Skravletråd

Jeg har begynt med brekninger, hele tia, for ingenting, det er nytt for meg.. litt slitsomt i og med at jeg skal ut å fly snart. Blir sikkert hyggelig å sitte ved siden av meg på turen:hilarious:
Litt samme her og :p må bevege meg rolig og konsentrere meg om å ikke få brekninger!
 
Litt samme her og :p må bevege meg rolig og konsentrere meg om å ikke få brekninger!

God vi er flere :p Jeg må bevege meg rolig uansett på grunn av bekkenet. Håper virkelig det bedrer seg etterhvert!
 
Hva er bakgrunnen for at de spør om du er gravid? Jeg hadde aldri klart å svart direkte nei. Hadde vel kommet med en eller annen "Hvis jeg er gravid så må det være veldig ferskt i alle fall. Bare noen få uker siden forrige mens."

Har blitt spurt litt «på tull» på jobb i forbindelse med at vi endelig er full stab, at «du er ikke gravid nei» og «nå må ikke en av dere bli gravide». Jeg skjønner at det er tull, men når man står der og vet at testen er positiv er det vanskelig å unngå å tenke shiiiit..
 
Har blitt spurt litt «på tull» på jobb i forbindelse med at vi endelig er full stab, at «du er ikke gravid nei» og «nå må ikke en av dere bli gravide». Jeg skjønner at det er tull, men når man står der og vet at testen er positiv er det vanskelig å unngå å tenke shiiiit..
Noen få dager etter at jeg hadde oppdaget MA i uke 12 var det en venn av pappa som spøkte med at nå var det vel på tide at jeg også fikk unge. Om jeg ikke visste hvordan man laget dem var det bare å spørre dattera hans. (Hun og jeg er jevngamle) Dårlig spøk og dååååååårlig timing. Generelt vanskelig å spøke om svangerskap. Brått treffer det noen helt utilsiktet. Bra du vet det bare er tull:)
 
Noen få dager etter at jeg hadde oppdaget MA i uke 12 var det en venn av pappa som spøkte med at nå var det vel på tide at jeg også fikk unge. Om jeg ikke visste hvordan man laget dem var det bare å spørre dattera hans. (Hun og jeg er jevngamle) Dårlig spøk og dååååååårlig timing. Generelt vanskelig å spøke om svangerskap. Brått treffer det noen helt utilsiktet. Bra du vet det bare er tull:)

Huff.. virkelig ikke greit. Ja, ble også spurt noen dager etter min første SA om vi ikke skulle få snart. Akkurat der og da var det lettest å svare hehehe neeiii, men hvis noen spør slike spørsmål til meg flere ganger så sier jeg at det ikke er greit å spørre om, og at det er privat. Man vet aldri hva folk har gått og går gjennom.. Hvorfor tror folk at det er deres businessss...
 
Tiden går sakte her også, men tenker faktisk mindre på det denne gangen en forrige gang. kanskje ikke så naiv nå :banghead:

Var å tok blodprøver hos legen i dag, hvor de spurte hvor langt jeg var på vei. Svarte at jeg var ikke helt sikker, og i det jeg skulle si «men» så svarer sekretæren at hun skal sette meg opp på time til lege for å bli henvist til TUL! Lite viste hun om at jeg skulle si at jeg var 4+1 eller 4+3 :angel8 Holdt munn etterpå, for altså hvem sier nei til gratis TUL :dance008
Jeg sier nei... :sad010
Jeg var hos jordmor på onsdag og til slutt så lurte hun på om jeg hadde noen tanker eller bekymringer. Fortalte da at jeg var veldig usikker på terminen hun hadde satt (de bruker 28 dagers syklus) i og med at jeg kun hadde hatt to menstruasjoner siden forrige fødsel og forrige syklus var over 40 dager.
Hun foreslo da å bestille time til tidlig ultralyd dersom dette plaget meg, men at det ble opp til sykehuset å bestemme om de skulle kalle meg inn. Ja gjerne det svarte jeg.
Så aner jeg ikke hva som skjedde helt konkret, men det endte med at jeg sa jeg skulle bestille privat selv for å så eventuelt ringe inn selv og korrigere oul
Ble så sinna på meg selv etterpå! :confused005
 
