August

Takk for god klem:hilarious: Ja, det er bra at de oppdaget den og får det sjekket ut, jeg vil jo at de beste forutsetningene for å bli gravid skal være tilstede. Men kan jeg spørre, var det sånn at den grå skyggen forsvant hos deg og at de valgte å sette inn likevel?
Jeg får antagelig fjernet det som er der(om det er noe) på onsdag, men tror ikke de vil sette tilbake et embryo rett etter en slik prosedyre.. :sorry:
Jeg har hvertfall senket forventningene mine og må bare prøve å ta det som det kommer, selvom det nesten er helt umulig nå:nailbiting:

Håper ikke dette blir for langt her inne. Er så dårlig på å fatte meg i korthet. :rolleyes:

Jeg hadde hysteroskopi før første forsøk. Ingen funn, alt normalt. På ul-kontroll etter sprøytestart så de en skygge. Fikk da forklart det kunne være en cyste/polypp og at de skulle følge med på det. Den dukket aldri opp igjen. Jeg fortsatte stimulering og fikk innsett. Ble gravid også (men mistet). Var såvidt innom sykehuset på forsamtale og ul når vi vurderte offentlig forsøk. Det var før forsøk nr. 2, og da dukket denne skyggen opp igjen. Sykehuset foreslo hysteroskopi, men de droppet det da jeg fortalte at jeg hadde hatt dette for få måneder siden, uten funn. Det ble deretter tatt flere ul hos privatklinikken i forbindelse med mitt 2. forsøk og de konkluderte med at det ikke var noe der. Ble ikke gravid på 2. forsøk. Jeg har tenkt/gnagd mye på om det er noe i livmoren som påvirker noe, men må bare stole på at det er ok. Skygge på ul kunne visst være tarm.

Hek Gått på nesespray siden 30jul. Startet med bemfola 14 august. Ul den 21. Porsgrunn barn #2. Ble det sånn ca riktig, er ikke helt inni dette her

Jeg skal teste 25. :) Klinikken setter opp at en skal ta test 16 dager etter innsett.
Venter du med å teste helt til testdag også? Jeg tenker at jeg setter inn en 5-dagers blastocyst. Da er uteblitt mens 10dager etter innsett. Da er de fleste graviditetstester ganske sikre. Mine tidlig-tester _kan_ gi positivt så tidlig som 6 dager før uteblitt mens. Altså 4 dager etter innsett. Ovitrelle kan gi falsk positiv i 10 dager. Altså helt fram til 4 dager etter innsett. Så min plan er å teste daglig fra dagen etter innsett og fram til 10 dager etter. Har en 10-pk med billig-tester. Og så har jeg én ordentlig test liggende. Så en kan spares til offisiell testdag:-) De første dagene med test blir jo da ikke å teste etter graviditet, men etter om Ovitrelle er ute av systemet:-)

