BH for oss med store bryst

Handler alltid på change ellers, men ikke funnet noen ammebh der. Har du noen tips?
Skjønte ikke at du ønsket amme bh i første innlegget ditt :p så har null erfaringer med amme bh fra change. Og jeg har små nok pupper til at jeg kan bruke slike standar. Så har kjøpt en slik 2 pakning :p
 
Skjønte ikke at du ønsket amme bh i første innlegget ditt :p så har null erfaringer med amme bh fra change. Og jeg har små nok pupper til at jeg kan bruke slike standar. Så har kjøpt en slik 2 pakning :p
Nei, da eg starta tråden var d vel mer generelt, men nå kommer jo babyene og da trenger vi jo ammebh’er :)
 
Fikk denne i posten i dag:Vis vedlegget 304673
Dessverre så var min mistanke ift å kjøpe noe i str XL (uten cup spesifikasjon) berettiget.
Fikk ikke plass til puppene mine i den, sammenlignet med en gammel bikini fra Cubus str 80E og cupen var helt lik - kanskje litt dypere men gelbøylen gikk helt jamt med bøylen på bikinien.
Jeg tørr sjelden å kjøpe slike som går i s-xl str. De er alltid for store rundt og for små til puppene :bag:
 
En blir jo litt fristet da så mange andre skryter av de. Men opplever at sportsbh ene er bedre med cup str i s-xl. Så har kjøpt 3 stk vel.
Gleder meg til ferdig med amming og fått kroppsvekta stabil, så eg kan få operert ned brystene. Ønsker så gjerne å kunne gå på en vanlig butikk å kjøpe bh uten så mye om og men :joyful:
 
Gleder meg til ferdig med amming og fått kroppsvekta stabil, så eg kan få operert ned brystene. Ønsker så gjerne å kunne gå på en vanlig butikk å kjøpe bh uten så mye om og men :joyful:
Kan bare si det er virkelig en livsendrende opplevelse å få gjennomført en brystreduksjon. Jeg kunne aldri i verden hatt den jobben jeg har nå, eller kunne gått gravid for den saks skyld, uten reduksjonen jeg fikk som 20-åring. Virkelig helt fantastisk hvor lite som egentlig skal til for å bedre livskvaliteten, men jeg ble kvitt kroniske smerter i rygg, nakke og skuldre, og kronisk hodepine etter operasjonen. Hadde aldri nølt med å gjøre det på nytt ☺️
 
Kan bare si det er virkelig en livsendrende opplevelse å få gjennomført en brystreduksjon. Jeg kunne aldri i verden hatt den jobben jeg har nå, eller kunne gått gravid for den saks skyld, uten reduksjonen jeg fikk som 20-åring. Virkelig helt fantastisk hvor lite som egentlig skal til for å bedre livskvaliteten, men jeg ble kvitt kroniske smerter i rygg, nakke og skuldre, og kronisk hodepine etter operasjonen. Hadde aldri nølt med å gjøre det på nytt ☺️

Jeg har hatt lyst å operere i mange år, men har ventet mtp å kunne amme og at brystene forandrer seg veldig i svangerskap/barseltiden. Men når jeg er ferdig med alt det skal jeg både ned i vekt og operere !
 
Kan bare si det er virkelig en livsendrende opplevelse å få gjennomført en brystreduksjon. Jeg kunne aldri i verden hatt den jobben jeg har nå, eller kunne gått gravid for den saks skyld, uten reduksjonen jeg fikk som 20-åring. Virkelig helt fantastisk hvor lite som egentlig skal til for å bedre livskvaliteten, men jeg ble kvitt kroniske smerter i rygg, nakke og skuldre, og kronisk hodepine etter operasjonen. Hadde aldri nølt med å gjøre det på nytt ☺️
Jeg har hatt lyst å operere i mange år, men har ventet mtp å kunne amme og at brystene forandrer seg veldig i svangerskap/barseltiden. Men når jeg er ferdig med alt det skal jeg både ned i vekt og operere !

Før jeg ble gravid første gang hadde jeg store bryst 75G/80F på change. Dette levde jeg greit med. Under graviditeten gikk jeg opp til 85H som så økte videre når melka kom. Klarte aldri å få ned brystene før jeg ble gravid igjen. Nå er de 95J på change og de er så store og tunge. Kjenner d godt i hele øvre del av rygg, fra der bh går rundt og opp til hodet.
Har samme tankegangen som frksilliymilly, de endrer seg så mye i amminga og ved vektnedgang at jeg ønsker å vente til alt er stabilt og jeg har nådd den vekta som jeg ønsker å ha.

Vet dere hva som skal til for å få operasjon?
 
Før jeg ble gravid første gang hadde jeg store bryst 75G/80F på change. Dette levde jeg greit med. Under graviditeten gikk jeg opp til 85H som så økte videre når melka kom. Klarte aldri å få ned brystene før jeg ble gravid igjen. Nå er de 95J på change og de er så store og tunge. Kjenner d godt i hele øvre del av rygg, fra der bh går rundt og opp til hodet.
Har samme tankegangen som frksilliymilly, de endrer seg så mye i amminga og ved vektnedgang at jeg ønsker å vente til alt er stabilt og jeg har nådd den vekta som jeg ønsker å ha.

