LilleSpiren2018 sin dagbok

En tråd i 'Våre bilder og dagbøker' startet av LilleSpiren2018, 9 Mai 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

25+0:Heartblue
    Vekstkontrollene viste at lillemann lå 7% over gjennomsnittet :love7 men siden storebror var så liten (og fordi de ikke vet grunnen til det), skal vi på ny kontroll i uke 28, 32 og 36 hvertfall. På kontrollen i uke 36 vil vi da finne utav hva som skjer framover. Dvs at hvis han har sluttet å vokse allerede da (!!!!), må jeg settes i gang. Dersom han vokser fint blir det hyppigere kontroller for å følge nøye med mot slutten. Håpet mitt er selvfølgelig at han holder seg inne ut tiden, og at fødselen starter spontant av seg selv:joyful:
    Blir noen spennene uker i møte nå!❤
    Selv føler jeg at svangerskapet går veldig fort for det er alltid noe som skjer, både med kontroller og alt med kommende storebror! Han er nå kvitt vannkoppene, men noe feber og rusk henger igjen:) snart blir det planlegging av 1-års dag også!:wav Herregud som tiden flyr! Husk å ta vare på alle små øyeblikk, plutselig er epoken over! :bored:

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

26+1❤

Føler det er helt likt som forrige uke over her:hilarious:
    Trives godt på jobb, men kjenner at det er tungt på kveldene. Sover/slapper av så mye jeg kan hjemme, men det er jo også noe begrenset pga kommende storebror :p
    Magen tar helt av til tider, og det er så gøy å se bevegelsene til lillemann!:Heartblue
    Gleder meg enormt mye til januar, men for min del er jeg glad det er et stykke igjen. Det er så mye som skjer før jul! Til uka reiser jeg og samboer på en kjærestetur til Gdansk, det gleder vi oss til! Første gang vi skal ha barnevakt:bored: blir nok blandede følelser for min del:p

Last edited: 13 Okt 2019
  3. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

27+1❤
    Har idag vært på en kontroll på føden pga magesmerter på venstre side. Det ble ikke funnet noen andre "feil" enn at livmora jobber litt mer enn normalt. Ble da sendt videre til lege med utvendig og innvendig ul. Den utvendige ultralyden var helt fin, men den innvendige ultralyden viste en litt forkortet livmorhals. (Ikke så galt, men 2,7..) må derfor være obs på at smertene ikke øker, eller at det kommer andre ting som kan være tegn på premature rier.
    Nå gjelder det bare å smøre tålmodigheten så godt det lar seg gjøre, å håpe på at smertene forsvinner og at lillemann holder seg inne tiden ut:Heartblue

4. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

28+0, endelig tredje trimester!
    100% sykmeldt til neste legetime 7/11 pga magesmertene. Det har hjulpet godt på å slappe av mer enn jeg klarer i full jobb! Håper så inderlig jeg kan fortsette å jobbe litt til før ny permisjon, men det får vi se.. :)

Ellers har babyen i magen fått navnet sitt, Trym:Heartblue
    Han sparker, hikker, tisser og romsterer veldig hver eneste dag:wav
    Full nedtelling til ny vekstkontroll 30/10. Gleder meg så til å se han igjen:love7

Kommende storebror blir 1 år til mandag, og det er litt vemodig å miste "babyen" min allerede nå. Han har jo gått fra å være baby til å bli en liten mann på ekstremt kort tid! :bored: jeg må huske å sette ekstra stor pris på den første tiden med Trym, for de vokser virkelig for fort:sad010:Heartblue:Heartblue

5. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

30+0.
    Glemte visst å oppdatere forrige uke:facepalm: Dagene har vært fylt med planlegging av bursdag, utførelsen av bursdagen og det å komme seg etter den:hilarious: vi var 20 stk her hjemme, og det tapper all energi av meg. Det var kjempe koselig altså, og hadde virkelig gjort det igjen! Men jeg blir så sliten av store forsamlinger og sosialisering :p

Sykemeldingen ble forlenget, i første omgang ut november.
    Ny vekstkontroll 28/11:love7 foreløpig er alt bra med Trym, og han vokser som han skal:Heartblue
    Ellers er det fint lite som har skjedd siden sist. Jeg sover mye om kveldene og morgenene, men jeg får ikke sove på natta:banghead: håper dette snur de siste ukene slik som forrige svangerskap :joyful:

• Liker Liker x 1
  6. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

31+0

Foreløpig har jeg ikke fått sove noe på nattestid, så ære være samboer som står opp med storebror så jeg får sove på morgensiden av døgnet:hilarious::love7
    Er så evig takknemlig for at samboer alltid stiller opp og hjelper meg, selvom plagene mine kan være vanskelig å forstå! Nå sliter jeg med å legge storebror i sprinkelsengen fordi den er hevet i fotenden, og da rekker jeg ikke ned pga magen som stanger borti senga:facepalm:

Ellers føles dagene lange som sykmeldt, men tiden går allikevel utrolig fort:bored::Heartblue vi gleder oss, og er super spente på vekstkontroll 28/11. Krysser alt vi kan krysse, for at Trym vokser som han skal:love7

• Hjertelig Hjertelig x 2
    • Liker Liker x 1
  7. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

32+0❤
    Full nedtelling til ny vekstkontroll! Han har romstert så mye i det siste, så nå er jeg faktisk usikker på hvilket leie han ligger i:bored:
    Går litt sånn annenhver-tredjehver dag med høy- og lav mage:hilarious: (føles sånn ut hvertfall).
    Satser på at han ligger i hodeleie, og bare skyter ut rumpa til tider:hilarious:

Slimproppen gikk igår, men ingen andre tegn etter det, så det er bra!:joyful:
    Bekkenet krangler mer enn før, så jeg må ta litt mer hensyn til kroppen:depressed:

Idag får vi besøk av min kusine og hennes datter, som er like gammel som kommende storebror :love7

8. LilleSpiren2018 Elsker forumet Novemberlykke 2018 Januarlykke 2020

33+0❤

Lille T lå i hodeleie på vekstkontroll, så jeg er fornøyd! Han veide 1930 gram, så helt perfekt vekst:love7

Søvn er fortsatt et ikke-tema, så nå begynner jeg å bli sliten:banghead:
    Ellers er det ikke mye som har skjedd den siste uka. Ny vekstkontroll 17/12, gleder meg masse til den! Mye liv og røre i magen, og det er så koselig! Skal virkelig prøve å nyte dette siste svangerskapet, men det er hardt:hilarious:

• Hjertelig Hjertelig x 3

Del denne siden