Vår første lille er velkommen hjem ❤️

Ja, vi snakket om det lenge nå, men min romantikker ønsker jo å overaske, at det ikke skal være forventet liksom. Og hvis jeg ikke minner han på tanken (gjelder mange ting) så går det rett i glemmeboka.. og det at det er noe jeg ønsker og håper på, forstår han ikke, jeg skal liksom late som ingenting.. men.. ææh... det er bare tull egentlig. Er det så viktig liksom? Hadde alltid ønsket å være gift før jeg ble 25, og nå er jeg 30 så det føles nesten som det skal ikke være viktig lenger? Vet ikke...
men ja, vi prater og prater... våre deffinisjon av kort tid er meget forskjellig for å si det sånn:hilarious: ikke mening å klage, men godt er det:) takk som spørr!:Heartred

Jeg skal nå heller sette fokus på sunn liv. Må begynne å trene, spise sunt og nyte livet. :wav
Jo, det er bare å klage! Har en romantiker her også, som vil gjøre noe stort ut av det! «Uheldigvis» fant jeg en ring i skuffa hans for noen mnd siden som vi snakket om for et par dager siden...nå vil det nok ta eeeenda lengre tid før det skjer noe her! (Han var ikke fornøyd med ringen, og han har ikke råd til å kjøpe ny med det første)

Lurt! Et sunt liv er jo et godt utgangspunkt for et svangerskap :Heartred
 
Oh, då skjønner du meg mer en godt! Vi sitter i samme båt for p si det sånt :bored:
Men jeg skjønner ikke dette behovet! Vi bor sammen, vi lager barn og så må man liksom vente med forlovelsen fordi man er kanskje ikke klar/må være spesielt/må være stort?! Jeeez, er så unødig hvis du spørr meg.
Jeg skulle ønsket jeg kunne «finne» ring i skuffen, eller noen anntydning på at det kommer, så kunne jeg ihvertfall slappe av... hehe. Men ja, kanskje skulle jeg da ventet enda mer og blitt utålmordig..:hilarious:
men jeg fant den perfekte ringen! Har sett mange og ikke likt noen av disse, men nå fant jeg den... og i å med at han her er så træg kommer jeg nok ikke å få den i det hele tatt:banghead:
Haha, ja jeg må le litt :D Jeg er helt enig, det er spesielt i seg selv å få ringen og gi det løftet! Det trenger ikke være noe mer, bare to personer som velger å tilbringe resten av livet sammen :happy:
 
Ok, det jeg kalte cd 1, var ikke det i det hele tatt:hilarious:
Etter 4 (!) dager med spotting kom det endelig tr!
Mistenker BK har noe å gjøre med at tr kom så trægt inn i dørra denne gang:hilarious:
Fikk forferdelige menssmerter igår, temp falt idag og tr er her:) føles jo egentlig greit å starte ny pp nå. ;)
Denne gang skal jeg droppe el testing og bare tempe... får se hvordan det kommer å gå :happy:

Julegavene er pakket, siste arbeidsdag unnagjort og nå kan vi senke skuldrene og nyte Jula:happy:
 
Så var jeg her igjen.
Siste pp kom mensen og det var skuffende. Kjempe. Var mye rot i lille familien vår, mye julestress og forberedelser. Ja, jeg sier julestress, fordi det føltes som det denne år. Hadde egentlig ønske om å bare la alle planene være og bli hjemme aleine, helt aleine, men film og snaks. Men men, det ble jo koselig Jul uansett.
Mange fine gaver og god mat. Fikk dagstur til spa fra samboeren, det var koselig, ingen ring som håpet på, men spa får meg til å slappe litt av tenker jeg :angelic:
Nå er det vel pp6... eller, må se her inne kas pp jeg er egentlig i :hilarious: husker eller har ikke kontroll på noe om dagen.
Egentlig vil jeg ikke kalle denne måned for pp da vi bare hopper over den. Vet el har vert noen dager siden, men vi har lagt null aksjer!! Og då mener jeg 0! Fra siste mens til nå koset vi oss bare en gang litt kjapt i dusjen ellers så hadde hverken jeg eller samboer ork til kos, og gjøre det til plikt er ikke noe koselig. Så ingen pp for oss denne gang. :shifty: Føler sammtidig det er helt greit å bare droppe det.
Er igjen sykemeldt ut måned, må først sammle meg sammen og bli bra før vi kan lage barn. Tiden går, men den får det bare gjøre. Ikke noen motivasjon for noe her. Heldighvis går det mot lysere dager og forhåpningsvis blir livet å føles lettere.

