Kolikk

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Flere her inne som har barn som har kolikk eller som man mistenker har det?

Her er lillegutt nå 16 dager og har de siste 4+5 dagene vist tegn til kolikk (storesøster hadde ekstrem kolikk, så kjenner godt igjen tegnene/symptomene :().

Han skriker stort sett fra 11-22, med noen pauser innimellom (på gode dager). Krøker og spenner seg om en annen, så blir mye byssing og bæring her i heimen. Paracet innimellom for å ta toppene.

Skal til kiropraktor med han i morgen for å se om han kan ha noen låsninger som fører til problemene. Den behandlingen hjalp god på storesøstera, så har forhåpninger om bedring. Får bare håpe jeg ikke blir skuffa. :sorry:

Flere som sliter med samme problematikk?
 
Min lille har ikke kommet enda, og jeg håper virkelig ikke lille har kolik.

Jeg håper det hjelper med kiropraktor for lillegutter din. Det virker slitsomt for dere og for den lille. Lykke til!
 
Huff, det høres tungt ut :( Slapp heldigvis unna med eldste, og foreløpig virker det som vi slipper unna med yngste (4 uker i morgen). Syns vanlig kveldsuro kan være tøft nok enkelte kvelder, kolikk virker beintøft :(
 
Min lille har ikke kommet enda, og jeg håper virkelig ikke lille har kolik.

Jeg håper det hjelper med kiropraktor for lillegutter din. Det virker slitsomt for dere og for den lille. Lykke til!

Kysser fingrene for at din lille ikke får :)
Ikke noe jeg unner noen.

Er ganske slitsomt med så mye skriking ja, og storesøster savner nok litt mer oppmerksomhet, og vi voksne drømmer om litt mer ro for alle. Er jo så vondt å se de små gråte utrøstelig, samtidig som man blir veldig sliten, fysisk og psykisk, selv.
 
Huff, det høres tungt ut :( Slapp heldigvis unna med eldste, og foreløpig virker det som vi slipper unna med yngste (4 uker i morgen). Syns vanlig kveldsuro kan være tøft nok enkelte kvelder, kolikk virker beintøft :(

Så godt at det ser ut til at dere slipper unna :)
Unner ikke min verste fiende et barn med kraftig kolikk, det er så fysisk og psykisk utmattende, samtidig som Mammahjertet blør for lille som tydelig har så vondt.
Håper på bedring innen den nærmeste uka:smiley-angelic001
 
Hatt første behandling i dag, og han er stram i muskulaturen på hele høyre side, fra kjeven og ned til bekkenet. Og på et punkt i ryggen er han stram på begge sider av ryggsøylen.
Forklarer hvorfor han sliter med å gape skikkelig ved ammingen, at han alltid søler ut melk når jeg ammer og at han foretrekker å ligge med hodet mot høyre, i tillegg til all krøking og spenning i kroppen og salige promper og tømminger.
Vi skal tilbake på onsdag og fredag, så håper virkelig at det vil hjelpe like godt som det gjorde hos søstra.
Unner gutten min fred og ro i kroppen, slik at han kan få sove, når jeg ser han er så sliten og trøtt :(
 
Flere her inne som har barn som har kolikk eller som man mistenker har det?

Her er lillegutt nå 16 dager og har de siste 4+5 dagene vist tegn til kolikk (storesøster hadde ekstrem kolikk, så kjenner godt igjen tegnene/symptomene :().

Han skriker stort sett fra 11-22, med noen pauser innimellom (på gode dager). Krøker og spenner seg om en annen, så blir mye byssing og bæring her i heimen. Paracet innimellom for å ta toppene.

Skal til kiropraktor med han i morgen for å se om han kan ha noen låsninger som fører til problemene. Den behandlingen hjalp god på storesøstera, så har forhåpninger om bedring. Får bare håpe jeg ikke blir skuffa. :sorry:

Flere som sliter med samme problematikk?
Prøvd å kutte ut melkeprotein? 2av 3 blir kvitt smertene da. Vi er ikke laget for å spise kumelkprotein så det blir ofte alt for hardt for magen til de under 4mnd
 
Prøvd å kutte ut melkeprotein? 2av 3 blir kvitt smertene da. Vi er ikke laget for å spise kumelkprotein så det blir ofte alt for hardt for magen til de under 4mnd

Har de siste 2 dagene hold meg unna ting med melk i, og desverre ingen endring :(
 
Testet dette med storesøster og merket ingen forskjell. Testet også semperdråper uten effekt.
Legge barnet mye på magen .
Når barnet er på ryggen bøye beina i knær mot magen-en to og begge samtidig også om igjen.. får skikkelig mye luft ut.
 
Legge barnet mye på magen .
Når barnet er på ryggen bøye beina i knær mot magen-en to og begge samtidig også om igjen.. får skikkelig mye luft ut.

Har testet dette også :sorry:
Tror jeg har testet det meste av råd som jeg kom over i forbindelse med søstra.
Minifom, semperdråper, bøye/sykle med beina, kuttet alt som inneholder melk, sitrusfrukt og løk i 2 dager, bæring, byssing, yogaball...
 
