mye er i daglig bruk, så det får bare pakkes når riene starter. Lurer på hva jeg kommer til å glemme! :p Heldigvis bor vi ti minutter unna Ahus, så det er vel ingen krise uansett!
 
Jeg har heller ikke begynt å pakke - er bare snaut 32 uker og bor ti minutter fra Ullevål, så jeg tenker jeg venter noen uker til :)
 
Jeg har heller ikke kommet i gang med pakking av fødebagen, men er bare 31 uker, så har god tid (håper jeg!). Jeg har en god del ammetopper og amme-BH-er som jeg ikke bruker nå, og nok undertøy, så jeg kan jo begynne å pakke litt. Har også en god del reisestørrelser av toalettartikler osv. Men mye er i daglig bruk, så det får bare pakkes når riene starter. Lurer på hva jeg kommer til å glemme! :p Heldigvis bor vi ti minutter unna Ahus, så det er vel ingen krise uansett!

Dersom riene er som sist så funker det dårlig å pakke når de har starta. De kom mersom tettitett. :hilarious::hilarious:
 
Dersom riene er som sist så funker det dårlig å pakke når de har starta. De kom mersom tettitett. :hilarious::hilarious:

Samme her! Jeg gikk helt inn i meg selv fra første rie og kom ikke ut igjen før jeg nådde full åpning. Pressefasen var helt annerledes, heldigvis. Ingen smerter og plutselig var jeg mentalt til stede igjen.

Så lenge jeg får med helsekortet kan mannen hente alt annet etterpå. Men jeg husker sist han skulle hjemom og hente ting til meg, treffraten var ganske lav ... :D Fikk ansiktskrem i stedet for bodylotion og leppestift i stedet for leppepomade osv. :p

Så det er nok best at jeg pakker så mye som mulig på forhånd! Kanskje kjøpe en ekstra mobillader og ting som det.
 
Samme her! Jeg gikk helt inn i meg selv fra første rie og kom ikke ut igjen før jeg nådde full åpning. Pressefasen var helt annerledes, heldigvis. Ingen smerter og plutselig var jeg mentalt til stede igjen.

Så lenge jeg får med helsekortet kan mannen hente alt annet etterpå. Men jeg husker sist han skulle hjemom og hente ting til meg, treffraten var ganske lav ... :D Fikk ansiktskrem i stedet for bodylotion og leppestift i stedet for leppepomade osv. :p

Så det er nok best at jeg pakker så mye som mulig på forhånd! Kanskje kjøpe en ekstra mobillader og ting som det.

:hilarious::hilarious:

Kunne nesten vært litt interessant å se hva mannen her hadde fått med av ting. Mulig han hadde truffet greit med klær ut fra ei liste, men ser for meg han hadde endevent både skuffer og skap under letinga. :p
 
Jeg bestilte faktisk en ekstra mobillader i går, som kan ligge fast i håndvesken min. I tillegg begynte jeg med å pakke fødebagen i dag. :) Jeg kom ikke lengre enn å tømme reiseskuffen og sortere gjennom alt, på jakt etter egnede miniatyrer. Men nå er i alle fall reiseskuffen vår veldig ryddig. :D Og jeg fant et gavesett fra Cowshed med sjampo, balsam og dusjsåpe som er helt perfekt for fødebagen. :)

Jeg har også kjøpt Rituals adventkalender til meg selv i år, så der kommer det sikkert noen egnede produkter til fødebagen og barseltiden. :)
 
Har noen en praktisk liten liste å legge ut? :D

Jeg tviler sterkt på at min går under "liten" liste, men her er den i alle fall. :D

Håndvesken
  • Helsekort for gravide (helsekort, blodprøvesvar, Rh-) + ev. fødebrev (har ikke skrevet enda)
  • Mobil og lader
  • Hodetelefoner
  • Leppepomade og håndkrem
  • Camelbak
  • Smågodt
  • Lysegrå cardigan
  • Penn og liten notatblokk (mye lettere enn å notere spørsmål, tidspunkt for pumping o.l. på mobilen, synes jeg)
Trillekofferten
  • Toalettartikler:
    • Toalettmappe
    • Sminkemappe
    • Sjampo/balsam/dusjsåpe/bodylotion (miniatyrer)
    • Øyemaske
    • Papirlommetørkler
  • Klær/sko:
    • Truser
    • Sokker (inkl. varme sokker)
    • Støttestrømper
    • Amme-BH-er
    • Joggebukser
    • Pysjbukser
    • Ammetopper
    • Skittentøyspose
    • Crocs
  • Amming:
    • Engangs ammeinnlegg
    • Ammeinnlegg i ull x 2 (til hjemreisen)
    • Medela Purelan
    • Ammeskjold
  • Til babyen:
    • Kosekluten
    • Ergobaby Swaddle
    • Gulpekluter
    • Bomullslue til å ha på inne
    • Varme sokker til å ha på inne
    • Klorevotter
    • Strikket teppe
    • (Ellers bruker vi sykehusets bodyer og utstyr)
  • Liten gave til storebror
I bilen
  • Bilstol m/bilstolpose (til hjemreisen)
  • Stellevesken med hentesett (til hjemreisen) og Caboo Close bæresjal (i tilfelle, sist brukte vi de elastiske bæretubene de hadde på barselhotellet)
  • Varmeflaske (til korsrygg og føtter) (i tilfelle)
  • Ammepute (i tilfelle)
Jeg har fått pakket mesteparten nå. :) Det som gjenstår, er det jeg må handle inn eller som er i bruk hver dag.
 