Ønsker dere som leser dette er riktig Godt Nytt År! Håper den nye året bringer mye lykke og kjærlighet!:Heartred
 
Så var jeg her igjen.
Siste pp kom mensen og det var skuffende. Kjempe. Var mye rot i lille familien vår, mye julestress og forberedelser. Ja, jeg sier julestress, fordi det føltes som det denne år. Hadde egentlig ønske om å bare la alle planene være og bli hjemme aleine, helt aleine, men film og snaks. Men men, det ble jo koselig Jul uansett.
Mange fine gaver og god mat. Fikk dagstur til spa fra samboeren, det var koselig, ingen ring som håpet på, men spa får meg til å slappe litt av tenker jeg :angelic:
Nå er det vel pp6... eller, må se her inne kas pp jeg er egentlig i :hilarious: husker eller har ikke kontroll på noe om dagen.
Egentlig vil jeg ikke kalle denne måned for pp da vi bare hopper over den. Vet el har vert noen dager siden, men vi har lagt null aksjer!! Og då mener jeg 0! Fra siste mens til nå koset vi oss bare en gang litt kjapt i dusjen ellers så hadde hverken jeg eller samboer ork til kos, og gjøre det til plikt er ikke noe koselig. Så ingen pp for oss denne gang. :shifty: Føler sammtidig det er helt greit å bare droppe det.
Er igjen sykemeldt ut måned, må først sammle meg sammen og bli bra før vi kan lage barn. Tiden går, men den får det bare gjøre. Ikke noen motivasjon for noe her. Heldighvis går det mot lysere dager og forhåpningsvis blir livet å føles lettere.

Ønsker dere som leser dette er riktig Godt Nytt År! Håper den nye året bringer mye lykke og kjærlighet!:Heartred
Så trist å høre. Men håper du kommer deg på beina snart igjen. Håper at neste pp blir bedre, og som resulterer i 2 streker og et litte frø :Heartred
 
5 dpo sier FF :)

Er nok ganske chill da jeg vet det ikke er mulig å få baby denne pp.. men bare en aksjeinnlegg i dusjen noen dager før el :hilarious:

Men, også greit å se hvordan er formen og «symptomer» denne gang. Og gjett hva!? Kroppen klarer nesten å overbevise meg at jeg er gravid! Haha:hilarious:
Symptomerwannabe:
-meget oppblåst
-murringer/stikkinger i livmor
-sult på mye rart
-drømmer mye og rare drømmer
- forstoppelse
-kvalme
- oppkast (!)
- morgen kvalme

Sånt, kroppen er rar.. tror det er bare en virus som jeg fanget, men har hverken feber eller annet. Og kastet opp bare en gang igår, vanlighvis er det jo nonstop i flere timer..:bored:

Sånn litt ekkel oppdatering fra meg :wacky:
 
Ikke mye å oppdatere her. Kjenner jeg har trukket meg vekk fra bv og prøvinga.
Feber ikveld, sliten og lei... men det er nok det vanlige for meg nå for tia.. :sorry:

Gleder meg til lysere dager! Oh som jeg lengter etter solen :shy:!

Skal til legen imorgen, for håpe jeg kan få mer hjelp på å bli bedre. :angelic:

Lagt litt unna pp denne gang men temper fortsatt. Vet når el var og sånt. Artig å se ar tempen holder seg høgt oppe... skulle jeg vert i pp nå, skulle jeg allerede planlagt dåpen :hilarious:
 
Ja, då har jeg vert hos legen. Ikke så mye positivt for prøvingen her. Fikk depresjon/angst/stress dempende meds og de er ikke bra for gravide. Setter prøvingen på pause helt. Blir vel å bruke prevensjon neste periode..

Er helt knust. Drømmen må flyttes igjen. Men vet det blir vel ikke mulig for meg å bli gravid med så mye stress i kroppen.

Skal ta en pause fra bv og. Skal sikkert snike litt og se på dere alle fine folk, og glede meg over to strekene som kommer i ikm gruppene:)

Takk for denne gang!
 
Nytt start, nye håp, nye drømmer.

Da var det er stund siden jeg hadde noe å si... fikk 3+ når jeg var 4+8

Er 6+5 idag, og føler meg ganske optimistisk. Tvi tvi:dummy::dummy1:

Hatt lungebetennelse, vert syk lenge, men spira virker å sitte fast. Ble henvist til tul igår for å sjekke om alt står greit, så håper virkelig vi får time snart!

Bortsett fra resterende lundebetennelse, trøtthet og kvalme så er formen grei den :hilarious:
Gleder meg til å se hva livet bringer.
 

