Helt krise hvis...

trallemamma

Gift med forumet
.. Jeg er gravid nå!!! Har alt 4 barn, mannen snippet seg forrige mnd og vi vil ikke ha flere.. Men nå lurer jeg.. Idag hadde vi sex, og mannen slet så sykt med å komme med gummi på. Jeg hadde forrige mens 20.09,og vet at EL var rundt den 3-4. Trodde jeg i alle fall...... Så da sa jeg at gubben kunne skippe gummi og go for it all natural.. Og angrer noe hinsides... For jeg fikk litt panikk, og testet nå med El-test, som da viser like sterk/sterkere på teststreken enn kontrollstreken!!!! What? Og jeg er rimelig "tørr" nå, og ingen andre symptomer på EL heller. Noen med greie på hvorfor testen da viser positiv?? Testet av og på i 7 år nå, men hatt en pause og glemt litt kanskje... Mannen har kanskje få svømmere som er aktive igjen nå da, men likevel.. Fikk den der gravid-følelsen plutselig for meg. Hjeeelp... Hva tror dere om den testen? (dvs tok to med samme resultat)
 
.. Jeg er gravid nå!!! Har alt 4 barn, mannen snippet seg forrige mnd og vi vil ikke ha flere.. Men nå lurer jeg.. Idag hadde vi sex, og mannen slet så sykt med å komme med gummi på. Jeg hadde forrige mens 20.09,og vet at EL var rundt den 3-4. Trodde jeg i alle fall...... Så da sa jeg at gubben kunne skippe gummi og go for it all natural.. Og angrer noe hinsides... For jeg fikk litt panikk, og testet nå med El-test, som da viser like sterk/sterkere på teststreken enn kontrollstreken!!!! What? Og jeg er rimelig "tørr" nå, og ingen andre symptomer på EL heller. Noen med greie på hvorfor testen da viser positiv?? Testet av og på i 7 år nå, men hatt en pause og glemt litt kanskje... Mannen har kanskje få svømmere som er aktive igjen nå da, men likevel.. Fikk den der gravid-følelsen plutselig for meg. Hjeeelp... Hva tror dere om den testen? (dvs tok to med samme resultat)

Tenker at du kanskje har EL nå selv om du ikke legger merke til noen tegn. Om du er veldig bekymra så kontakt lege, men tror du kan slappe av :)
 
EL tester kan slå veldig kraftig ut ved graviditet.. så om du ikke tror du har EL nå, kan du være gravid fra forrige syklus?
 
Da hadde jeg tatt en angrepille bare for å være på den sikre siden. Hvor lenge etter inngrepet kan bør dere bruke beskyttelse?
 
.. Jeg er gravid nå!!! Har alt 4 barn, mannen snippet seg forrige mnd og vi vil ikke ha flere.. Men nå lurer jeg.. Idag hadde vi sex, og mannen slet så sykt med å komme med gummi på. Jeg hadde forrige mens 20.09,og vet at EL var rundt den 3-4. Trodde jeg i alle fall...... Så da sa jeg at gubben kunne skippe gummi og go for it all natural.. Og angrer noe hinsides... For jeg fikk litt panikk, og testet nå med El-test, som da viser like sterk/sterkere på teststreken enn kontrollstreken!!!! What? Og jeg er rimelig "tørr" nå, og ingen andre symptomer på EL heller. Noen med greie på hvorfor testen da viser positiv?? Testet av og på i 7 år nå, men hatt en pause og glemt litt kanskje... Mannen har kanskje få svømmere som er aktive igjen nå da, men likevel.. Fikk den der gravid-følelsen plutselig for meg. Hjeeelp... Hva tror dere om den testen? (dvs tok to med samme resultat)
fikk positiv el test ved siste graviditet å da hadde el vært for lengst! Sjekk me en graviditetstest for sikkerhets skyld
 
Det blir anbefalt at menn som utfører en vasektomi leverer en sædprøve 3 mnd etter inngrepet. Så hvis du er usikker så ta en angrepille som en annen her skriver og bruk beskyttelse en stund fremover.
 
Det jeg ikke skrev er at jeg er helt imot abort da, så angrepille utgår :). Jeg bare hååpet at noen skulle si at testene viser positiv leenge etter EL er ferdig eller noe sånt :rolleyes: Er litt lenge siden jeg testet mye skjønner jeg.. Hvordan ser testene ut 3-6 dager etter EL da? Blir de svake veldig fort? Her er testene tørre... Ser jo ikke bra ut :facepalm::banghead:
 

Vedlegg

  • _20191010_101209.JPG
    _20191010_101209.JPG
    31,7 KB · Visninger: 211
Det jeg ikke skrev er at jeg er helt imot abort da, så angrepille utgår :). Jeg bare hååpet at noen skulle si at testene viser positiv leenge etter EL er ferdig eller noe sånt :rolleyes: Er litt lenge siden jeg testet mye skjønner jeg.. Hvordan ser testene ut 3-6 dager etter EL da? Blir de svake veldig fort? Her er testene tørre... Ser jo ikke bra ut :facepalm::banghead:
De blir ganske raskt svake igjen når toppen for LH er over. Men noen kan også ha lang topp. El kan være over, den kan komme nå, du ka være midt oppi den. Veldig vanskelig å si når du ikke har testet frem til positiv test.
 