Jeg tviler sterkt på at min går under "liten" liste, men her er den i alle fall. :D

Håndvesken
  • Helsekort for gravide (helsekort, blodprøvesvar, Rh-) + ev. fødebrev (har ikke skrevet enda)
  • Mobil og lader
  • Hodetelefoner
  • Leppepomade og håndkrem
  • Camelbak
  • Smågodt
  • Lysegrå cardigan
  • Penn og liten notatblokk (mye lettere enn å notere spørsmål, tidspunkt for pumping o.l. på mobilen, synes jeg)
Trillekofferten
  • Toalettartikler:
    • Toalettmappe
    • Sminkemappe
    • Sjampo/balsam/dusjsåpe/bodylotion (miniatyrer)
    • Øyemaske
    • Papirlommetørkler
  • Klær/sko:
    • Truser
    • Sokker (inkl. varme sokker)
    • Støttestrømper
    • Amme-BH-er
    • Joggebukser
    • Pysjbukser
    • Ammetopper
    • Skittentøyspose
    • Crocs
  • Amming:
    • Engangs ammeinnlegg
    • Ammeinnlegg i ull x 2 (til hjemreisen)
    • Medela Purelan
    • Ammeskjold
  • Til babyen:
    • Kosekluten
    • Ergobaby Swaddle
    • Gulpekluter
    • Bomullslue til å ha på inne
    • Varme sokker til å ha på inne
    • Klorevotter
    • Strikket teppe
    • (Ellers bruker vi sykehusets bodyer og utstyr)
  • Liten gave til storebror
I bilen
  • Bilstol m/bilstolpose (til hjemreisen)
  • Stellevesken med hentesett (til hjemreisen) og Caboo Close bæresjal (i tilfelle, sist brukte vi de elastiske bæretubene de hadde på barselhotellet)
  • Varmeflaske (til korsrygg og føtter) (i tilfelle)
  • Ammepute (i tilfelle)
Jeg har fått pakket mesteparten nå. :) Det som gjenstår, er det jeg må handle inn eller som er i bruk hver dag.
Oj! Haha, jeg lagde bare en mindre liste utifra listen din. Tusen takk :D
 
No kom eg på min "Må ha" etter forrige vinterbaby - strikka ullsokker! Det var høgst nødvendig då føttene var iskald men resten av kroppen varm.
Då har eg fått eit punkt på lista... ;)
 
No kom eg på min "Må ha" etter forrige vinterbaby - strikka ullsokker! Det var høgst nødvendig då føttene var iskald men resten av kroppen varm.
Då har eg fått eit punkt på lista... ;)

Helt enig! Det er derfor jeg har med varme sokker til babyen og varmeflaske på min liste. :)
 
Haha, ja då har eg to punkt! Babyen må jo også ha sokker, ellers blir det isbiter! Eg tenkte først på meg sjølv, under fødselen.. :p

Åja, jeg leste litt fort! Men jeg har med varme sokker til meg selv på min liste, også. Min utfordring etter fødselen til storebror var at jeg fikk helt EKSTREMT mye vann i føtter og legger, så jeg måtte gå med støttestrømper. Håper å unngå det denne gangen.
 
Herlig, nå har jeg notert meg masse gode tips! Kjenner jeg ble motivert til å begynne pakkingen i helgen. Den fødebaggen min blir vist ganske full denne gangen! Sist skulle jeg liksom være så flink og minimalistisk, kun ha med det nødvendigste. Mens denne gangen derimot...

Det viktigste jeg hadde med sist tror jeg nok var vannflasken min. Morgenkåpen var også god å ha, men jeg var sykt varm de første dagene, så denne gangen vil jeg ha med en tynn i tillegg. Ellers skal jeg pakke klær med litt farge på. Sist var alle klærne mine grå, blå eller svart. Hjalp ikke mye på velværefølelsen. Skal også ta med flere klær til småen enn sist. Og det med å ta med små reise-/prøveprodukter var jo veldig lurt! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det?
 
Back
Topp