Trener dere ofte? Hvordan løser dere det?

Virrehøna

Forumet er livet
Desemberskatter 2016
Januar 2017
Jeg har vært så sykt slapp på å trene. Det er jo litt vanskelig å få til når man er alene med et barn og man ikke bare kan løpe ut døra for å trene på kvelden heller.
Har funnet meg en hjemmetreningsapp nå. Men er det bra nok? Må man "løpe på en tredemølle" eller spinne i 45 min for at det skal være vits i?

Hvordan løser dere dette? Må gjøres noe her :laughing021
 
Trener styrketrening hjemme på kveldene. Har kjøpt litt vekter, strikk og matte og fått treningsprogram av fysioterapaut til å gjøre hjemme :) veldig greit når man er litt låst hjemme og sparer en jo for treningsutgifter på senter :)
 
Jeg kjøpte inn endel hjemmetreningsutsyr jeg kunne bruke når jeg var alene.
Stepbenk, hoppetau, spinningsykkel, pushupbar, strikk, slynger, vekter, ol. Man kan få veldig god trening hjemme også om man vil.
Planlegger å tørke støv av de nå igjen etter babyen er kommen ut.
Hvis jeg skal anbefale 2 verktøy til å begynne med for å trene kondisjon så er stepbenk og hoppetau rimelig og gode verktøy :)
 
Jeg kjøpte inn endel hjemmetreningsutsyr jeg kunne bruke når jeg var alene.
Stepbenk, hoppetau, spinningsykkel, pushupbar, strikk, slynger, vekter, ol. Man kan få veldig god trening hjemme også om man vil.
Planlegger å tørke støv av de nå igjen etter babyen er kommen ut.
Hvis jeg skal anbefale 2 verktøy til å begynne med for å trene kondisjon så er stepbenk og hoppetau rimelig og gode verktøy :)
Hoppetau høres superlurt og sykt slitsomt ut samtidig:smiley-ashamed004:laughing005 Kan jo starte med det også kjøpe strikk også litt vekter etterhvert.
 
Jeg trener til videoer på DVD hjemme, og på YouTube. Det finnes så mye der ute :)
 
Hoppetau høres superlurt og sykt slitsomt ut samtidig:smiley-ashamed004:laughing005 Kan jo starte med det også kjøpe strikk også litt vekter etterhvert.
Ja, det er en fin treningdæsmetode:) morsomt hvis du har eldre barn, så kan dere hoppe sammen også. Anbefaler å kjøpe på sportsbutikk, de tauene er tynnere og mer egnet til trening.
 
Nå i permisjonen deltar jeg ukentlig på mor/barn-trening (styrketrening) pluss mye turer med hunden med lille i bæresele :)
 
Har trening i arbeidstid to timer i uka med tilgang til treningsrom, så bruker det for alt det er verdt! Så går jeg lange turer med hundene ila uken i tillegg. Har tenkt å få inn kveldsyoga med YouTube som instruktør, men har havnet i sofafellen på kveldstid:wtf:
 
Til vanlig går jeg 2 timers trilletur med søskenvogn (total vekt på 30kg) i skogen med MYE oppoverbakke hver lørdag og søndag. Trener styrke hjemme hovesakelig ved hjelp av egen vekt og litt strikker. Ellers er leking med to små barn trening i seg selv.

Er nå gravid med nr 3, i uke 34, og hjemme frem til fødsel. Går trilletur til barnehagen hverdag, tar en ekstra omvei med litt bakker. Går i skogen i helgene og de dagene barna er hjemme fra barnehagen. Styrketrening har jeg droppet. Bruker heller resten av energien min på leking med barna.

Når nr 3 kommer blir det trilletur med trillingvogn og regner med at trillingvogn i oppoverbakker i skogen er mer enn nok trening.
 
Trener styrke via app.
Lyst å kjøpe vekter eller kettlebells etterhvert.

Løper ute og på mølle ❤️
 
Har ei svigerinne som er personlig trener og hun sier at all aktivitet er bra. En bør ikke tenke at man MÅ gjøre sånn og sånn så og så lenge. Om du går en tur eller gjør zumba i 15 minutt for eksempel så er det supert! Så kan man øke etterhvert når man ser man får det til. :)
 
Jeg har vært så sykt slapp på å trene. Det er jo litt vanskelig å få til når man er alene med et barn og man ikke bare kan løpe ut døra for å trene på kvelden heller.
Har funnet meg en hjemmetreningsapp nå. Men er det bra nok? Må man "løpe på en tredemølle" eller spinne i 45 min for at det skal være vits i?


Hvordan løser dere dette? Må gjøres noe her :laughing021

Jeg har vært alene i mange år. Da trente jeg enten før eller etter jobb. Drevmed fitness de 3 årene jeg var alene. Om jeg ikke rakk å trene mens ungenevar i bhg/på skole, tok jeg de med på kids en time i helgen ;) alle cardioturene tok jeg enten sammen med de når de sykla, dro dem på akebrett til/fra skole/bhg, Intervaller mens vi var på lekeplassen etc.
 
Jeg har vært alene i mange år. Da trente jeg enten før eller etter jobb. Drevmed fitness de 3 årene jeg var alene. Om jeg ikke rakk å trene mens ungenevar i bhg/på skole, tok jeg de med på kids en time i helgen ;) alle cardioturene tok jeg enten sammen med de når de sykla, dro dem på akebrett til/fra skole/bhg, Intervaller mens vi var på lekeplassen etc.
Så sprekt! Jeg har funnet meg noen øvelser som kan gjøres morgen og kveld. Så nå har jeg tatt planken med en 15kg unge på ryggen :yuck:
 
Så sprekt! Jeg har funnet meg noen øvelser som kan gjøres morgen og kveld. Så nå har jeg tatt planken med en 15kg unge på ryggen :yuck:

Det er jo mange ting du kan gjøre hjemme! Og øktene kan gjøres både effektivt og med belastning enten med ungen eller om du skaffer deg noen treninsstrikker :D
 
Trener når ungene trener. Før trente jeg på helsestudio, men gikk på en kraftig smell, så det orker jeg ikke tenke på enda..
 
Back
Topp