Cravings og ting dere ikke takler??

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Noen som har begynt å crave forskjellige matvarer? Noe dere ikke takler tanken på??

I mitt forrige svangerskap var jeg så sugen på rødløk, rødbeter og fransk sennep og jeg kjenner at behovet begynner å komme nå også.. plutselig så drømmer jeg om rødløk i alle muuulige settinger. haha

Derimot så taklet jeg ikke tanken på avokado eller laks, noe jeg vanligvis synes er såå godt!

Denne gangen brekker jeg meg av tanken på makaroni! Herregud jeg spyr av å tenke på makaroni :hilarious:

Andre med rare behov??

Last edited:
Jeg, selverklært sjokoholiker, bare klaaarer ikke spise sjokolade lengre. Måtte det vare! :happy090

Derimot fyser jeg på melk og appelsinjuice!

Forrige gang var det melk og paprika her. Åt paprika som om det var eple :hilarious:

Denne gangen har det ikke begynt noen cravings ennå. Men spiser mye ostesmørbrød. Og det er myye jeg ikke klarer, maten må helst smake så lite som mulig.

Noen som har begynt å crave forskjellige matvarer? Noe dere ikke takler tanken på??

I mitt forrige svangerskap var jeg så sugen rødløk, rødbeter og fransk sennep og jeg kjenner at behovet begynner å komme nå også.. plutselig så drømmer jeg om rødløk i alle muuulige settinger. haha

Derimot så taklet jeg ikke tanken på avokado eller laks, noe jeg vanligvis synes er såå godt!

Denne gangen brekker jeg meg av tanken på makaroni! Herregud jeg spyr av å tenke på makaroni :hilarious:

Andre med rare behov??

Du må forresten prøve å lage syltet rødløk! En del vann, en del eddik og en del sukker, kok opp og hiv oppi oppkuttet rødløk, f.eks rester etter middagen. Kjempegodt og holder seg mye lengre enn en oppkuttet løk :)

Forrige gang var det melk og paprika her. Åt paprika som om det var eple :hilarious:

Denne gangen har det ikke begynt noen cravings ennå. Men spiser mye ostesmørbrød. Og det er myye jeg ikke klarer, maten må helst smake så lite som mulig.

Haha her er det heeelt omvendt... ting må ha mest mulig smak og skarp smak. Gjerne eddik smak! Tomat/løk salat med eddik feks...:P

Du må forresten prøve å lage syltet rødløk! En del vann, en del eddik og en del sukker, kok opp og hiv oppi oppkuttet rødløk, f.eks rester etter middagen. Kjempegodt og holder seg mye lengre enn en oppkuttet løk :)
Men er det søtt eller syrlig?

Jeg, selverklært sjokoholiker, bare klaaarer ikke spise sjokolade lengre. Måtte det vare! :happy090

Derimot fyser jeg på melk og appelsinjuice!

Samme her, orker ikke sjokolade lenger! Det beste jeg vet når jeg ikke er gravid er kaffi og sjokolade, nå klarer jeg ingen av delene :facepalm:

Og jeg drikker vanligvis ikke appelsinjuice, men nå må jeg ha det!

Ellers mye rart jeg ikke orker tanken på, kan variere fra dag til dag også.

Haha her er det heeelt omvendt... ting må ha mest mulig smak og skarp smak. Gjerne eddik smak! Tomat/løk salat med eddik feks...:p

Rart det er så ulikt! Ja, eddiksmak frastøter ikke meg heller faktisk, den nye chipsen med eddik er nydelig. Men bare å skrive ordet løk gjør at jeg brekker meg, selv om jeg elsker det til vanlig. :hilarious:

Takler ikke sjokolade, saft og kaker lenger:yuck: og når de på jobben skal ha tunfisk til mat så må jeg spørre en av de andre ansatte om de kan gi til brukeren for den spyr jeg av bare lukta av. Har ikke fyset på så veldig mye egentlig, lyst på fiskeboller litt mer enn normalt, men må ikke ha.

Rart det er så ulikt! Ja, eddiksmak frastøter ikke meg heller faktisk, den nye chipsen med eddik er nydelig. Men bare å skrive ordet løk gjør at jeg brekker meg, selv om jeg elsker det til vanlig. :hilarious:

Åh, den salt&vinegar fra sørlandschips...! Jeezus den er god! ♥️

Ingen spesielle cravings her endå iallfall. Har generelt lite matlyst, men polarbrød med ost og skinka går ned. Håpe det varer, for vanligvis kan den og den type mat friste akkurat då, men så får eg lyst å spy av tanken på det 5 minutt etterpå :banghead: :hilarious:

Sist var det gul god morgen yoghurt, iste og daim.

Er fremdels kvalm, så er ikke så mye som frister, men av en eller annen grunn har jeg lyst på sourcream and onion potetgull. Ellers klarer jeg å spise fiskepudding, som jeg ikke er spesielt fan av ellers. Og norske epler har jeg spist mye av.

Kullsyre, kaffi, kyllingvinger og grandiosa sin pizza med kjøttdeig og løk får meg til å brekke meg bare ved tanken.

Artig at man er så forskjellig :) jeg kunne ikke fordra rødløk og tomat i første svangerskap, det var oppskriften på oppkast rett og slett.
I andre svangerskap var det litt verre, da fikk jeg helt avsmak på både laks og kjøtt, så da hadde jeg store problemer med å finne på middagsmat.
Denne gangen har jeg faktisk ikke fått avsmak på noe (måtte det vare) og jeg har heller ikke noen cawings. Bortsett fra kaffe da, det klarer jeg ikke enda, slik var det i de to andre svangerskapene også
klementiner er veldig godt for tiden, uten at jeg kan kalle det crawings.

Varierer fra dag til dag hva jeg liker og ikke. Her om dagen lagde jeg gryte, dagen etter måtte samboeren kaste det fordi jeg holdte på å kaste opp av tanken ved å bare ta i det. I helga spiste vi Taco for jeg hadde så lyst på det, og i går kveld varmet samboeren seg opp litt tacokjøtt som luktet i hele leiligheta. Døra til soverommet var lukket men enda kjente jeg lukta kjempe godt og ble helt dårlig av det. Har lyst på søte/sure ting, som blant annet kiwi og veldig enkel middag som f. Eks Makaroni med Ketchup og Røkt pølse bare :bored:

Ingen cravings enda, har generelt sett dårlig matlyst og er ganske matlei.
Forrige svangerskap hadde jeg dilla på grønne epler og Japp-sjokolade.

Er heller ikke noe jeg ikke takler enda, men hadde heller ikke noen slike ting forrige gang :P

Ingen cravings her ennå, men spiser mye pizza, er så kvalm at det er nesten bare det jeg får ned.

Kaffi derimot har jeg fått helt avsmak på (det var sånn min mor fant ut at jeg var gravid, pleier å drikke kaffi hele dagen, nå brekker jeg meg med tanken)

Cravings: ristet brød med hvitost, sjokolade, isbiter, søppeldynga og dundersalt. Er nesten bare det jeg får ned for tiden. :hilarious:

Avsmak: nesten all middag med tomat (gryteretter, spaghetti, tomatsuppe), veldig krydret mat.
Har foresten ikke sjangs til å gi hundene mat, hundematen lukter heelt forferdelig nå:hilarious:

Klarer ikke potetgull lengre,elska det før. Hehe

Back
Topp