Vedlegg

  • 6ACF40A9-E84D-4F09-9737-58EB12F2C693.jpeg
    6ACF40A9-E84D-4F09-9737-58EB12F2C693.jpeg
    61,7 KB · Visninger: 20
Last edited:
7+6 og det stikker og strammer der inni :)
Går fra å være superpositiv til negativ på en blunk. Kjempe spent og håper at det er liv der inni:smiley-angelic001
20.8 skal jeg til lege. Er da 9+3 og håper hun kan ta prøver og sånt. Ellers har jeg en del å spørre henne om, lager liste:smiley-angelic002

Så blir det tul 2.09!! Føles så lenge å vente til, men håper tia går fort!:smug:
 
8+2

Gikk for innkjøp av gravidbukse. Synes alt jeg har strammer fælt, eller går ikke sammen :hilarious:

Enda noen dager før jeg skal begynne på jobb. #Grugledermeg
Tiden kommer nok å løpe fortere med hverdagen, men samtidig er jeg spent på formen og hvordan det blir å jobbe 100%. Må holde meg uten sykemeldninger helt til Jul, for å opparbeide foreldrepeng. Spent:nailbiting: :rolleyes:

Vert på besøk hos en kollega og fortalte om graviditet, var godt å dele det med henne. Godt å vite at jeg har noen på jobb som vet og kan støtte.
I morgen skal jeg gå å snakke med sjef, hennes støtte trenger jeg uansett, om det går bra eller ikke. :cool:

Ellers er jeg småkvalm døgnet rundt, litt ømme bryst, oppblåst. Og alle symptomer er hjertelig velkommen:shy:

Er litt redd og spent å finne ut om det er liv.. 21 dager til ultralyd. :shifty: Lenge å vente, men godt å ha noe å se fram til :shy::hilarious:
 
9+1 søndag
Nekter å starte dagen :hilarious: vert på jobb bare to dager og føler meg supersliten. Sov største delen av lørdagen, prøver å manne meg opp til å være litt produktiv hjemme.

Kvalmen kommer og går.
Puppene er ømme.. men ikke så mye som i starten.
Forstoppelse.. laktulose hjelper ikke
Gråter av ingen grunn.

Det er vel greit å ha symptomer, liten bevis på alt alt går bra kanskje?
Sliter med tankene om MA. Vert hos lege om ble veldig rolig etter samtale med henne, hatt noen fine dager. Men så overvinner info man leser på nett. Hvordan skal man la være å være beskymret?

Tenkte jeg må få meg noen milipæler for å se fram til:


Minimålene mine:
3+ på Clear Blue ✅ 4+8 :love7
Passere 6+4 (da det gikk galt sist) ✅ :notworthy
Første kontroll 21.08
Ul 02.09 (11+2)
Magiske 12+0
Kjenne liv
OUL
Termin 24.03.2020

Noen andre milipæler greit å ha med seg?
 
Last edited:
Fortsatt 9+1 og jeg er så overbevist at jeg hørte hjertelydene med dopler idag!!

Skjønner det er kanskje ikke mulig, eller det var min egen puls.. eller eller.. NEI! Jeg har hørt hjerte idag! Fikk til og med tatt opptak av den fine lyden:smiley-bounce016
Skulle man bare kunnet laste opp video hit..
 
9+4

Da er første kontroll unnagjort. Vert hos fastlege.
Føler meg egentlig nok så skuffet..:sorry:. Helsekort er egentlig ett papir med navn (og det var nok så mange feil i den)..
veide 500gram mer en før jeg ble gravid.
God blodtrykk. Skal tilbake imorgen for å levere blodprøve og urinprøve, da jeg har ikke hatt urinprøve i kjøleskapet...

Thats it! :bored:

Nå er det bare gruglede seg til ul om 1,5 uke og jm time etter det. :smug:

Ellers er formen grei. Kvalm om morgenene og når jeg kommer på jobb, men merker hvis jeg spiser hyppig så er det bedre.
Oppblåst og trøtt hele tiden.

Håper dere som leser har fortsatt en fantastisk uke! :love7
 
:greet025
Er bare på en liten dagbok-runde, så stopper opp her og vinker litt.

Håper du har det bra! :)
 
:greet025
Er bare på en liten dagbok-runde, så stopper opp her og vinker litt.

Håper du har det bra! :)
Tusen takk at du stoppet innom :) Det er stille her om dagen, kanskje på tide etter en oppdatering :hilarious:

Det går fint, tror jeg ihvertfall, hvordan har du det?
 
10+2

Tiden går både fort og sakte. Tul om en uke, grugleder meg! :happy:
Kjenner det strammer en del i dag.

Er egentlig en hormonell bombe. Blir sint/lei/glad kjempe fort, og kan godt være samtidig. Går greit hjemme å være sånt, men funker dårlig på jobb.
Å være tålmodig lærer når man eksploderer av hormoner er ikke no særlig gøy :hilarious:
 
Back
Topp