Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Jeg er på syklusdag 14 i dag :) Så snart halvveis kanskje. Ikke så godt å si egentlig.
Jeg har også lang protokoll, hatt det de to andre gangene også. Nesesprayen er noe dritt.
Men veldig greit å slippe unna mer sprøyter.

Hadde jeg fått kort, så hadde uttak blitt cirka likt uansett. Men da hadde jeg starta på sprøyter uten å bli nedregulert først.
Vet ikke hvorfor de alltid setter meg på lang. Men de ville det siste runden også. Var ikke tale på og prøve noe annet.
Det er nok ganske standard med lang protokoll i det offentlige, med mindre man har pcos.
Jeg har hatt begge deler, og fikk best resultat med lang vs. kort. Så de kjører sikkert samme opplegget som tidligere hvis det har gitt ett greit uttak/ befruktning/ videre modning.

Jeg er på cd13, så vi er jo veldig likt i løypa da :happy: Blir nok ganske likt opplegg og samtidig oppstart for oss
Vet du hvilke sprøyter du blir satt på denne gangen? Jeg skal på gonal-f
 
Det er nok ganske standard med lang protokoll i det offentlige, med mindre man har pcos.
Jeg har hatt begge deler, og fikk best resultat med lang vs. kort. Så de kjører sikkert samme opplegget som tidligere hvis det har gitt ett greit uttak/ befruktning/ videre modning.

Jeg er på cd13, så vi er jo veldig likt i løypa da :happy: Blir nok ganske likt opplegg og samtidig oppstart for oss
Vet du hvilke sprøyter du blir satt på denne gangen? Jeg skal på gonal-f
Jeg har PCOS :)
Og alle andre jeg vet om har PCOS har fått kort. Så stusser veldig på akkurat det.

Første fikk jeg ut 7 egg, 4 befrukta, 3 klarte seg (To innsett, begge SA). Andre forsøk 14 egg ut og ett befrukta, som ikke ble noe.
Så siste forsøket ble en flopp, egga var for små og alt var bare tull.

Jeg er litt uregelmessig pga PCOS, så kan gå alt fra 19-45 dager. Så veldig usikkert, men ligger som regel på 30-33.

Jeg har bare fått Gonal-F jeg. Også Ovitrelle, også har jeg både Lutinus og Crinone. Også Fragmin 12 uker om jeg får positiv test.
 
Må vente en syklus etter hyst. Det visste jeg. Men etter mye regning og vet ikke helt om jeg har skjønt det.
Men har fått uttak i uke 44. Siste uka i oktober/første i november.
Men det kommer helt ann på hvordan neste mens kommer. Får plan først etter den. Men 44 er lenge til.
Ja, men kanskje du får tidligere ut ifra denne syklusen, om jeg forstår deg riktig?

Sa de noe om hvrofor du måtte ha lang denne gangen også ?
 
Ja, men kanskje du får tidligere ut ifra denne syklusen, om jeg forstår deg riktig?

Sa de noe om hvrofor du måtte ha lang denne gangen også ?
Får en eksakt uke når mensen kommer nå. Så er litt i ventegropa enda. Men den kommer sjelden regelmessig, så vanskelig å si når den kommer. Litt frustrerende det i dette gamet her... Hadde vært lett med 28 dagers konstant syklus.

Sist ble ene legen overraska over at jeg fikk lang, siden det ikke er helt bra med PCOS. Men de satte meg på det nå også, siden jeg hadde hatt det før. Ikke noe annen grunn enn det. Så vet ikke noe mer. Får lite begrunnelser på ting, det bare er sånn.
 
I dag er det 1 år siden første nesespray ble tatt. (Teller da ikke med avbrutt samboerskap og IVF forsøk våren 2013 da jeg fullførte til dagen før sprøyter...)
Det året har gått fort. Selv om jeg håpet at jeg ville være gravid minst, denne dagen året etter.
Men men. Er bare å brette opp erma og gjøre seg klar til cirka uke 40-42 til ny spraystart.
Enda det er lenge til.
 
