Felles skravletråd høsten 2019

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Da er det bare å skravle i vei :computer005 :signs017
 
Ah. Gleder meg så sykt altså! Er veldig klar. Har begynt med kosthold nå. Så blir vel oppstarten av slankekrigen det jeg trenger for å booste motivasjonen! ;) Denne gangen skal jeg velge å lykkes altså! Kun en planlagt hyttetur under krigen. Men det skal jeg klare!

Noen som har noen gode tips for å klare å holde seg til så sunt kosthold over lengre tid? :)
 
Ah. Gleder meg så sykt altså! Er veldig klar. Har begynt med kosthold nå. Så blir vel oppstarten av slankekrigen det jeg trenger for å booste motivasjonen! ;) Denne gangen skal jeg velge å lykkes altså! Kun en planlagt hyttetur under krigen. Men det skal jeg klare!

Noen som har noen gode tips for å klare å holde seg til så sunt kosthold over lengre tid? :)

Ikke gå på for streng diett men tenk livsstilsendring. Selvsagt må man være litt streng, men ta tilbake "lørdagen" og kos deg i blant. Det er det som fungerer på de fleste, og er levbart med familie, og det tåler en liten sprekk :)
 
Ikke gå på for streng diett men tenk livsstilsendring. Selvsagt må man være litt streng, men ta tilbake "lørdagen" og kos deg i blant. Det er det som fungerer på de fleste, og er levbart med familie, og det tåler en liten sprekk :)
Ja det er planen min når jeg har kommet skikkelig i gang. Tenker kanskje 6 uker super strengt, og så gå over til slik du beskriver her :happy:
Har ca. 1 mnd igjen av permen. Så da har jeg på en måte alle forutsetninger for å lykkes i starten føler jeg. Hehe
 
Ja det er planen min når jeg har kommet skikkelig i gang. Tenker kanskje 6 uker super strengt, og så gå over til slik du beskriver her :happy:
Har ca. 1 mnd igjen av permen. Så da har jeg på en måte alle forutsetninger for å lykkes i starten føler jeg. Hehe

Høres fornuftig ut :)
Litt forsiktig med å kutte masse karbohydrater :) Det funker, men man legger på seg så fort når man begynner å spise litt mer av det igjen. Derfor viktig med en endring man vet man kan leve med :D
 
Jeg har bestemt meg for å følge Grethe roede metoden denne gangen. Ammer og det å kunne få den næringen jeg trenger til melkeproduksjon står høyt, fordi om jeg egentlig føler det mest effektive for meg er lavkarbo.

Men denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er for en periode, men en livstilsendring. Med 4 barn kjenner jeg at for at det skal bli en varig endring, må jeg kunne spise vanlige middager og kose meg sammen med dem på lørdager. Mindre porsjoner, men ja til alt tror jeg skal funke. :)

Begynte i går og skulle ønske krigen startet idag for er så motivert! :D
 
Jeg har bestemt meg for å følge Grethe roede metoden denne gangen. Ammer og det å kunne få den næringen jeg trenger til melkeproduksjon står høyt, fordi om jeg egentlig føler det mest effektive for meg er lavkarbo.

Men denne gangen har jeg bestemt meg for at det ikke er for en periode, men en livstilsendring. Med 4 barn kjenner jeg at for at det skal bli en varig endring, må jeg kunne spise vanlige middager og kose meg sammen med dem på lørdager. Mindre porsjoner, men ja til alt tror jeg skal funke. :)

Begynte i går og skulle ønske krigen startet idag for er så motivert! :D
Har så gode erfaringer med GR. Gått ned og holdt meg der lengre ved hjelp av kurset.
Skal du gå på kurs også? :)
 
Har så gode erfaringer med GR. Gått ned og holdt meg der lengre ved hjelp av kurset.
Skal du gå på kurs også? :)
Det er godt å høre. Nei har bare meldt meg inn på vektklubben på VG. :) Jeg kan jo alt i teorien, men godt å ha en plass og registrere ned alt og ha en plan. :-D
 
Det er godt å høre. Nei har bare meldt meg inn på vektklubben på VG. :) Jeg kan jo alt i teorien, men godt å ha en plass og registrere ned alt og ha en plan. :-D
Det høres ut som en god plan :cool:
 
Ja det er planen min når jeg har kommet skikkelig i gang. Tenker kanskje 6 uker super strengt, og så gå over til slik du beskriver her :happy:
Har ca. 1 mnd igjen av permen. Så da har jeg på en måte alle forutsetninger for å lykkes i starten føler jeg. Hehe
Lykke til! Hva mener du med superstrengt? Er det en spesiell kostholdsplan? :)
 
Lykke til! Hva mener du med superstrengt? Er det en spesiell kostholdsplan? :)
Tenker vel å holde meg til super sunne middager i helgene også. Føler veldig lavkalori så det må litt ekstra motivasjon til for å klare det hele tiden! :) Prøver å forbrenne 2800 kcal om dagen og spise ca 12-1300 :angelic: da raser jeg så sykt ned i vekt. Går ikke i lengden så veldig overrasket hvis jeg klarer 6 uker nå. Men nå er det jo to uker før slankekrigen. Så da kan jeg bruke oppstarten der til å komme over kneiken. Hehe.
 
Her blir det egenkomponert lavkarbodiett. Har tidligere veldig god erfaring med ketogen lavkarbodiett, men det blir litt voldsomt akkurat nå kjenner jeg. Så blir mer en vanlig lavkarbostil denne gangen :) Gleder meg til å komme skikkelig i gang, nå som vi begge har vært hjemme har kostholdet sklidd helt ut..
 
Merker jeg trenger at denne slankekrigen starter snart.... går på den ene smellen etter den andre her.
 
Har forøvrig startet litt smått. Funnet meg en treningsapp, en matlogg app og en søvn app.

Appen har sånn 30 days challenge. Virker awesome.
Matloggen er norsk og har de fleste matvarer og produkter lagt inn fra før. Og søvnappen gir oversikt over snorking, våkentid, lett søvn og dyp søvn.
Føler jeg har dekt over?
 
Har forøvrig startet litt smått. Funnet meg en treningsapp, en matlogg app og en søvn app.

Appen har sånn 30 days challenge. Virker awesome.
Matloggen er norsk og har de fleste matvarer og produkter lagt inn fra før. Og søvnappen gir oversikt over snorking, våkentid, lett søvn og dyp søvn.
Føler jeg har dekt over?
Hvilken matlogg har du?
 
Back
Topp