Jeg sier nei... :sad010
Jeg var hos jordmor på onsdag og til slutt så lurte hun på om jeg hadde noen tanker eller bekymringer. Fortalte da at jeg var veldig usikker på terminen hun hadde satt (de bruker 28 dagers syklus) i og med at jeg kun hadde hatt to menstruasjoner siden forrige fødsel og forrige syklus var over 40 dager.
Hun foreslo da å bestille time til tidlig ultralyd dersom dette plaget meg, men at det ble opp til sykehuset å bestemme om de skulle kalle meg inn. Ja gjerne det svarte jeg.
Så aner jeg ikke hva som skjedde helt konkret, men det endte med at jeg sa jeg skulle bestille privat selv for å så eventuelt ringe inn selv og korrigere oul
Ble så sinna på meg selv etterpå! :confused005
Ring tilbake og si du angrer på det du sa. Det ordner seg. Skyld på at mannen din ikke vil du skal bruke penger på tidlig ultralyd eller noe, hvis du trenger noe å skylde på :)
 
Ring tilbake og si du angrer på det du sa. Det ordner seg. Skyld på at mannen din ikke vil du skal bruke penger på tidlig ultralyd eller noe, hvis du trenger noe å skylde på :)

Det tør jeg ikke :smiley-ashamed008 Og vil ikke la mannen min høres kontrollerende ut, må vel bare bite i det sure eple og vente til oul. :dance018
 
Det tør jeg ikke :smiley-ashamed008 Og vil ikke la mannen min høres kontrollerende ut, må vel bare bite i det sure eple og vente til oul. :dance018
Kanskje mannen din tør ringe og si det akkurat som det er?
 
Jeg sier nei... :sad010
Jeg var hos jordmor på onsdag og til slutt så lurte hun på om jeg hadde noen tanker eller bekymringer. Fortalte da at jeg var veldig usikker på terminen hun hadde satt (de bruker 28 dagers syklus) i og med at jeg kun hadde hatt to menstruasjoner siden forrige fødsel og forrige syklus var over 40 dager.
Hun foreslo da å bestille time til tidlig ultralyd dersom dette plaget meg, men at det ble opp til sykehuset å bestemme om de skulle kalle meg inn. Ja gjerne det svarte jeg.
Så aner jeg ikke hva som skjedde helt konkret, men det endte med at jeg sa jeg skulle bestille privat selv for å så eventuelt ringe inn selv og korrigere oul
Ble så sinna på meg selv etterpå! :confused005
Nei så kjedelig! Du kan jo enten gå til lege å spør om TUL, og håpe han og jordmor ikke bruker samme journalsystem :angelic: Eller så ringer du jordmor og sier at det var dumt å la muligheten gå i fra deg når du fikk tenkt deg om.
 
I dag ble en stressende dag, innstilt fly, booka så jeg fikk fly fra Oslo istede, havna i midten på raden. Kvalm og jævlig som jeg var opplevdes det grusomt urettferdig at mannen ved siden av meg skulle spise ekle peanøtter, av alle ting. Det lukta forferdelig i tillegg til alskens overparfymerte mennesker:depressed: hadde mest lyst til å gå av flyet igjen:hilarious:
 
Liker ikke dagens rfsu-test. Bekkenet er plutselig ikke vondt, men jeg er kvalm. Skulle ønske jeg bare kunne spole frem tiden til jeg visste om det gikk bra eller ikke. Hadde SA i mai og kjemisk i juli. Blir liksom ekstra bekymret da.. er mellom 16 og 18 dpo
 

Vedlegg

  • FDBF6A42-5E38-448A-89BE-8EFF1C3877DB.jpeg
    FDBF6A42-5E38-448A-89BE-8EFF1C3877DB.jpeg
    23,6 KB · Visninger: 26
Jeg lagde en klagetråd og en jubeltråd bare fordi jeg klødde i fingrene etter å få dem inn i våre viktigste tråder. Tålmodighet er en dyd:rolleyes:
 
Liker ikke dagens rfsu-test. Bekkenet er plutselig ikke vondt, men jeg er kvalm. Skulle ønske jeg bare kunne spole frem tiden til jeg visste om det gikk bra eller ikke. Hadde SA i mai og kjemisk i juli. Blir liksom ekstra bekymret da.. er mellom 16 og 18 dpo
Har du testet noe mer siden fredagen? Jeg hadde noen tester som var svakere enn dagen før, men tipper det har med hvor mye man har drukket og hvor lenge siden det var man gikk på do sist.
 
Back
Topp