Dette har vært en dag full av opp og nedturer. Kom til klinikken for planlagt UL, legen ser flere egg på begge sider, men de har ikke vokst seg så store enda. Når hun sjekker livmoren min ser hun antydning til en polypp og utfører en ultralyd med saltvannsløsning. Der ser hun fortsatt noe på 5mm som hun mistenker er en polypp. Hun mener derfor at jeg må henvises til hysteroskopi for å se om dette er noe som må fjernes og vurderer at forsøket må avbrytes. Jeg ble så skuffet og følte hele verden raste litt sammen men holdt tårene tilbake så godt jeg kunne frem til jeg kom meg ut i bilen og braste ut i høylytt gråt (tror jeg kan være litt ekstra emosjonell av disse hormonene).:smiley-angry017
Jeg tenker jo tusen tanker etter denne timen, at det vil ta lang tid å få time til hysteroskopi osv, alt føltes så håpløst ut. Etter at jeg fikk roet meg litt bestemte jeg meg for å undersøke mulighetene for hysteroskopi privat slik at vi i det minste kan få litt fortgang i dette.
Får da time hos klinikk hausken allerede på onsdag så jeg bestemmer meg for å ringe opp til klinikken igjen for å høre om det er mulig å fortsette forsøket nå eller om vi i det minste kan starte neste syklus. Føler meg nesten desperat, men har fått så mye forståelse og god hjelp fra leger og sykepleiere på telefonen i dag.
Mye frem og tilbake men konklusjonen blir at legen på ivf-klinikken ber meg øke dosen Gonal-F over helgen å utføre ny UL på mandag. I beste fall har jeg ikke polypp og kan gjennomføre forsøket med tilbakeføring av embryo, men høyst sannsynlig fortsetter vi med eggstimulering og satser på uttak og nedfrysning. Kjenner jeg har tusen tanker og føler meg så usikker på hva som blir veien videre nå, men har hvertfall bestemt at jeg fortsetter stimulering til mandag og tar ny vurdering etter UL da. :smiley-ashamed008
Beklager, no et litt langt innlegg, men må innrømme at det er litt godt å få skrevet fra seg dagens kaos:signs017
Man teller gjerne en måned av gangen, og det er jo alltid trist når det nok en gang ikke går, men totalfrys er ikke et mislykket forsøk. Det er bare en måneds utsettelse. Jeg ser i alle fall for meg de vil du skal ha en normal mens og innsett en måned senere om de finner skyggen igjen. Bedre å utsette en måned enn å miste. Lykke til uansett!

Hek Gått på nesespray siden 30jul. Startet med bemfola 14 august. Ul den 21. Porsgrunn barn #2. Ble det sånn ca riktig, er ikke helt inni dette her
Er det første forsøk? IVF? ICSI? :-)

Jeg tror det vurderes ut fra hvordan de har vokst. Hadde det vært mindre utvikling hadde de nok økt dosen din også. Jeg var selv inne for 2. vurdering i dag, og fordi de har vokst jevnt og gradvis, skal ikke jeg heller øke dosen. De hadde helt sikkert økt dosen din om de tenkte at det var nødvendig.

Ja, jeg har full tillit til legens vurdering altså! Blir bare nysgjerrig på hvordan alt funker! :book1

Ja, jeg har full tillit til legens vurdering altså! Blir bare nysgjerrig på hvordan alt funker! :book1
Haha, det skjønner jeg, jeg er like nysgjerrig. Jeg er verdensmester i å grave og spør om alt, og å gooogle alt. Har fått fint beskjed av legen om å prøve og ikke tenke så mye på det, og stole på de, for min egen del. Hjernen kan gå helt i spinn i dette altoppslukende greiene her. Lettere sagt enn gjort da. Er jo et spennende tema, og jeg vil så gjerne forstå og ha kontroll på alt som skjer.

Haha, det skjønner jeg, jeg er like nysgjerrig. Jeg er verdensmester i å grave og spør om alt, og å gooogle alt. Har fått fint beskjed av legen om å prøve og ikke tenke så mye på det, og stole på de, for min egen del. Hjernen kan gå helt i spinn i dette altoppslukende greiene her. Lettere sagt enn gjort da. Er jo et spennende tema, og jeg vil så gjerne forstå og ha kontroll på alt som skjer.
Prøve å ikke tenke så mye? Hah! Ville aldri fungert:D

Håper ikke dette blir for langt her inne. Er så dårlig på å fatte meg i korthet. :rolleyes:

Jeg hadde hysteroskopi før første forsøk. Ingen funn, alt normalt. På ul-kontroll etter sprøytestart så de en skygge. Fikk da forklart det kunne være en cyste/polypp og at de skulle følge med på det. Den dukket aldri opp igjen. Jeg fortsatte stimulering og fikk innsett. Ble gravid også (men mistet). Var såvidt innom sykehuset på forsamtale og ul når vi vurderte offentlig forsøk. Det var før forsøk nr. 2, og da dukket denne skyggen opp igjen. Sykehuset foreslo hysteroskopi, men de droppet det da jeg fortalte at jeg hadde hatt dette for få måneder siden, uten funn. Det ble deretter tatt flere ul hos privatklinikken i forbindelse med mitt 2. forsøk og de konkluderte med at det ikke var noe der. Ble ikke gravid på 2. forsøk. Jeg har tenkt/gnagd mye på om det er noe i livmoren som påvirker noe, men må bare stole på at det er ok. Skygge på ul kunne visst være tarm.
Takk for at du deler, det er jo virkelig ikke noe gøy når de finner disse skyggene. Merkelig at de bare forsvinner av seg selv igjen, jeg kan jo håpe på det.. Så bra at du ble gravid, det er et godt tegn, Håper du får et gullegg som fester seg til termin denne runden:happy:

