Lekegrind

Jeg sliter i tillegg med å plukke hu opp fra gulvet pga nakke, rygg og skulder.

Da ville jeg hvertfall skaffet det, de blir jo ikke akkurat lettere etterhvert som de blir større :rolleyes:

Bare ha henne med på do :) når hun klarer å sitte kan du sette henne på potte og da lærer hun liksom at det er det man gjør på do :)
Vi har doring, setter hu der når vi ser at hu presser. Viser hu også, kanskje uten at det har noe effekt, hvordan mamma går på do i håp om å starte noe i hjernen hennes. :)

Nei, nettopp.. Lurer på om vi skal ønske det til jul, da vi sliter med hva vi ønsker til henne.. :p

Høres ut som en bra plan, ellers også ofte mange pent brukte på finn om dere vil skaffe 3n billig selv.

Har 3 barn og aldri hatt behov for det. Tatt med ungen på do feks. Følte at med frittgående barn så var de vant med alt rundt seg og var ikke så interessert i alt hele tiden. Jeg følte det sånn i allefall.

For oss var det ypperlig oppbevaring av leker :P Ungene derimot ville ikke være der med døra lukket :P

Vi har kun hatt matte på gulvet og peisgrind fremfor peisen. Så har vi fjernet de værste farene da så klart, men ikke følt behov for lekegrind :)

Vi skaffer nå, termin januar20. Skorter ikke på plassen men vi har en stor hund som er sofavant så for å kunne gå på do eller lage litt mat blir det å legge henne i grinda så han ikke spretter henne himmelhøyt da han lander i sofaen.

Har aldri hatt brukt for lekegrind med nr 1 og 2. Når de ikke var så mobile så la jeg de på lekematta eller vippestolen. Når de ble litt mer mobile spente jeg de fast i vogna. Men var få ganger det var behov for det. Tok de med på do og huset ellers er relativt barnesikret. Nr 3 er nå 6 uker og ser ikke for meg at det vil være behov for lekegrind til henne heller.

Har 3 barn og aldri hatt behov for det. Tatt med ungen på do feks. Følte at med frittgående barn så var de vant med alt rundt seg og var ikke så interessert i alt hele tiden. Jeg følte det sånn i allefall.
Jeg er enig i dette. Min var frittgående fra han kunne krabbe, stort sett og lærte også fort hva som var lov og ikke. Dog kunne han ikke være alene i stua, men det var ikke stort behov for det. Det var faktisk før han kunne krype at vi hadde enst behov for grinda ;)

Jeg hentet nylig en brukt lekegrind på finn.no. Den kan klappes sammen, så når den ikke er i bruk er den lett å fjerne/lett å ta med seg om man skal reise. Jeg vet ikke hva behovet kommer til å bli, men jeg ser lett for meg at jeg vil ønske et sted å legge ungen fra meg når jeg skal lage en kopp te eller mat og ikke vil gå og bære på ungen hele tiden. Vi har to hunder, den lille liker seg i sofaen, så i sofaen tviler jeg på at ungen kommer til å få ligge i fred uten en hund halvveis oppå seg. På gulvet går den store på 30 kilo som kan bli veldig ivrig og plutselig komme byksende, så om ungen skal på gulvet må jeg sitte på gulvet og passe på som en hauk. Ellers risikerer ungen å bli tråkket på (den store tråkker stadig vekk på både meg, mannen og den lille hunden, så han vet jeg IKKE ser seg for, og det er vondt å få labbene hans oppå seg altså...).

Vi fikk en annen grind som man kan bygge til den fasongen man vil/bruke som peisgrind og romavdeler osv. Blir nok å bruke den også, men da kommer ungen rett på gulvet. Med den sammenleggbare vi hentet nylig, så kommer ungen litt opp fra gulvet. Tenker at det er greit både med tanke på trekk og hundepels. De hundene våre røyter noe så ekstremt, og jeg ser ikke for meg å orke å støvsuge hver eneste dag.

Blir ikke lekegrinda brukt, så selger jeg den videre. Det er fordelen med å kjøpe brukt, er ikke så mange kroner som går tapt om man ombestemmer seg og selger videre. Blir nok å prøve lekegrinda helt fra ungen er nyfødt, pga hundene. Greit at baby har en plass å ligge i fred hvor pelsdottene ikke kommer til.

Back
Topp