LilleSpiren2018 sin dagbok

Det eneste jeg tenker på for tiden er å få oppdatert handlelisten :hilarious:
Jeg vet jeg trenger;
  • Madrass 40x90
  • Sprinkelseng
  • Madrass 60x120
  • Babynest
  • Tripp trapp stol
  • Bytte ut vogna med søskenvogn
  • Babyhåndkle
  • Bilstol
  • Sutter til tåteflaskene
  • Nyfødt smokk med navn
  • Babycall
Til meg selv før/under/etter fødsel;
  • Joggebukser (bruker Cubus sine)
  • Sportsbh
  • Store bind (like greit å ha hjemme når jeg vet jeg har bruk for dem:hilarious:)
  • Weleda prineum oil
Åh jeg elsker handlelister/ønskelister :D
Har skrevet flere på mobilen allerede, og iblant tråler jeg nettbutikker eller bruktsider etter det jeg vil ha. Jeg er spesielt på leting etter en god meh dai og bærejaķke, det ser ut til å være litt vrient å finne så da må jeg legge litt tid i det.
 
Nå sitter jeg i sofaen mens lillegutt leker litt i lekegrinda si. Jeg synes tiden står stille, og uansett hva vi gjør så går tiden sent. Skal på tul 10:15!!!:joyful: jeg har så blandet følelser denne gangen, og håper bare at hjertet slår:Heartred har hatt to blødninger denne gangen, hadde aldri noen i forrige svangerskap.
Krysser fingrene for at dette blir en bra dag!:wav
 
Det gikk over all forventning!:joyful::joyful:

Hjertet slo raskt og fint, masse fostervann, to ben, to armer og to ører så vi også:love7 liten plommesekk, så nå er den snart borte:bored: dette har gått fort!

Masse bilder og videoer fikk vi også. Det er så koselig å se på de:Heartred denne dagen kunne ikke blitt mer perfekt:Heartred se på mitt lille knøtt:love720190613_103634.jpg
 
Har ikke skjedd så mye siden tul.
Er 10+0 idag!:love7
Samme symptomer enda, og en ny. All mat smaker vondt, og jeg spiser lite:arghh: drikker mye vann og saft da:hilarious: må virkelig bli flinkere på å presse ned noe mat.. samboer lager middag hver dag, og jeg prøver alltid å spise. Men det blir gjerne en porsjon på størrelse med det guttungen på nesten 8 mnd spiser:hungover:
Nå skal vi prøve spagetti! Det funket i forrige svangerskap når ingenting var godt:hilarious:
 
11+0:love7
Noen symptomer borte :wav
Mer mat smaker "normalt", og jeg spiser en hel del mer hver dag:joyful: det gir jo (selvfølgelig) mer energi til å gjøre noe; husarbeid, mer leketid med lillegutt (har ellers blitt trillet i vogn hvis jeg er for sliten:hilarious:), og jeg er på bedre humør!:joyful: den siste takket samboer meg for igår kveld:hilarious::hilarious:

Jeg har det helt supert og "lett" i forhold til mange andre, men jeg har jo bare min egen erfaring å sammenlikne med. Det har vært et tyngre første trimester enn forrige gang, men allikevel ikke noe problem. Heldigvis slipper jeg unna trykkende kvalme/oppkast! Er evig takknemlig for det:wav kanskje jeg nå tør å si at jeg har gått to svangerskap uten?.. er vel litt sent om kvalmen skulle kommet nå?:bored:

Jeg er super spent på ny tul 24/7. Den har vi "bare for gøy". Vi håper på å få vite kjønnet, og dermed vite om dette helt sikkert er aller siste svangerskap. Det er litt vemodig, fordi jeg elsket å være gravid sist gang:love7 gjør det denne gangen også, men har liksom ikke 《kommet dit》 enda. Kjenner ingen bevegelser, spark og den "gravidfølelsen" er ikke her 100%. Men det går heeeelt fint, skal nyte denne rolige tiden:joyful::joyful:
Nå står det frokost på agendaen, for lillemann er sulten. Eggerøre og brødskive er en favoritt, så vi kjører det idag også:joyful:
 
12+2 i følge menstermin. Første time hos fastlegen idag, blodprøver og samtale :)
Har fått svangerskapspapirene av jordmor når jeg var der forrige uke, så jeg føler meg endelig i gang!:joyful:

Idag starter jeg og lillemann ferien vår, en og en halv uke i campingvogna!:joyful: til fredag kommer samboer også, da han må jobbe resten av denne uka før ferien starter :)

Har nedtelling til ny tul 24/7, 21 dager til:love7
Ellers er formen noe bedre, altså litt mindre trøtt. Men lysten for å sove er der enda:hilarious:
Mat smaker bedre og bedre ettersom tiden går:joyful: men luktesansen er helt på bærtur enda:hungover:
 
13+1 i følge menstermin.
Fortsatt mye trøtt men som sagt sist, så går det bedre enn de første 10 ukene.
Får migrene av lite søvn, noe som er annerledes enn forrige svangerskap.

