Kolikk

Oi! Høres ut som at det løser seg litt etter litt :) Godt at det går bedre etter behandling :happy:

Tror det skal gå seg til ja :)
Merker han er litt irritabel de dagene han får behandling, som i dag, men tror og håper han er roligere igjen i morgen.
Med unntak av litt kveldsuro i går, så var han mye roligere. Så blir spennende å se, men jeg har troa :)
 
Hei! Hvordan går det? Her er lille blitt 10 dager. Vi sliter med sugetak, da hun ikke gaper høyt nok. Så bruker skjold for øyeblikket. Hun er urolig og skrikete i løpet av morgen, ettermiddag og natt. Og de to siste dagene finner hun ikke søvn heller, så må bysse bysse bysse. Slitsomt. Storesøster hadde kolikk i 3,5mnd. Frem til nå er hun prikk lik storesøster

Har vært en del gråt i dag igjen, men tror det har sammenheng med at han har hatt behandling i dag. Blir spennende å se i morgen.
Med unntak av litt kveldsuro i går, så var han veldig rolig og gråt nesten ikke. Er spent på morgendagen. Tror og håper den blir bedre :)

Jenta de høres ut som gutten min, bare at han var rolig på natt, men storesøster skrek døgnet rundt. Her har det også gått i byssing og bæresjal.
Kan anbefale å ta en sjekk hos kiropraktor om du har mulighet.
Gutten min har stram muskulatur i kjeve, nakke og rygg, samt spenninger i tungebåndende som går at han og gaper dårlig. Er noe bedre nå enn det var i helgen.
 
Han her er absolutt mer strevsom enn storesøster! Jeg vet ikke om det er kolikk eller om det er vanlig. Han er iallefall mye mer krevende enn storesøster, vil helst ligge oppå deg hele tiden, og vi må bysse han for å roe han ned. Det går som oftest i mye gråt her og, men ikke sånn ekstremt, så er nok ikke kolikk? virker som han er trøtt hele tiden og bare vil sove. Roer seg godt i sjal og i bil.
Tar du bare kontakt med en kiropraktor for å sjekke eller må du ha henvisning?:)

Om de skriker minst 3timer, 3 dager i uka over en 3 ukers periode kaller man det kolikk.
Er på en måte for tidlig å si at gutten min har det, men kjenner igjen mønsteret så fra storesøster, så er ikke i tvil om hva det er.
Kan dessverre høres om som at det kan være din kanskje sliter med.

Man trenger ikke henvisning til kiropraktor. Er bare å ringe, forklare problematikken og be om time. 9/10 har effekt av behandlingen :)
 
Om de skriker minst 3timer, 3 dager i uka over en 3 ukers periode kaller man det kolikk.
Er på en måte for tidlig å si at gutten min har det, men kjenner igjen mønsteret så fra storesøster, så er ikke i tvil om hva det er.
Kan dessverre høres om som at det kan være din kanskje sliter med.

Man trenger ikke henvisning til kiropraktor. Er bare å ringe, forklare problematikken og be om time. 9/10 har effekt av behandlingen :)
Er det da 3 timer sammenhengende eller iløpet av dagen? På natta er han helt rolig og våkner bare av mat :eek: Får se ann fremover og da sjekke med kiropraktor:D takk for svar :))
 
Er det da 3 timer sammenhengende eller iløpet av dagen? På natta er han helt rolig og våkner bare av mat :eek: Får se ann fremover og da sjekke med kiropraktor:D takk for svar :))

Litt om kolikk fra Helsenorge

Capture+_2019-07-31-22-40-52~2.png

Capture+_2019-07-31-22-40-39~2.png

Min er også rolig på natt, sover og spiser. Men mye uro på dagen.
Tenker det aldri skader å få det sjekket, er heldigvis ingen bivirkninger av kiropraktorbehandling :)
 
Vår nr.2 hadde kolikk og da tok vi henne med til fotsoneterapeut, og hun sluttet å skrike på dagen. Det var helt fantastisk. Men om det var fotsoneterapien eller om hun hadde sluttet Av seg selv da uansett vites jo ikke. Men hadde definitivt prøvd det igjen om lillebror skulle fått kolikk :)
 
Begynner å mistenke at vår vesle har noe lignende kolikk også. Han har veldig urolig mage, stakkars... strever alltid med luftsmerter etter mating, og som trøst vil han ha mer melk. Han slutter å gråte når han får melk da, men på an igjen med gråt etterpå... og det er tydelig at det er takvise magesmerter. Men usikker på om det er kolikk da.
 