Har de siste 2 dagene hold meg unna ting med melk i, og desverre ingen endring :(
riktig god bedring til lille! føler med deg siden storesøster var plaget med refluks og magetrøbbel, så skjønner hvor slitsomt det er. Men effekt fra melkefrikost tar litt tid. Også må alt fjernes ink tannkrem o.l med melk pluss soya er lurt å fjerne. Det tar ca 3 uker før kroppen til lille er fri for melk og 3 uker for din, derfor ca 6 uker totalt, men flere merker god effekt på veien til melkefri. Vi hadde effekt fra uke 2. Håper kiro hjelper!!!! tvi tvi<3
 
Huff, føler med deg:( Første vår hadde kolikk -svært utmattende for foreldrene. Prøvde da melkefritt kosthold i noen mnd uten bedring (minnes at det sku ta 2-3 uker før man merket effekt), samt de fleste andre råd uten at det hjalp særlig. Var så ille at hun hadde full allergiutredning på sykehuset, men uten funn. Minnes dog at hun roet seg ofte i bæresjal på dagen, så det kan jo være verdt å forsøke, men kvelder og netter var forferdelige.
Her er lille tre uker og ingen tegn til kolikk, rolig og fornøyd. Husker tydelig at første hylskreik hver gang hun prompa, men hos hun siste går dette knirkefritt. Merkes at det er stor forskjell på kolikkbaby og smertefri baby! Håper det blir bedre for babyen deres etter noen runder hos kiropraktor :) Mange har god effekt av dette.
Sender dere varme tanker -husk at det blir bedre! Inntil da er det viktig å ta vare på hverandre! Om noen mnd kan dere se tilbake og tenke på at dere kom dere gjennom dette:Heartbigred
 
Huff, føler med deg:( Første vår hadde kolikk -svært utmattende for foreldrene. Prøvde da melkefritt kosthold i noen mnd uten bedring (minnes at det sku ta 2-3 uker før man merket effekt), samt de fleste andre råd uten at det hjalp særlig. Var så ille at hun hadde full allergiutredning på sykehuset, men uten funn. Minnes dog at hun roet seg ofte i bæresjal på dagen, så det kan jo være verdt å forsøke, men kvelder og netter var forferdelige.
Her er lille tre uker og ingen tegn til kolikk, rolig og fornøyd. Husker tydelig at første hylskreik hver gang hun prompa, men hos hun siste går dette knirkefritt. Merkes at det er stor forskjell på kolikkbaby og smertefri baby! Håper det blir bedre for babyen deres etter noen runder hos kiropraktor :) Mange har god effekt av dette.
Sender dere varme tanker -husk at det blir bedre! Inntil da er det viktig å ta vare på hverandre! Om noen mnd kan dere se tilbake og tenke på at dere kom dere gjennom dette:Heartbigred

Ja, det er ingen god situasjon, hverken for foreldrene eller den lille som plages :(
Godt at dere ikke plages med denne denne gangen også ❤️

Bæresjal har hjulpet godt de fleste dager her, har da roet seg mer og bedre.
Hadde som sagt første behandling hos kiropraktor i går, og har allerede i dag merket stor forskjell :love7
Han har ikke skreket i mer enn ca 1 time tilsammen i dag. Har sovet 2-3 timer sammenhengende, enten i vogn eller i kurven sin. Har også kunnet skifte bleie på han uten at han skriker som om vi prøver å ta livet av ham. Han får noen tak innimellom, noen klarer han å jobbe seg gjennom, noen ganger må han tas opp og dunkes litt i rompa. Når lufta da kommer, så faller han umiddelbart til ro igjen.
Mamma sitter nå med han på fanget og de "snakker" sammen. Har ikke kunnet gjøre det tidligere med han. Utrolig deilig. Skal på ny behandling igjen i morgen.
Kiropraktor er rett og slett en "mirakel"-kur for oss :love7
 
Ja, det er ingen god situasjon, hverken for foreldrene eller den lille som plages :(
Godt at dere ikke plages med denne denne gangen også ❤️

Bæresjal har hjulpet godt de fleste dager her, har da roet seg mer og bedre.
Hadde som sagt første behandling hos kiropraktor i går, og har allerede i dag merket stor forskjell :love7
Han har ikke skreket i mer enn ca 1 time tilsammen i dag. Har sovet 2-3 timer sammenhengende, enten i vogn eller i kurven sin. Har også kunnet skifte bleie på han uten at han skriker som om vi prøver å ta livet av ham. Han får noen tak innimellom, noen klarer han å jobbe seg gjennom, noen ganger må han tas opp og dunkes litt i rompa. Når lufta da kommer, så faller han umiddelbart til ro igjen.
Mamma sitter nå med han på fanget og de "snakker" sammen. Har ikke kunnet gjøre det tidligere med han. Utrolig deilig. Skal på ny behandling igjen i morgen.
Kiropraktor er rett og slett en "mirakel"-kur for oss :love7
Oi! Høres ut som at det løser seg litt etter litt :) Godt at det går bedre etter behandling :happy:
 
Hei! Hvordan går det? Her er lille blitt 10 dager. Vi sliter med sugetak, da hun ikke gaper høyt nok. Så bruker skjold for øyeblikket. Hun er urolig og skrikete i løpet av morgen, ettermiddag og natt. Og de to siste dagene finner hun ikke søvn heller, så må bysse bysse bysse. Slitsomt. Storesøster hadde kolikk i 3,5mnd. Frem til nå er hun prikk lik storesøster
 
Han her er absolutt mer strevsom enn storesøster! Jeg vet ikke om det er kolikk eller om det er vanlig. Han er iallefall mye mer krevende enn storesøster, vil helst ligge oppå deg hele tiden, og vi må bysse han for å roe han ned. Det går som oftest i mye gråt her og, men ikke sånn ekstremt, så er nok ikke kolikk? virker som han er trøtt hele tiden og bare vil sove. Roer seg godt i sjal og i bil.
Tar du bare kontakt med en kiropraktor for å sjekke eller må du ha henvisning?:)
 
Back
Topp