Lekegrind

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Lekegrind.. har det noe for seg? Vi har liten plass, så redd for hva som skjer når hu begynner å krype.. så vurderer å skaffe en 100*100 lekegrind å ha hu i når vi av diverse grunner ikke kan passe på hu...
kan også være greit at hu har ett sted å sove da vuggen ikke varer til mer enn 9 kg. Så spørsmålet er... skal vi kjøpe nå? Eller skal vi vente og høre om noen vil kjøpe det til hu til jul.
Hu er ikke så veldig mobil enda, men når hu sitter i sofaen så har hu en tendens til å ende opp på magen!! Skummelt for en førstegangs mor!

Unødvendig synes jeg :) aldrig hatt og aldrig savnet - men hvis du tror dere vil ha nytte av det så er det bare å prøve

Her har det ikke vært behov. Har dog en slik peisgrind som man kan sette sammen i en ring så det blir en lekegrind, men har aldri sett behovet for det heller så har bare blitt brukt som peisgrind;-)

Vi har brukt det mye, men spesielt til minsten. Da hadde vi jo en storesøster som plaget ham endel, og var greit å ha et sted å legge ham der han fikk være i fred :p

Vi hadde ikke lekegrind før han var rundt ett år :p da var han så umulig at jeg måtte sette han i «bur» om jeg skulle på kjøkkenet eller lignende :hilarious:

Ikke sant.. Da jeg var 6 mnd kom jeg meg ut av min egen seng på egenhånd. Redd det samme kan skje her. :p
Bare legg babyen på en lekematte på gulvet enn så lenge :) og ta bort ting som h*n kan få tak i, altså ca i krabbe høyde. Da kan baby åle seg rundt litt uten at det er farlig

Bare legg babyen på en lekematte på gulvet enn så lenge :) og ta bort ting som h*n kan få tak i, altså ca i krabbe høyde. Da kan baby åle seg rundt litt uten at det er farlig
Er ting overalt her, og vi har ingen steder vi kan lagre det så lenge vi bor her dessverre. Har en liten lekematte vi kan bruke for henne da, men følger med henne overalt. Tar henne med meg når jeg skal på do til og med. :P

Tja det er iblant kjekt å ha, barnet må bruke det fra det er liten, ellers vil se ikke være der alene. Greit for å skjermes fra søsken og dyr. Vi brukte den bare noen få mnd

Er ting overalt her, og vi har ingen steder vi kan lagre det så lenge vi bor her dessverre. Har en liten lekematte vi kan bruke for henne da, men følger med henne overalt. Tar henne med meg når jeg skal på do til og med. :p
Men så lenge det ikke er ting som kan falle på hun, eller noe som er knuselig så gjør det vel ingenting? Sett på sånne barnesikring greier på stikkontakter osv

Ja, det skal vi. Bekymrer meg kanskje litt mer enn nødvendig. :p
Helt normalt å bekymre seg :p man lærer seg å slappe av litt etterhvert. Viktigste er jo at hun ikke skader seg på ting. Vi flyttet bare ting bort fra gulvet så det kun var møbler og leker på krabbenivå. Hadde sånne ting i stikkontakter og ledninger i sånne bokser fra IKEA sånn at han ikke kom til :)

Helt normalt å bekymre seg :p man lærer seg å slappe av litt etterhvert. Viktigste er jo at hun ikke skader seg på ting. Vi flyttet bare ting bort fra gulvet så det kun var møbler og leker på krabbenivå. Hadde sånne ting i stikkontakter og ledninger i sånne bokser fra IKEA sånn at han ikke kom til :)
Her har vi PCer, dvdspiller, stikkkontakter, søppelkasser osv.. Så skeptisk :P

Vi brukte den en del med nr 2 og kommer til å ta den frem til nr 3. Nr 1 klarte ikke å ligge alene ett sekund uten at Hu skreik. Bruker den også som grind til juletreet, veldig praktisk når man har barn som liker å pelle på ting.

