Skravletråd

Alvea-

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Ser ut til at vi endelig begynner å bli litt flere her inne :love017

Da egner seg med en skravletråd!

Synes dere ventetiden er lang? Her synes jeg dagene smyger seg avgårde, men skal til jordmor allerede i morgen da :)
Skal ha med urinprøve og det sto i innkallingen at dersom timen er sent på dagen bør urineprøven oppbevares i kjøleskap. Ser ikke helt for meg å legge den i kjøpeskapet på jobb akkurat, ikke har jeg tid til å kjøre hjemom heller :laughing002
Spørs om jeg må ha med kjølebag i bilen i morgen...
 
Jeg synes også dette går saaakte! Er det forresten sånn at man skal ha med urinprøve til første møte med jordmor? Det har ikke jeg fått beskjed om o_O
 
Sto det i innkallingen min i alle fall, sto til og med at det skulle jeg ta med til alle kontroller.
Mulig det er ulik praksis fra kommune til kommune :confused005
 
Hadde med urinprøve på alle kontroller i begge de to foregående svangerskapene ;)

Tiden går sakte ja! Men vet jo av erfaring at når man først sitter der med baby i armene så tenker man "hvor i all verden ble tiden av?" :D

Lykke til på kontroll i morgen Alvea :)
 
Her er det bare noe alle vet, det med urinprøver. Den skal man ha med til alle legetimer og jordmor timer. Man blir veldig vandt med å tisse i kopper, altså.
Vi får ikke innkalling til jordmor. Man må bare kontakte jordmor og bestille time direkte.
 
Ventetiden er grusom de første ukene, fordi jeg har mistet flere gangen. Men jeg prøver å ikke tenke sånn på det nå. Jeg har så mange tydelige symptomer, det har jeg ikke hatt når jeg mister. Men seriøst, jeg har bekkenløsning, sånn skikkelig i symfysen. Hva skjer med det? Er bare 4 uker på vei... flere som har opplevd det? Sleit med symfyseløsning/bekkenløsning på slutten av graviditeten sist, men det er straks 17 mnd siden fødsel. Kan det gå over?
 
Har du tatt kontakt med jordmor selv eller fått henvisning? Jeg er gravid for første gang (4+2, termin rundt 07 mai) og har fått legetime neste fredag for å bekrefte svangerskapet. Får du tatt UL så tidlig? :)

Gratulerer så masse!
 
Ventetiden er grusom de første ukene, fordi jeg har mistet flere gangen. Men jeg prøver å ikke tenke sånn på det nå. Jeg har så mange tydelige symptomer, det har jeg ikke hatt når jeg mister. Men seriøst, jeg har bekkenløsning, sånn skikkelig i symfysen. Hva skjer med det? Er bare 4 uker på vei... flere som har opplevd det? Sleit med symfyseløsning/bekkenløsning på slutten av graviditeten sist, men det er straks 17 mnd siden fødsel. Kan det gå over?

Så leit med bekkenløsning, men samtidg supert med tydelige symptomer da det er et godt tegn :) Har ikke peiling på bekkenløsning for var heldig forrige svangerskap og kjente ingenting til det. Men har hørt at det er hormoner som gjør at bekken blir løsere, så mulig kroppen din produserer hormonene i rekordfart nå da?


Har du tatt kontakt med jordmor selv eller fått henvisning? Jeg er gravid for første gang (4+2, termin rundt 07 mai) og har fått legetime neste fredag for å bekrefte svangerskapet. Får du tatt UL så tidlig? :)

Gratulerer så masse!

Ringte jordmor selv ja og fikk brev senere på dagen med innkallelse. De oppfordrer i kommuen til å ta kontakt så raskt som mulig dersom man ønsker oppfølging av jordmor på grunn av stor pågang. Ultralyd får jeg nok ikke før den ordinære, med mindre jeg betaler selv.
Betalte selv for tidlig ultralyd i uke 8 og 14 forrige gang. Hadde null symptomer og livredd for ma så hadde behov for å se med egne øyne :)
 
Så leit med bekkenløsning, men samtidg supert med tydelige symptomer da det er et godt tegn :) Har ikke peiling på bekkenløsning for var heldig forrige svangerskap og kjente ingenting til det. Men har hørt for å se med egne øyne :)

Ja, det kan være. Håper det, men håper også at det roer seg, for dette er grusomt! :p jeg trenger å jobbe, kan ikke sykemeldes allerede! :p
 
Idag kom kvalmen. Gjenstår å se om det vedvarer eller bare er et engangstilfelle nå da :p
 
Tiden går sakte her også, men tenker faktisk mindre på det denne gangen en forrige gang. kanskje ikke så naiv nå :banghead:

