OKTOBER

Gode tall er sikkert også veldig varierende, på testdagen da jeg var gravid (frem til uke 8+) var hcg-nivået mitt 160 hvis jeg husker riktig. Det sa de var et bra tall, men det kan ligge lavere enn det også uten at det er feil. Nå sist forsøk fikk jeg positiv digital test, men blodprøven få dager etterpå viste at hcg-nivå bare var på 19, og da skjønte jeg at det hadde dalt, siden jeg hadde hatt positiv hjemmetest med følsomhet på 25. Det står om hcg-nivå her, hvis du skroller deg litt nedover: https://www.babyverden.no/gravid/svangerskapskontroller/svangerskapshormonet-hcg/

Jeg har testdag 14.10, 10 dager etter innsett av 5-dagers blasto. Jeg kan få jo positiv hjemmetest før det, men vet ikke om jeg tør. Brant meg sånn sist. Samtidig kan jeg teste selv, og innerst inne vite, og si til meg selv at en positiv test må bekreftes av en god blodprøve før jeg kjenner meg mer sikker.

Spennende dager for deg nå! Hvor lenge er det siden du hadde innsett?

ok, blir spennende å høre da. Første var jo helt naturlig for oss så ingen blodprøve eller noe før ultralyd i uke 12. Takk for tips. Er så mye mer å følge med på og tenke på denne gangen.

14.10? eller 11.? Jeg har testdag den 11.11. Egentlig den 10, men utsatt pga helg. Innsett var den 31.10.
 
ok, blir spennende å høre da. Første var jo helt naturlig for oss så ingen blodprøve eller noe før ultralyd i uke 12. Takk for tips. Er så mye mer å følge med på og tenke på denne gangen.

14.10? eller 11.? Jeg har testdag den 11.11. Egentlig den 10, men utsatt pga helg. Innsett var den 31.10.

Kan tenke meg det er kontrastfullt ja. Blir en ganske lang graviditet når man har fulgt med allerede fra befruktning og første celle-deling.

Mente 11. såklart! Tiden går så fort :laughing002 Nå fremover går det vel superseint da men! Lykke til, blir spennende å se, hvis du svir av en test. Jeg krysser fingrene!
 
Kan tenke meg det er kontrastfullt ja. Blir en ganske lang graviditet når man har fulgt med allerede fra befruktning og første celle-deling.

Mente 11. såklart! Tiden går så fort :laughing002 Nå fremover går det vel superseint da men! Lykke til, blir spennende å se, hvis du svir av en test. Jeg krysser fingrene!

Ja, og med prøvetiden legges det på et par år til :meh:

hehe, ja det ga mer mening. Da er vi ca likt. Veldig spennende. Regner med du legger ut oppdateringer og krysser fingrene for at de er positive! :Heartred
 
Jeg kommer til å teste i morgen, jeg også! Ikke snakk om at jeg klarer vente lenger :joyful: tok en i går, 10 dager siden uttak, som var negativ, men nå i tørket tilstand kan jeg skimte en skygge hvis jeg myser, så klamrer meg til håpet! :hilarious:
Hehe jeg kommer nok til å ta den testen i morgen ja, men kjenner jeg har ingen håp eller noenting:p har prøvd å ikke tenke så mye på det og tenker det er lutinusen som gir meg alt av symptomer osv :p
 
Ja, og med prøvetiden legges det på et par år til :meh:

hehe, ja det ga mer mening. Da er vi ca likt. Veldig spennende. Regner med du legger ut oppdateringer og krysser fingrene for at de er positive! :Heartred
Vi har vel bikket 5 år nå, inkludert 1 år i prøverør-bobla, så joda. Jeg er superstressa for at tiden skal løpe fra meg, har folikkeltall i grenseland. Jeg kan oppdatere, selv om jeg allerede har hatt en runde i denne gruppen og nå «tilhører» november. Takk! :Heartred
 
Oi oi oi oi, jeg tror det er noe der!! :nailbiting::woot: håper, håper, håper :shy:
 

Vedlegg

  • 20191106_054520.jpg
    20191106_054520.jpg
    6,3 KB · Visninger: 78
Æsj altså....synes ikke dette ser så lovende ut. Burde være sterkere i dag, tenker jeg.
 