Man teller gjerne en måned av gangen, og det er jo alltid trist når det nok en gang ikke går, men totalfrys er ikke et mislykket forsøk. Det er bare en måneds utsettelse. Jeg ser i alle fall for meg de vil du skal ha en normal mens og innsett en måned senere om de finner skyggen igjen. Bedre å utsette en måned enn å miste. Lykke til uansett!
Ja, du har helt rett i det.. jeg er jo så utålmodig så håper de ikke finner skyggen på mandag, men hvis den er der så vil jeg for alt i verden bare få den bort. Det får ta den tiden det tar:smiley-angelic002

Takk for at du deler, det er jo virkelig ikke noe gøy når de finner disse skyggene. Merkelig at de bare forsvinner av seg selv igjen, jeg kan jo håpe på det.. Så bra at du ble gravid, det er et godt tegn, Håper du får et gullegg som fester seg til termin denne runden:happy:
Ja, det skaper mye uro. Slimhinnen min var tykk tidlig i stimuleringen sist også. Den har alltid vært tykk. Google sa tykk slimhinne kunne være tegn på polypp eller kreft – så neitakk til mer googling fremover. Skaper bare flere spørsmål og uro. Ja, er mystisk med disse skyggene, men om det er tarminnhold (unnskyld detaljer) så endrer jo det seg. Det var forferdelig å miste, men jeg ble jo i det minste gravid. En liten trøst!

Tusen hjertelig takk! Håper alt jeg kan, for deg og alle her inne at det blir mange agustspirer som bor i magene våre i 9 måneder! :love2

Ja, det skaper mye uro. Slimhinnen min var tykk tidlig i stimuleringen sist også. Den har alltid vært tykk. Google sa tykk slimhinne kunne være tegn på polypp eller kreft – så neitakk til mer googling fremover. Skaper bare flere spørsmål og uro. Ja, er mystisk med disse skyggene, men om det er tarminnhold (unnskyld detaljer) så endrer jo det seg. Det var forferdelig å miste, men jeg ble jo i det minste gravid. En liten trøst!

Tusen hjertelig takk! Håper alt jeg kan, for deg og alle her inne at det blir mange agustspirer som bor i magene våre i 9 måneder! :love2
Jeg har også tykk slimhinne.. nei, Google er ikke alltid en bestevenn, lønner seg å holde seg unna i sånne nervepirrende perioder.. jeg har en tendens til å Google og Google til jeg finner det svarer jeg ønsker meg, men på veien leser man jo så mye annet - ikke bra:shy:
Nei, jeg skal prøve å legge bort alle tanker og gi meg selv Google-forbud i helgen, så får jeg se hva som skjer til uka.:angelic:

Håper det blir mange vellykkede forsøk her inne denne måneden:happy:

Gleder meg sånn til å komme i gang :D. Ikke lenge igjen nå. Syklusdag 22 idag. Vanligvis har jeg 28-30 dagers sykluser. Så rett over en uke igjen :angelic::bag:

Bruker dere noe «ekstra» under IVF-forsøk? Tenker på kosttilskudd og evt. alternativ behandling? Jeg tar bare multivitaminer og B-kompleks (litt om hverandre så det ikke blir alt for mye b-vitaminer). Vurderer også å kjøre på med Wild yam og Q10 også, ser at det er flere som mener å ha hatt god effekt av det, så hvorfor ikke. Jeg tror jeg har litt behov for å føle at jeg gjør noe bittelitt mer aktivt enn å bare vente og se..

Back
Topp