Det er vell anbefalt å bruke beskyttelse i 3 mnd etter å ha tatt strengen, ca 20 utløsninger fikk vi beskjed om:wtf: for selv om en tar strengen, så har det allerede samlet seg opp sæd fra før som ligger klar, så det tar en stund før det blir «løsskudd».

Eneste som kan gi deg skikkelig svar er vel en g-test? EL testen kan vise posetiv ved graviditet og EL. Som hun over skriver så har jo noen lengre «topp» enn andre, men «normalen» er vell posetiv test kort tid​
 
.. Jeg er gravid nå!!! Har alt 4 barn, mannen snippet seg forrige mnd og vi vil ikke ha flere.. Men nå lurer jeg.. Idag hadde vi sex, og mannen slet så sykt med å komme med gummi på. Jeg hadde forrige mens 20.09,og vet at EL var rundt den 3-4. Trodde jeg i alle fall...... Så da sa jeg at gubben kunne skippe gummi og go for it all natural.. Og angrer noe hinsides... For jeg fikk litt panikk, og testet nå med El-test, som da viser like sterk/sterkere på teststreken enn kontrollstreken!!!! What? Og jeg er rimelig "tørr" nå, og ingen andre symptomer på EL heller. Noen med greie på hvorfor testen da viser positiv?? Testet av og på i 7 år nå, men hatt en pause og glemt litt kanskje... Mannen har kanskje få svømmere som er aktive igjen nå da, men likevel.. Fikk den der gravid-følelsen plutselig for meg. Hjeeelp... Hva tror dere om den testen? (dvs tok to med samme resultat)

Hadde sex en gang i januar med kondom og den sprakk. Hadde heller ikke hjerte til angrepille, men tenkte det likevel var umulig å bli gravid fordi eggløsningstestene var negative. Først 4-5 dager etter var de positive. Men tross det ble jeg jammen gravid :eek: . Ble litt sjokka, en hjertelig velkommen skal luringen være (keisersnitt i morgen :love017)

Med slike tester du har nå vil jeg si det er godt mulig om mannen din forsatt har sædceller i spermen sin.
Du må nesten vente å se :)
 
Takk for svar alle sammen.. Alle svar er jo som forventet og dere har helt rett. En uke fra nå tenker jeg at jeg vet mer, jeg får alltid tidlige tegn og positive tester ved evt graviditet. Blir så sinnsyyyykt flau hvis jeg er det, og for oss blir det jo en ufattelig tøff situasjon -har jo 4 fra 6 år og nedover fra før, minste er bare 7 mnd nå.. Burde jo ha skjønt, tenkt og visst bedre by now!!!!!!!!!Så teit...  Spesielt siden siste kom pga akkurat det samme-en altfor sen EL:dead:. Virker som at kroppen nå har prøvd, og sendt alle tegn på EL, ikke fått det til likevel, og nå prøver på nytt eller noe... Jeg fortjener alle mulige kommentarer om at det er uansvarlig, utrolig dumt, osv osv som vi evt kommer til å få av andre dersom dette skulle vise srg å være en spire:facepalm: Herlighet. Jaja. Elsker mine søte små altså, tenkte bare ikke ha så mange av dem!! :joyful:
 
Hadde sex en gang i januar med kondom og den sprakk. Hadde heller ikke hjerte til angrepille, men tenkte det likevel var umulig å bli gravid fordi eggløsningstestene var negative. Først 4-5 dager etter var de positive. Men tross det ble jeg jammen gravid :eek: . Ble litt sjokka, en hjertelig velkommen skal luringen være (keisersnitt i morgen :love017)

Med slike tester du har nå vil jeg si det er godt mulig om mannen din forsatt har sædceller i spermen sin.
Du må nesten vente å se :)
Oi oi..! Lykke til i morgen!!
 
Det er vell anbefalt å bruke beskyttelse i 3 mnd etter å ha tatt strengen, ca 20 utløsninger fikk vi beskjed om:wtf: for selv om en tar strengen, så har det allerede samlet seg opp sæd fra før som ligger klar, så det tar en stund før det blir «løsskudd».

Eneste som kan gi deg skikkelig svar er vel en g-test? EL testen kan vise posetiv ved graviditet og EL. Som hun over skriver så har jo noen lengre «topp» enn andre, men «normalen» er vell posetiv test kort tid​
Du var helt rett i alt.. :):facepalm:
 
Ser du er imot angrepille. Men hva med å skylle skjeden med eddik? Det er vel gammelt kjærringråd for å unngå befruktning, og kan ikke betegnes som noe verre enn å bruke prevensjon :p
Du kan jo bruke en sånn øreballong eller medisinsprøyte om dere har
 
Det jeg ikke skrev er at jeg er helt imot abort da, så angrepille utgår :). Jeg bare hååpet at noen skulle si at testene viser positiv leenge etter EL er ferdig eller noe sånt :rolleyes: Er litt lenge siden jeg testet mye skjønner jeg.. Hvordan ser testene ut 3-6 dager etter EL da? Blir de svake veldig fort? Her er testene tørre... Ser jo ikke bra ut :facepalm::banghead:
Helt imot abort er en ting. Angrepille er noe annet. Og da bør du vel være like mye imot sterilisering. Høres for meg ut som du heller ønsker graviditet.
 
Back
Topp