OKTOBER

Vi også.
Har en gutt fra før, men riktignok tok det sin tid før han ble til også, da (over et år uten prevensjon ihvertfall).
Nå har vi prøvd ganske intensivt siden august 2018, men får det ikke til. Har ikke fått noen tydelig forklaring på hvorfor ennå. Private legen vår sier kun det er litt nedsatt hos begge to.

Har nå ett mislykket ivf forsøk og håper å komme igang kjapt med neste forsøk.

Ok, kjedelig at det ikke lykke med første ivf da, men at man har fullgått før gjør jo at man har mer grunn til optimisme(sier de til oss ihvertfall) Synes bare det er frustrerende å ikke vite hva det er..
Lykke til med neste forsøk!

Noen andre som har "hjemmelagde" barn fra før som strever med søskenforsøk? Lurer på om hva dere har fått vite om årsak evt. Vi har prøvd på nummer 2 i 2 år uten hell og uten at de finner ut hva som er galt. :(

En fra før som er 4 år og hjemmelaget, 6 mnd intens prøving :woot: mens nå har deg ihvertfall tatt 2 år før vi kom igang med ivf .:sorry: ikke funnet noe begrunnelse.

Blodprøve. Tilhører Riksen, men er 4t kjørevei, så får tatt den lokalt. Tenker ta hjemmetest i tillegg da:) Gjør det sikkert i morgen tidlig:bag::rolleyes:
Blir litt misunnelig på dere som har blodprøve altså. Får helt fnatt av den hjemmetestingen. Men kan jo gjøre det på eget initiativ da :)
Må se det an noen dager til her før jeg kan tro på den lille streken. Krysser fingrene for deg! :)

En fra før som er 4 år og hjemmelaget, 6 mnd intens prøving :woot: mens nå har deg ihvertfall tatt 2 år før vi kom igang med ivf .:sorry: ikke funnet noe begrunnelse.

Da er vi i samme båt da. Frustrerende å ikke vite. Får uansett satse på det ordner seg til slutt. Har dere fått satt inn?

Her er mensen kommet, så da var det avgjort. Regnet ikke med at egget ville overleve, så var som forventet. Deilig å kunne slutte med alle medisinene!

Ja det går nok til slutt:Heartred vi har hatt 1 fersk forsøk. Og nå hatt.1 frys den 29 oktober

Satser på det. Da følger vi etter, satt in 31. Nå leter jeg etter motivasjon til ikke æ begynne testingen for tidlig

Hvorfor regnet du med at det ikke ville gå?

:Heartbigred
Egget ble satt inn som 2-dagers, og var eneste av 14 egg som ble noe av. Var også mye "grums" i embryoet (på bildet de viste meg).

Egget ble satt inn som 2-dagers, og var eneste av 14 egg som ble noe av. Var også mye "grums" i embryoet (på bildet de viste meg).

Åh, skjønner. Leit at det ikke gikk, men kanskje godt å være litt forberedt. Blir det nytt uttak nå da?

Takk. Ja, det ver kjedelig, for man håper jo alltids litt, uansett.
Ja, det er det som er. Det bittelille minihåpet langt der inne. Kjenner på det selv om dagen, men prøver å roe det kraftig ned. Har ikke trua selv om jeg har testet positivt, men litt håp har jeg og det er faktisk nesten mer frustrerende enn godt med det håpet.

Blir litt misunnelig på dere som har blodprøve altså. Får helt fnatt av den hjemmetestingen. Men kan jo gjøre det på eget initiativ da :)
Må se det an noen dager til her før jeg kan tro på den lille streken. Krysser fingrene for deg! :)
Tusen takk!:joyful: Håper for deg også!

Hm, så rart at de skriver at det er det når de sier ingen ting er galt... Fikk dere hensvisning til IVF uten noen spesifikk årsak? Vi fikk beskjed om at siden vi har en fra før så fikk vi ikke, men blir jo utålmodig så da blir det privat. Første kom på 1.PP så jeg tenker at det må jo ha skjedd noe siden 2. ikke hr kommet på 2. år. Ikke antydning til strek på noen test...
Hadde utredningen på annet sykehus, som henviste oss videre til Riksen ja. Har gått i 5år nå, uten at det har skjedd noe. Allerede snart gått ett år fra henvisningen ble sendt nå.. Uforklarlig barnløs vart vi henvist for. Det er jo flere som er sekundær ufrivillig barnløs også, så rart at dere ikke ble henvist når det har gått 2 år:oops:

Hadde utredningen på annet sykehus, som henviste oss videre til Riksen ja. Har gått i 5år nå, uten at det har skjedd noe. Allerede snart gått ett år fra henvisningen ble sendt nå.. Uforklarlig barnløs vart vi henvist for. Det er jo flere som er sekundær ufrivillig barnløs også, så rart at dere ikke ble henvist når det har gått 2 år:oops:

Ok, da kan det jo hende vi hadde blitt henvist hvis vi hadde ventet lengre. Men, tålmodigheten var ikke der til det. Går hardt ut over sparepengene, men med et positivt resultat til slutt blir det definitivt verdt det.

Ok, da kan det jo hende vi hadde blitt henvist hvis vi hadde ventet lengre. Men, tålmodigheten var ikke der til det. Går hardt ut over sparepengene, men med et positivt resultat til slutt blir det definitivt verdt det.
De skal jo utrede etter ett år da, så jeg synes det er rart dere ikke har fått henvisning..

Jeg måtte selvfølgelig ryke på en test i dag, 14 DPO. Det er jo definitivt strek, men føler bare den burde være sterkere?
Det er jo selvfølgelig egentlig umulig å mene noe om. Man kan jo si at strek er strek, men føler meg ikke så beroliget. Tenker den burde være sterkere hvis dette skal gå veien. Har jo også spottet bittelitt siden lørdag...at dette skal være så vanskelig! :(

Vedlegg

• D1A6F98E-B4F4-4E19-AF44-3792209CCE67.jpeg
    D1A6F98E-B4F4-4E19-AF44-3792209CCE67.jpeg
    5,6 KB · Visninger: 122
Noen andre som har "hjemmelagde" barn fra før som strever med søskenforsøk? Lurer på om hva dere har fått vite om årsak evt. Vi har prøvd på nummer 2 i 2 år uten hell og uten at de finner ut hva som er galt. :(

Vi har ett "hjemmelagd" fra før. De har ikke funnet noe galt med noen av oss, men vi er begge 37år så mulig det et alderen som tar oss (eller at vi hadde veldig flaks første gang selv om det riktignok tok litt tid og noen runder med Pergotime den gangen).

Back
Topp