Vekt

Fødte 39+0, ble veid dagen før og hadde da gått opp 16.2kg så akkurat innenfor anbefalingene:happy:
 
Ble 89 kg jeg stoppet på denne gangen når jeg var 39+6. Totalt opp 16 kg.
Han ble født på 40+1.
Veide meg i dag, 8 dager etter fødsel, og er nede på 84 kg nå. Så da går det nedover her :happy:
 
Åj..
Gikk på vekta på kvelden nå, burde vel gjøre det på mårran siden det er da jeg pleier å veie meg..
men 39uker nå, veide meg på 38 uker og var 74,6 og nå stod det 76,9
Jeg får litt panikk fordi jeg har hatt høyere blodtrykk en jeg pleier (sikkert pga angst og stress) på 124/90 (pleier å ha 118/80 ish)
Men ingenting på urin...
 
Åj..
Gikk på vekta på kvelden nå, burde vel gjøre det på mårran siden det er da jeg pleier å veie meg..
men 39uker nå, veide meg på 38 uker og var 74,6 og nå stod det 76,9
Jeg får litt panikk fordi jeg har hatt høyere blodtrykk en jeg pleier (sikkert pga angst og stress) på 124/90 (pleier å ha 118/80 ish)
Men ingenting på urin...
Gå heller på vekta i morgen tidlig og se hva den sier da. Har selv opplevd såpass stor forskjell som nesten 3kg fra kveld til morgen, så hvis du bruker veie deg på morgen, så dobbeltsjekke :) og skulle det være litt høy vektoppgang på ei uke så be om å få komme en ekstra tur og sjekke bt og urin :)
 
Jeg endte med +11kg, alt er borte nå 2 uker etter fødsel. Men jeg har nok mistet det meste av musklene mine under graviditeten, for selv om vekten er den samme som før er ikke kroppen det. Har skikkelig hengemage som jeg håper forsvinner etter hvert.
 
Er gravid enda så dette blir jo inkludert baby og hele pakka da, men er opp 9kg nå, som er det meste jeg har gått opp i et svangerskap noen gang :p helt innenfor normalen da :)
 
Jeg endte på +9 kg, og er fortsatt (nesten 4 uker etter keisersnitt) på +6 kg. Satser på at nå når vi kan gå på trilleturer daglig at det hjelper på :p 19 dager på sykehuset var absolutt ikke noe særlig for vekta :D
 
Ble 14 kg ca på meg. 7 var borte sist jeg veide meg for noen dager siden. 8 dager etter fødsel nå.
 
Gikk opp 14 kg, nå 11 dager etter fødsel er 10 av dem borte igjen allerede.. (har absolutt ikke noe mål om å gå ned så raskt, da det ikke er særlig heldig å gå ned for kjapt, men jeg har slitt med å få i meg nok mat etter fødsel.. Har vært mye kvalm og trett, i tillegg til en del stress med mange turer til sykehuset etter fødsel)
 
Veide meg dagen før fødsel og hadde da gått opp 18 kg. Veide meg en uke etter fødsel å hadde da gått ned 10 kg. Håper resten av kiloene går like fort :hilarious:
 
Gikk opp 14 kg, nå 15 dager etter er 9 kg borte. Blitt en del søtt etter fødsel så kunne sikkert vært mer :p
 
Baby 10 dager gammel. Gikk opp 11kg i svangerskapet, har gått ned 11kg idag. Vet ikke helt hvor de kg har forsvunnet fra, sikkert mye væske. Magen vises godt enda.
 
Er gravid enda så dette blir jo inkludert baby og hele pakka da, men er opp 9kg nå, som er det meste jeg har gått opp i et svangerskap noen gang :p helt innenfor normalen da :)

Da var jenta endelig kommet og jeg veide meg 3 dager etter fødsel og da landet totalen på +4 kg, men nå kommer den hardeste delen for meg. Jeg skøt opp i vekt det første året etter graviditeten med de 2 første og nå har jeg begynt å få skikkelig god matlyst igjen, så nå skal jeg prøve å få kontroll på det fra tidlig av tenkte jeg i håp om å ikke gå opp så mye denne gangen. Jeg kan ihvertfall prøve :wacky:
 
Back
Topp