Begynner å mistenke at vår vesle har noe lignende kolikk også. Han har veldig urolig mage, stakkars... strever alltid med luftsmerter etter mating, og som trøst vil han ha mer melk. Han slutter å gråte når han får melk da, men på an igjen med gråt etterpå... og det er tydelig at det er takvise magesmerter. Men usikker på om det er kolikk da.

Høres ut som vår lille. Hun er matvrak og vil spise ofte, men sliter veldig med magen etterpå. Gir seg gjerne ikke før det har kommet en skikkelig runde med gulp. Men nå siste dagen virker det litt bedre, så håper at jeg har diagnostisert meg selv riktig med overproduksjon og at hun blir bedre etter noen dager med intervallamming og forhåpentligvis tilpasset melkemengde.
 
Har vært en del gråt i dag igjen, men tror det har sammenheng med at han har hatt behandling i dag. Blir spennende å se i morgen.
Med unntak av litt kveldsuro i går, så var han veldig rolig og gråt nesten ikke. Er spent på morgendagen. Tror og håper den blir bedre :)

Jenta de høres ut som gutten min, bare at han var rolig på natt, men storesøster skrek døgnet rundt. Her har det også gått i byssing og bæresjal.
Kan anbefale å ta en sjekk hos kiropraktor om du har mulighet.
Gutten min har stram muskulatur i kjeve, nakke og rygg, samt spenninger i tungebåndende som går at han og gaper dårlig. Er noe bedre nå enn det var i helgen.

Tar kiropraktorer imot baby under 4uker?
 
Har de siste 2 dagene hold meg unna ting med melk i, og desverre ingen endring :(
Jeg har holdt meg unna alt med melk i to uker, nå merker jeg forskjell. Etter to dager kan det fortsatt ligge spor i kroppen, så det kan jo bli bedre om du gir det mer tid :)
 
Last edited:
Oppdaterer her! Siden jeg delammer prøvde vi å bytte mme fra Nan til Hipp og da ser det ut som han rett og slett fikk vondt i magen av Nan. Han er en helt annen gutt nå og klarer å ligge alene uten å må være oppå oss heeeele tiden! Så det var en enkel og deilig løsning ❤️
 
Lillen vår har også vært til kiropraktor nå. Han hadde noen netter med hysterisk, utrøstelig gråt, og jeg var overbevist om at han hadde kolikk. Nå har han (bank i bordet!) hatt flere kvelder uten å ha vært i nærheten av så utrøstelig, så nå tror jeg at jeg kan trekke tilbake mistanken om kolikk. Men han sliter mye med luftsmerter både dag og natt, pluss at han virker litt stiv i kroppen, så får likevel behandlingen hos kiropraktor.
 
Jeg trodde vår lille muligens hadde kolikk, men jeg har overproduksjon på ett bryst og siden den utrøstelige skrikinga starta da jeg slutta å intervallamme tror jeg kanskje ikke det er kolikk likevel. Har likevel vært hos manuellterapeut og fått bekrefta stivhet/låsning i nakken (som forklarer vansker med å få til riktig sugetak når han er våken, tungebåndet ble klippet på sykehuset). 1-2 behandlinger skulle gjøre susen, mente han! Har begynt å intervallamme igjen nå og ser allerede forskjell selv om han fortsatt sliter masse med å få ut både luft og avføring og det som kommer tidvis er neongrønt.:confused: Håper det justerer seg snart!
 
Back
Topp