Vi koster oss i campingvogna til tross for at lillemann ikke er helt i form. Han har hatt super diaré og smålig feber i 5 døgn, så vi måtte sjekke crp og ta urinprøve igår på legevakta. Alle prøvene er fine så det er nok "bare" et mage-virus.

Har funnet ut at jeg styrer unna støy hvis mulig :hilarious: noe jeg vanligvis blir tiltrukket til:p
Gi meg styrke og la energien komme tilbake, please!!:anyone


15 dager til ny tul, føler endelig at tiden går litt fort:p

Nå skal den siste uka av ferien nytes for denne gangen, samboer må jobbe neste uke for så å ha en uke ferie til.. tungvint, men blir helt okai når lønninga kommer:joyful:
 
19+0 idag:love7
Har vært på tul nr 2, som viste en frisk liten gutt:Heartblue Til torsdag er det oul, og jeg gleder meg masse til å se prinsen igjen:love7

Er faktisk ikke så mye som har skjedd siden siste oppdatering, men jeg kjenner nå små dult i magen av og til:love7 de andre symptomene er borte, og byttet ut med hodepine (hatt hele tiden) og stikkinger i livmor/ligamentsmerter. Får også veldig vondt i bekkenet på venstre side hvis jeg har gjort mye en dag. Så nå gjelder det å ta det rolig fram til jeg starter på jobb!:hilarious:
 
19+0 idag:love7
Har vært på tul nr 2, som viste en frisk liten gutt:Heartblue Til torsdag er det oul, og jeg gleder meg masse til å se prinsen igjen:love7

Er faktisk ikke så mye som har skjedd siden siste oppdatering, men jeg kjenner nå små dult i magen av og til:love7 de andre symptomene er borte, og byttet ut med hodepine (hatt hele tiden) og stikkinger i livmor/ligamentsmerter. Får også veldig vondt i bekkenet på venstre side hvis jeg har gjort mye en dag. Så nå gjelder det å ta det rolig fram til jeg starter på jobb!:hilarious:
Så artig at du også skal ha en gutt til <3 Venter også gutt nr 2. Ble selv litt overrasket siden jeg alltid har trodd jeg skulle få en datter. Men tenker det blir utrulig koselig for storebror å få en kompis. Så gøy forresten at du skal ha 2 så tette <3
 
Så artig at du også skal ha en gutt til <3 Venter også gutt nr 2. Ble selv litt overrasket siden jeg alltid har trodd jeg skulle få en datter. Men tenker det blir utrulig koselig for storebror å få en kompis. Så gøy forresten at du skal ha 2 så tette <3
Gratulerer så mye med en ny prins!:Heartblue jeg er første i familien som ikke får først en sønn, deretter ei datter:hilarious::joyful: dette er nok siste for vår del, i hvertfall for flere år fram i tid:hilarious: heldigvis er vi forholdsvis unge begge to, så vi har tiden til hjelp dersom ikke familien føles komplett etter dette svangerskapet. Jeg gleder meg til alle utfordringene som kommer, og er veldig fornøyd med samme kjønn siden de blir så tette:love7 jeg tror de har større glede av hverandre når de er av samme kjønn:Heartblue (er ikke sikkert min teori stemmer men:hilarious:)
 
Gratulerer så mye med en ny prins!:Heartblue jeg er første i familien som ikke får først en sønn, deretter ei datter:hilarious::joyful: dette er nok siste for vår del, i hvertfall for flere år fram i tid:hilarious: heldigvis er vi forholdsvis unge begge to, så vi har tiden til hjelp dersom ikke familien føles komplett etter dette svangerskapet. Jeg gleder meg til alle utfordringene som kommer, og er veldig fornøyd med samme kjønn siden de blir så tette:love7 jeg tror de har større glede av hverandre når de er av samme kjønn:Heartblue (er ikke sikkert min teori stemmer men:hilarious:)
Tusen takk <3 Vi tenker ihvertfall 3 barn, da vi har mange søsken begge to. Men vi får se :p Om vi ikke blir utslitte med 2 stk.. hehe!! Ja jeg er nok enig med deg der, de blir nok kompiser i tillegg til søsken <3
 