Vet dere hva som skal til for å få operasjon?
Var nettopp derfor jeg gikk gjennom operasjonen så ung som jeg var. Jeg var størrelse 75H før jeg måtte gå over til å bare bruke sportsbh fordi jeg ikke lenger klarte å bruke normale bh med spiler og stroppene gnagde ned i skuldrene mine som ga et for stort press på nervene som ga meg kronisk hodepine. Så keg vet helt ærlig ikke hvor store brust jeg hadde før operasjonen fordi jeg fant aldri en størrelse som passet i cup og rundt livet. Jeg skulle ikke ha barn og det var et reflektert valg som jeg hadde i 10 år, så dette med amming var aldri aktuelt for meg. Uansett så hadde jeg redusert livskvalitet som 20-åring at jeg trengte operasjonen for å kunne fungere normalt i hverdagen.

For å få operasjon dekket gjennom staten så må du henvises av fastlegen din til en plastisk kirurg. En operasjon må være medisinsk nødvendig. I mitt tilfelle så var det kroniske smerter og redusert livskvalitet. Jeg kunne ikke gjøre hverdagslige ting som å brette klær etter klesvask uten å måtte ta pauser for å legge meg på ryggen, kunne ikke sitte å lese en bok i sofaen pga smerter i rygg og skuldre. Kronisk hodepine pga konstant press på nerver. Trening og tur var veldig tungt på ryggen og i lengden kunne jeg få problemer med å fungere i et normalt arbeidsliv fordi jeg var så ung.

En kirurg foretar også en undersøkelse av brystene, størrelsen og tyngden har mye å si, så du blir målt fra midten av kragebeinet og ned til areolen. Mener å huske at alt over 28-30cm er veldig mye, jeg var på 32-35cm, og det i en alder av 20 år som overrasket kirurgen fordi han hadde aldri sett så store bryst på en så ung person som ikke har vært gravid. Så er det noen krav til helse også fordi du opereres i narkose, som blant annet at du må være frisk og en BMI som er innenfor kravene for operasjon (husker ikke hva det var). Men du må hvert fall begynne med en samtale med fastlegen din.

Jeg angrer ikke et sekund på at jeg gjorde det, selv om jeg nå ikke kan amme eller i beste fall kan delamme.
 
Før jeg ble gravid første gang hadde jeg store bryst 75G/80F på change. Dette levde jeg greit med. Under graviditeten gikk jeg opp til 85H som så økte videre når melka kom. Klarte aldri å få ned brystene før jeg ble gravid igjen. Nå er de 95J på change og de er så store og tunge. Kjenner d godt i hele øvre del av rygg, fra der bh går rundt og opp til hodet.
Har samme tankegangen som frksilliymilly, de endrer seg så mye i amminga og ved vektnedgang at jeg ønsker å vente til alt er stabilt og jeg har nådd den vekta som jeg ønsker å ha.

Vet dere hva som skal til for å få operasjon?

For å få det dekket er det 3 kriterier mener jeg. Jeg søkte om å få dekket det offentlig for mange år siden, møtte 2 av 3, så da bestemt jeg meg for å vente i stedet. Tror du må ha bmi under 28, de må kunne ta minst x antall gram uten at du blir flatbrysta (var her kirurgen mente jeg ikke møtte kravet, da jeg på det tidspunktet hadde blitt en B cup om de tok minste kravet), og det siste tror jeg går på smerter/skuldrer el no.

Jeg er 75J på change, nærmere 80 nå pga mye vann i kroppen. Har hakk i skuldrene liksom. Mye nakkesmerter og ryggsmerter. Så gleder meg til den dagen jeg kan operere dem.
 
Sniker... syns amme/bhen til Change er veldig god, og sitter som støpt. Myk og god til å ha spiler. Cup’en er også fleksibel, da den endrer seg godt med brystet ved å regulere stroppen. Ellers, uten spiler så har de faktisk noen i litt størrelse på Lindex, men ikke av aller største.
 
Sniker... syns amme/bhen til Change er veldig god, og sitter som støpt. Myk og god til å ha spiler. Cup’en er også fleksibel, da den endrer seg godt med brystet ved å regulere stroppen. Ellers, uten spiler så har de faktisk noen i litt størrelse på Lindex, men ikke av aller største.
Skal sjekke ut Change sin amme bh neste gang eg e i byen - takk for tips :)
Lindex har nok ikke stor nok, gidder ikke dra å prøve blir bare frustrert og lei meg :sorry:
 
Skal sjekke ut Change sin amme bh neste gang eg e i byen - takk for tips :)
Lindex har nok ikke stor nok, gidder ikke dra å prøve blir bare frustrert og lei meg :sorry:
Ja, sjekk ut Change du. Da jeg nettopp kjøpte for å ha en klar til fødsel, så hadde de de ikke hengende framme tror jeg, så spør personalet om du ikke finner de. Finnes i sort og kremfarget.
 
Hvorfor må alle ammebh se så stygge ut under litt tette gensere/tskjorter???? Jeg får fnatt! Ser ut som ei budeie fra dalstrøka med kjempejur hvis jeg har på meg ammeBH. Mye finere med vanlig, men da er det så upraktisk å amme:sorry:. Tror jeg bare får BO i treningstøy frem til jeg begynner på jobb igjen. #Hatergravidklærogammebh
 
Hvorfor må alle ammebh se så stygge ut under litt tette gensere/tskjorter???? Jeg får fnatt! Ser ut som ei budeie fra dalstrøka med kjempejur hvis jeg har på meg ammeBH. Mye finere med vanlig, men da er det så upraktisk å amme:sorry:. Tror jeg bare får BO i treningstøy frem til jeg begynner på jobb igjen. #Hatergravidklærogammebh
Eg har lagt ut et bilde av en eg har kjøpt, den e fin under klær :)
 
Back
Topp