Skravletråd

Tok disse nå! Da er jeg nok ferdig med å teste ❤️❤️
 

Vedlegg

  • 50D8BDDF-2DE1-4DC6-91DA-737D643FEEDB.jpeg
    50D8BDDF-2DE1-4DC6-91DA-737D643FEEDB.jpeg
    9,6 KB · Visninger: 27
I dag bestilte eg første legetime - fekk allerede på onsdag Måtte bli med en turnuskandidat, men iom at ho berre skal henvise meg til TUL så er det greit. Rekner med å få TUL ila dei to neste vekene
 
Hvorfor visste jeg ikke sist svangerskap at sex/orgasme er 10x bedre enn vanlig når man er gravid?:D Ulempen er jo at jeg blir sår og kvalm etter, men er nesten verdt det likevel:hilarious:
 
Hvorfor visste jeg ikke sist svangerskap at sex/orgasme er 10x bedre enn vanlig når man er gravid?:D Ulempen er jo at jeg blir sår og kvalm etter, men er nesten verdt det likevel:hilarious:
Hehe ja det er fantastisk hva litt ekstra blodgjennomstrømning gjør;) absolutt verdt det:D
 
Har alle over 5 uker begynt å få mage? Strammer det på buksene liksom? Jeg merker ikke no til det, og blir litt redd! :sorry:
 
Jeg er så kvalm om dagen! Klarer ikke å kaste opp, så det blir ikke bedre! Klarer ikke å stå opp av senga før 12-tiden.. :meh:
 
Idag kastet jeg opp for første gang dette svangerskapet, på universitetet :wtf: Rakk heldigvis frem til do, og virka ikke som noen merka noe da det var såpass tidlig på dagen og seminaret enda ikke hadde startet. Var også en privat do med hel-lukket dør, så jeg hadde vasken på og var så stille som mulig :hilarious: Håper ikke det gjentas :hungover:
 
Skjøre slimhinner er vanlig nå.
Sex er digg nå fremover ja :D

JM kan vel ikke henvise til TUL eller? Kun lege?
 
(Legge til at det er for å sjekke ang. denne spiralen, må få det bekreftet selv om jeg aner meg hvor den ble av uansett)
 
Dere som har jobber med løft.
Løfter dere som vanlig eller tar dere ekstra hensyn nå/ er dere redde for at noe kan skje?
Jeg jobber i helsevesenet med tunge brukere og tenker litt på hva jeg løfter feks hvis en bruker havner på gulvet, må vi bruke heis og ikke menneskekraft.
 
Dere som har jobber med løft.
Løfter dere som vanlig eller tar dere ekstra hensyn nå/ er dere redde for at noe kan skje?
Jeg jobber i helsevesenet med tunge brukere og tenker litt på hva jeg løfter feks hvis en bruker havner på gulvet, må vi bruke heis og ikke menneskekraft.
Løfter som vanlig. Vi er alltid to, men skal til jordmor om en uke og det står på lista over samtaleemner.
Har blitt sykemeldt fra uke 6 i 2 av de siste 4 gangene jeg har vært gravid.
 
Dere som har jobber med løft.
Løfter dere som vanlig eller tar dere ekstra hensyn nå/ er dere redde for at noe kan skje?
Jeg jobber i helsevesenet med tunge brukere og tenker litt på hva jeg løfter feks hvis en bruker havner på gulvet, må vi bruke heis og ikke menneskekraft.
Så langt det er mulig bruker jeg heis uansett, for det er fort gjort å ta ryggen uansett om man er gravid eller ikke. Men er det en gang imellom en må løfte dem fra bakken så gjør jeg det hvis vi er to, men det er ikke et løft jeg sier ja til å gjøre flere ganger per dag
 
Løfter som vanlig. Vi er alltid to, men skal til jordmor om en uke og det står på lista over samtaleemner.
Har blitt sykemeldt fra uke 6 i 2 av de siste 4 gangene jeg har vært gravid.
Så langt det er mulig bruker jeg heis uansett, for det er fort gjort å ta ryggen uansett om man er gravid eller ikke. Men er det en gang imellom en må løfte dem fra bakken så gjør jeg det hvis vi er to, men det er ikke et løft jeg sier ja til å gjøre flere ganger per dag
Tenker dere på at "oi, tenk om kan jeg miste hvis jeg løfter nå"?
Har hørt at løft ikke er skadelig, men en gang mista jeg to dager etter løfting av et tungt bord. Gynekologen mente at løftet ikke utløste det, men at embryoet var skjørt fra før så løftet var en utløsende faktor. Det kan også ha vært helt tilfeldig.

Uff, så mange rare tanker og bekymringer en skal ha:p
 
Tenker dere på at "oi, tenk om kan jeg miste hvis jeg løfter nå"?
Har hørt at løft ikke er skadelig, men en gang mista jeg to dager etter løfting av et tungt bord. Gynekologen mente at løftet ikke utløste det, men at embryoet var skjørt fra før så løftet var en utløsende faktor. Det kan også ha vært helt tilfeldig.

Uff, så mange rare tanker og bekymringer en skal ha:p
Jeg tenker den tanken uansett hva jeg gjør.. «mister jeg nå fordi jeg bruker den såpa til å vaske badet... fordi jeg drikker det glasset med Pepsi Max.. fordi jeg bekymrer meg.. fordi yngste bumper borti magen når vi sitter i sofaen...» osv osv...
Jeg har katastrofetanker om det meste men har lært meg teknikker for å mestre de. Og prøver å tenke hvor realistisk det er at akkurat DET skal utløse aborten..
Trekker pusten og går videre.
Jeg er veldig ambivalent til denne graviditeten ennå - av naturlige årsaker, men skal til samtale hos jordmor om en uke så da regner jeg med å få en liten realitetsorientering
 
Jeg tenker den tanken uansett hva jeg gjør.. «mister jeg nå fordi jeg bruker den såpa til å vaske badet... fordi jeg drikker det glasset med Pepsi Max.. fordi jeg bekymrer meg.. fordi yngste bumper borti magen når vi sitter i sofaen...» osv osv...
Jeg har katastrofetanker om det meste men har lært meg teknikker for å mestre de. Og prøver å tenke hvor realistisk det er at akkurat DET skal utløse aborten..
Trekker pusten og går videre.
Jeg er veldig ambivalent til denne graviditeten ennå - av naturlige årsaker, men skal til samtale hos jordmor om en uke så da regner jeg med å få en liten realitetsorientering
Ja, en blir jo helt snål! :hilarious:

Håper du får god hjelp av jordmor ❤️
 
Back
Topp