20+1 idag, etter jeg ble satt tilbake 5 dager på oul:wacky:
Merker ingen tydelige spark enda, men en del romsgering i magen :love7 Lille prinsen hadde det helt fint på ul, og skal ta en ny kontroll i slutten av september :joyful: gleder meg til å se lille igjen :Heartblue

Nå har mannen bare 3 dager igjen på jobb før han skal ut i pappa-perm:wav
Dvs at jeg snart starter på jobb!!!:joyful::joyful: det blir så bra! Krysser fingrene for at jeg klarer å holde ut til siste slutt denne gangen:joyful:
 
21+1 idag:Heartred
"Sliter" enda innimellom med forstoppelse, men det løser seg ganske greit med litt hjelp :hilarious:
Ellers er det ingen andre plager enda:joyful::joyful::joyful:

Til tirsdag (om to dager) starter jeg på jobb igjen! Er da 21+3, og håper så inderlig at jeg klarer å jobbe tiden ut denne gangen! I fjor ble jeg 100% sykemeldt fra uke 29:shifty: det orker jeg ikke igjen:p ser så frem til å få inn litt sosialt i hverdagen igjen, snakke med andre mennesker, og faktisk måtte bruke hodet til annet enn å blande grøt og nan:hilarious: gleder meg også på "pappa" sine vegne som får egentid med lillegutt (og at han faktisk få se hvor kaos det KAN være å bare være hjemme:bored:)❤ Gruer meg til bhg-start i desember, men er enda en stund til:dead: forhåpentligvis er han trygg i bhg innen jeg går ut i ny permisjon, slik at han kan være der noen timer om dagen:joyful::joyful:
 
22+1 idag. Har blitt en vane å skrive her inne dagen etter ny uke:hilarious:

Egentlig er alt det samme som sist, og alt fungerer kjempe bra på jobb! Har nå satt meg noen små milepæler; første er å jobbe ut september uten sykmelding, detter er målene annenhver uke :p Tør ikke satse på å jobbe tiden ut, da det er veldig få som faktisk klarer å stå/gå i 7,5 time på betong gulv hele svangerskapet :hilarious: går i utgangspunktet ut i permisjon på nyttårsaften :joyful: så hver uke som kroppen klarer å jobbe er jeg storfornøyd med!:joyful: "pappa" trives hjemme i perm og har nå fått sine egne rutiner med kommende storebror:Heartblue på bare en uke ser jeg stor forskjell fra en super mammadalt til en som aksepterer begge foreldrene i alle situasjoner:love7 det er helt fantastisk! Jeg kan ikke ha det bedre enn nå sammen med guttene mine, vi lengter bare etter å få den siste gutten vår for å gjøre familien våres komplett :Heartblue
 
23+1 :Heartblue
Igår kjente samboer spark for første gang❤
"Lille" blir mer og mer aktiv i magehuset sitt, og starter å få litt mønster i bevegelsene hans:joyful:
Det er full nedtelling til vekstkontroll 30/9, gleder meg skikkelig til å se han igjen:Heartblue

Sliter med søvn, men det visste jeg kom en gang :hilarious: (blir kvalm av å ligge på ryggen, vondt av å ligge på magen, bekkenet verker hvis jeg ligger på høyre side, og nakken går i spenn hvis jeg ligger på venstre side):banghead: nå begynner jeg å kjenne på at det skal bli godt å bli ferdig med graviditeten, men samtidig vemodig siden dette er siste gang jeg går gravid :facepalm::hilarious:
 
24+2:Heartblue
Idag er det vekstkontroll av lillegullet, og jeg gleder meg masse! Han er veldig aktiv for tiden, og det er så deilig å kjenne bevegelsene hans:love7
Siden sist oppdatering har kommende storebror blitt 11 mnd, og slitt med vannkopper og kraftig forkjølelse :sad010
Jeg har det veldig fint på jobb, så jeg krysser fi grene for at jeg kan jobbe lenge før ny permisjon!!:love017
 
Back
Topp