Får en eksakt uke når mensen kommer nå. Så er litt i ventegropa enda. Men den kommer sjelden regelmessig, så vanskelig å si når den kommer. Litt frustrerende det i dette gamet her... Hadde vært lett med 28 dagers konstant syklus.

Sist ble ene legen overraska over at jeg fikk lang, siden det ikke er helt bra med PCOS. Men de satte meg på det nå også, siden jeg hadde hatt det før. Ikke noe annen grunn enn det. Så vet ikke noe mer. Får lite begrunnelser på ting, det bare er sånn.
Ah da skjønner jeg litt.. Men når mensen kommer så kan du kanskje argumentere/spørre litt hvorfor om du ønsker det ? :) huff venting er kjedelig, håper ikke den blir alt for sein da!
 
Ah da skjønner jeg litt.. Men når mensen kommer så kan du kanskje argumentere/spørre litt hvorfor om du ønsker det ? :) huff venting er kjedelig, håper ikke den blir alt for sein da!
De ville det siden de har hatt det før. Så da ønska de å ta det på siste også.

Ikke sett mensen enda, men fem dager igjen til dag 30, så ikke så rart det. Kunne gjerne ha kommet før denne gangen altså. Haha.
 
For ett år siden var jeg godt igang med sprayen...
Og som jeg ønsker at jeg var det nå også. Ikke skjedd noe siden mai nå.
Det er skummelt å bare ha ett forsøk til igjen. Håper at det er det forsøket som skal til.
Men etter forrige forsøk, der ingen egg var særlig bra, og bare ett ble befrukta, så er jeg nervøs for denne gangen.
Håper at det neste blir bedre.
 
De ville det siden de har hatt det før. Så da ønska de å ta det på siste også.

Ikke sett mensen enda, men fem dager igjen til dag 30, så ikke så rart det. Kunne gjerne ha kommet før denne gangen altså. Haha.
Alltid når det passer at den kan komme før, så kommer den ikke!
Åja, men har ikke dine tanker noe å si ?
 
Alltid når det passer at den kan komme før, så kommer den ikke!
Åja, men har ikke dine tanker noe å si ?
Den kommer stort sett litt seint egentlig. Hehe.

Har ikke sånn veldig lyst på enten det ene eller det andre. Nå har jeg hatt lang to ganger, så dumt å prøve kort og kanskje ødelegge mer om det ikke er noe for kroppen. Siden det er siste forsøket. Men gikk veldig dårlig sist. Så ikke godt å si.
 
Den siste tida har jeg slitt med kvalme, og får litt "flashbacks" fra oktober og januar.
Men nå er det bare kjedelig kvalme. Og de andre gangene var det egentlig litt godt å være litt kvalm.
Håper den snart går vekk. Det har nok skjedd litt mye i det siste så jeg har glemt å hvile mellom slagene :sorry:
 
Måtte inn og snoke litt her.
Jeg har fått uke 44 jeg og. Første IVF-forsøk.
 
Måtte inn og snoke litt her.
Jeg har fått uke 44 jeg og. Første IVF-forsøk.
Så spennende :) Jeg hadde første i uke 42 i fjor. Så var sprøytestart den dagen her i fjor.

Kan se ut til at det blir 45 her nå, om ikke mensen snart kommer. Blæh.
 
Nesten ei uke på overtid med mensen... Blæh.
Hatt menskramper i ei uke også, som kommer og går. Så tenkt at NÅ er den på vei sida.

Dette går utover oppstart og alt...
 
Sier de ikke at alle gode ting er tre? :)
Ja, så håper det er det :) Men blir fjerde innsett. Så håper det blir noe mer enn bare positive tester neste gang.
 
Halvannen uke over mensen... :wtf:
Dette ødelegger uke 44, for å si det sånn :(
 
Back
Topp