Var å tok blodprøver hos legen i dag, hvor de spurte hvor langt jeg var på vei. Svarte at jeg var ikke helt sikker, og i det jeg skulle si «men» så svarer sekretæren at hun skal sette meg opp på time til lege for å bli henvist til TUL! Lite viste hun om at jeg skulle si at jeg var 4+1 eller 4+3 :angel8 Holdt munn etterpå, for altså hvem sier nei til gratis TUL :dance008
 
Tiden går sakte her også, men tenker faktisk mindre på det denne gangen en forrige gang. kanskje ikke så naiv nå :banghead:

Var å tok blodprøver hos legen i dag, hvor de spurte hvor langt jeg var på vei. Svarte at jeg var ikke helt sikker, og i det jeg skulle si «men» så svarer sekretæren at hun skal sette meg opp på time til lege for å bli henvist til TUL! Lite viste hun om at jeg skulle si at jeg var 4+1 eller 4+3 :angel8 Holdt munn etterpå, for altså hvem sier nei til gratis TUL :dance008
Hadde gjort akkurat det samme!! :D
 
Føler dagene snegler seg av gårde for tiden, og har allerede blitt spurt to ganger om jeg er gravid. Vanskelig å holde maska når man svarer nei :hilarious:

Har legetime neste torsdag (om noe annet), men skal informere legen min om at jeg er gravid,
kanskje få tatt hcg, samt undersøke henvisning til TUL. Noen som har fått dette gjennom sykehuset, hvilke uker fikk dere dra da?:)
 
Går utrolig sakte. 4+3 idag ifølge app. Skal ringe til legen neste uke, får tidlig ultralyd pga epilepsi. Jeg gruer meg, er livredd og beskymret for at hjerte ikke skal slå denne gangen også... Hadde MA i mars, så venter til jeg får digitaltest i posten før jeg ringer.

Har ømme pupper, og dem virker større, ellers ingenting annet. Kun stressa og beskymret.
 
Fikk svar på blodprøve i dag, HCG har gått fra rundt 60 til 160 på to dager :Heartred Rart hvor mye saktere den stiger i blodet, fikk 2-3 på CBD tidligere i uken, og da skal vell HCG være over 200?
 
Går utrolig sakte. 4+3 idag ifølge app. Skal ringe til legen neste uke, får tidlig ultralyd pga epilepsi. Jeg gruer meg, er livredd og beskymret for at hjerte ikke skal slå denne gangen også... Hadde MA i mars, så venter til jeg får digitaltest i posten før jeg ringer.

Har ømme pupper, og dem virker større, ellers ingenting annet. Kun stressa og beskymret.

Det er ikke lett å gå å vente på å få se om det lille hjertet der inne faktisk slår. Vi er jo i akkurat samme situasjon. Hadde MA i april, så jeg kjenner jeg bare går å venter på at jeg skal begynne å blø igjen.
 
Var hos legen idag med mini. Fortalte jeg hadde fått positiv test så da tok han like gjerne UL. Målingene stemmer ganske bra med syklusen min, og han regnet seg frem til 5 uker og noen dager. Vi så plommesekken også! Fikk ny time 19.9. Han mente vi måtte ta en oppfølging for å sjekke at det var hjerteaktivitet da :love7
 
Føler dagene snegler seg av gårde for tiden, og har allerede blitt spurt to ganger om jeg er gravid. Vanskelig å holde maska når man svarer nei :hilarious:

Har legetime neste torsdag (om noe annet), men skal informere legen min om at jeg er gravid,
kanskje få tatt hcg, samt undersøke henvisning til TUL. Noen som har fått dette gjennom sykehuset, hvilke uker fikk dere dra da?:)
Hva er bakgrunnen for at de spør om du er gravid? Jeg hadde aldri klart å svart direkte nei. Hadde vel kommet med en eller annen "Hvis jeg er gravid så må det være veldig ferskt i alle fall. Bare noen få uker siden forrige mens."
 
Jeg syntes tiden fra vi bestemme oss for å prøve i august (Vi bestemte oss for det i slutten av juni), til det faktiske forsøke på å bli gravid gikk utrolig sakte. Særlig fra siste mensen startet. Men nå synes jeg det går fort. Jeg tester positivt bare 9dpo, så det hjalp vel på følelsen av raskt. Også fyker dagene unna med 3 andre unger å følge opp. Var mer ro med ferie
 
Jeg har begynt med brekninger, hele tia, for ingenting, det er nytt for meg.. litt slitsomt i og med at jeg skal ut å fly snart. Blir sikkert hyggelig å sitte ved siden av meg på turen:hilarious:
 
Back
Topp