Her har vi PCer, dvdspiller, stikkkontakter, søppelkasser osv.. Så skeptisk :p
Kommer jo selvfølgelig an på hvordan man har det hjemme. Her er stue avdelt fra resten av huset, og vi bruker ikke dvd spiller så det har vi ikke. Apple TV boksen er i TV kommoden og PC har vi på kontoret. Så er liksom ikke så mye vi må flytte på, hehe

Lekegrind.. har det noe for seg? Vi har liten plass, så redd for hva som skjer når hu begynner å krype.. så vurderer å skaffe en 100*100 lekegrind å ha hu i når vi av diverse grunner ikke kan passe på hu...
kan også være greit at hu har ett sted å sove da vuggen ikke varer til mer enn 9 kg. Så spørsmålet er... skal vi kjøpe nå? Eller skal vi vente og høre om noen vil kjøpe det til hu til jul.
Hu er ikke så veldig mobil enda, men når hu sitter i sofaen så har hu en tendens til å ende opp på magen!! Skummelt for en førstegangs mor!

Vi brukte vår masse. Den var 1x1 meter, og vi har lite plass. Han sov der en del det første halvåret og det var fint for han å ligge og leke, og gull at bunnen var hevet inntil han lærte og krype. Da slipper man å bøye seg ned til gulvet for å plukke opp og jeg kjente det godt i ryggen med en gang vi var borte en helg uten lekegrind. :)
Da han lærte å krype rydda vi bort mye farlige ting, men brukte iblant grinda til å løpe raskt opp for å hente noe eller ned på do. Men det var det, han HATET å være oppi der etter han lærte å krabbe, da skulle det jo utforskes må vite ;) men det gjelder jo mange barn, at de ikke liker så godt å være i bur når de veit at de kan komme seg rundt.
Men som sagt, til soving og lek de første 10 mnd var den helt uunnværlig :)
Jeg kjøpte forresten grinda etter han ble født. Leste så mye her inne på forumet at det var unødvendig, men Det gjaldt visst ikke oss :p vi har kaldt gulv også, så veldig greit å få han litt opp i høyden på vinteren.

Vi brukte vår masse. Den var 1x1 meter, og vi har lite plass. Han sov der en del det første halvåret og det var fint for han å ligge og leke, og gull at bunnen var hevet inntil han lærte og krype. Da slipper man å bøye seg ned til gulvet for å plukke opp og jeg kjente det godt i ryggen med en gang vi var borte en helg uten lekegrind. :)
Da han lærte å krype rydda vi bort mye farlige ting, men brukte iblant grinda til å løpe raskt opp for å hente noe eller ned på do. Men det var det, han HATET å være oppi der etter han lærte å krabbe, da skulle det jo utforskes må vite ;) men det gjelder jo mange barn, at de ikke liker så godt å være i bur når de veit at de kan komme seg rundt.
Men som sagt, til soving og lek de første 10 mnd var den helt uunnværlig :)
Jeg kjøpte forresten grinda etter han ble født. Leste så mye her inne på forumet at det var unødvendig, men Det gjaldt visst ikke oss :p vi har kaldt gulv også, så veldig greit å få han litt opp i høyden på vinteren.
Ja det jeg tenker. Er fint å kunne sette hu der for å løpe på do.
Stoler ikke helt på sofaen lenger da hu klarer å komme seg over på magen for tiden og gulvet virker utrygt aleine..
Gulvet er greit når vi kan passe på liksom!!

Stoler ikke helt på sofaen lenger da hu klarer å komme seg over på magen for tiden og gulvet virker utrygt aleine..

Ja, det er litt skummelt å la dem ligge på sofaen når rulletiden er i gang. Og min likte å ligge på mage i lekegrinda og følge med på ting også. Ikke så spennende å legge helt nede på gulvet og se opp på oss :p

Ja, det er litt skummelt å la dem ligge på sofaen når rulletiden er i gang. Og min likte å ligge på mage i lekegrinda og følge med på ting også. Ikke så spennende å legge helt nede på gulvet og se opp på oss :p
Jeg sliter i tillegg med å plukke hu opp fra gulvet pga nakke, rygg og skulder.

Bare ha henne med på do :) når hun klarer å sitte kan du sette henne på potte og da lærer hun liksom at det er det man gjør på do :)

Back
Topp