Vedlegg

  • 54AC8805-16AE-41FE-9DBF-A369BAACEB4D.jpeg
    54AC8805-16AE-41FE-9DBF-A369BAACEB4D.jpeg
    9,8 KB · Visninger: 85
12 dager siden uttak og 9 dager siden innsett, negativ test:p ha ikke testedag før på lørdag men håpet jo på en liten strek hvertfall:)
 
[/QUOTE="Kania, post: 25895484, member: 128312"]Ja. Vil tro de er missfornøyde med at man tester for tidlig, men hva har de med det? Får vel samma regla på Fredag jeg også da:) haha. Når man har symptomer så er det umulig å ikke å teste! jeg regner meg som 4+5 på testdato uansett. frøet er jo da 14 + 5 dager om det er blasto. skjønner ikke hvorfor de er så striks i det! Er det slik andre steder også?
Så bra du fikk fortsette på cyclogest!
Jeg hadde nok ventet til testdato hvis det ikke var for at jeg nesten er tom for lutinus, og ville argumentere for å få fortsett i det minste til etter TUL, hvis det går bra. Tok progesteron da jeg var gravid med sønnen min, selv om han kom til naturlig, så føler ikke at jeg kan slutte nå. Og så vil jeg bytte fra lutinus til cyclogest, for da blir det mindre gris, og jeg trenger ikke å ta den midt på dagen, pluss at jeg blir så sår av lutinus. De mener jo at det ikke har noe som helst for seg med mer enn 2 uker på progesteron ved ferskforsøk, men de gikk nå med på det etter litt argumentasjon. St. Olav er heeeelt fastlåste på at man er 2+0 på innsett uansett 3-dagers eller blasto. Har inntrykk av at veldig mange regner 2+0 fra uttak. Det blir jo mere korrekt. Men nytter ikke å stille spørsmål ved det til St. Olav. De står på sitt :wideyed:[/QUOTE]


Jeg skjønner ikke det der, hos meg regna de 2+0 fra uttak på St. Olavs. Er det forskjell fra lege til lege da kanskje? Hos meg så skrev legen inn dato for uttak på et program på pc når jeg var på TUL, og fikk dermed opp hvor langt jeg var på vei og termindato. Han sa at det var helt presist, pga at de regner fra den dagen de befruktet egget.
 
Jeg hadde nok ventet til testdato hvis det ikke var for at jeg nesten er tom for lutinus, og ville argumentere for å få fortsett i det minste til etter TUL, hvis det går bra. Tok progesteron da jeg var gravid med sønnen min, selv om han kom til naturlig, så føler ikke at jeg kan slutte nå. Og så vil jeg bytte fra lutinus til cyclogest, for da blir det mindre gris, og jeg trenger ikke å ta den midt på dagen, pluss at jeg blir så sår av lutinus. De mener jo at det ikke har noe som helst for seg med mer enn 2 uker på progesteron ved ferskforsøk, men de gikk nå med på det etter litt argumentasjon. St. Olav er heeeelt fastlåste på at man er 2+0 på innsett uansett 3-dagers eller blasto. Har inntrykk av at veldig mange regner 2+0 fra uttak. Det blir jo mere korrekt. Men nytter ikke å stille spørsmål ved det til St. Olav. De står på sitt :wideyed:


Jeg skjønner ikke det der, hos meg regna de 2+0 fra uttak på St. Olavs. Er det forskjell fra lege til lege da kanskje? Hos meg så skrev legen inn dato for uttak på et program på pc når jeg var på TUL, og fikk dermed opp hvor langt jeg var på vei og termindato. Han sa at det var helt presist, pga at de regner fra den dagen de befruktet egget.[/QUOTE]
Jeg har i hvert fall diskutert dette med St. Olav i flere tilfeller, hvor de mener at innsett er 2+0, og selv om jeg har antydet at det jo blir feil ift. om nan setter inn 5 eller 3-dagers, men de har stått på sitt. Men det spiller jo ikke så stor rolle i det lange løp da, bare merkelig at det er så ulik praksis fra klinikk til klinikk, og at det kan gi feil indikasjoner tidlig i svangerskapet.
 
Innsett 28.10 av en tre-dagers :Heartred er jo fortsatt tidlig, men gud så gøy å se egne streker! :p har aldri fått det på egenhånd, så blir kanskje litt ekstra koko av det :knegg:

Hehe, lov å bli koko. Tror alle føler på det ila prosessen her
 
Bekreftet "ikke gravid" ved blodprøve. Allerede planlagt ny oppstart med lang protokoll og uttak ca uke 4 (januar 2020). Jeg fikk mye bivirkninger forrige gang så jeg bad legen vurdere kort protokoll. Fikk bare ut 5 egg forrige gang (3 som ble befruktet, 2 som klarte seg, ingen som fester seg), har amh på 8 (tror jeg) og er 37år så er redd det bare er lang protokoll som gjelder.. Andre som har vekslet mellom kort og lang her? Håper også at de kan vurdere å sette inn 5dagers (selv om 2dagers er standard på Riksen).
 
Back
Topp