Visdomstann - au

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Er det normalt at det gjør vondt at visdomstenner bryter gjennom? Har fått 1 oppe og kan ikke huske det var så vondt, men den nede som er rett under tannkjøttet ligger og banker, ikke godt. Bare håper det ikke er noe galt så man må operere ut akutt eller noe sånt. :p
 
Last edited:
Jeg fikk betennelse i en visdomstann da den ikke kom helt opp.... Måtte ta 3 stk på kort tid. Du merker fort om det går over eller ikke :rolleyes:
Det er bare tull med de tennene der:wacky:
 
Er det normalt at det gjør vondt at visdomstenner bryter gjennom? Har fått 1 oppe og kan ikke huske det var så vondt, men den nede som er rett under tannkjøttet ligger og banker, ikke godt. Bare håper det ikke er noe galt så man må operere ut akutt eller noe sånt. :p
:bag::bag::bag: Ja :p
Visdomstannfrembrudd kort tid før jeg begynte å jobbe i barnehage, samt to frembrudd det første året jeg jobbet, gjør at jeg har all empati for de stakkars små som får tenner.

Fy faen så vondt det gjør!! Og jeg er voksen og kan si ifra, knaske smertestillende som jeg vil:p

God bedring, håper de kommer ut snart.
 
Jeg gikk til tannlegen pga smerter intannkjøttet. Viste seg ar visdomstannen vokste feil vei. Måtte operere
 
Ja. Sleit mye med vondt når mine brøyt igjennom. Kan dog ha noe med at mine vokser skeivt, men vondt gjorde det :p
 
Har hatt vondt i flere dager pga visdomstann nede som tydeligvis vil opp av tannkjøttet. Hatt vondt i hodet pga det også. Heldigvis roa seg ned for denne gang. Har dessverre fått beskjed av tannlegen at den må ut. Husker hvor vondt jeg hadde det da forrige visdomstann nede måtte ut. Så helt forferdelig ut i flere dager også.
 
Helt normalt altså   :bag: :bag: :bag: :bag:
Men det er godt å vite at det ikke nødvendigvis betyr at det er noe galt nedi der. Den oppe kom ut for så lenge siden at det kanskje gjorde vondt uten at jeg husker det spesifikk :p
Stakkars alle småtrolla som går gjennom. Det her ❤️ får litt mer forståelse for hvorfor jr har sovet like lite som en muldvarp om nettene under jeksel og hjørnetann frembrudd.
 
Har hatt vondt i flere dager pga visdomstann nede som tydeligvis vil opp av tannkjøttet. Hatt vondt i hodet pga det også. Heldigvis roa seg ned for denne gang. Har dessverre fått beskjed av tannlegen at den må ut. Husker hvor vondt jeg hadde det da forrige visdomstann nede måtte ut. Så helt forferdelig ut i flere dager også.

Altså at den må ut så den kan trekkes, eller at den bare må få vokse som den skal? God bedring!
 
Gjør drit vondt. Driver med min tredje nå. Har måtte operert ut to hos sånn tannlege kirurg fordi de satt så idiotisk til at tannlegen ikke kunne gjøre det.
Nå driver den tredje å presser på
 
Mine var ubehagelige da de vokste, men ikke så ille at de holdt meg våkne. Viste seg at de vokste feil vei, og jeg måtte operere dem ut. De så det på en vanlig kontroll med røntgen. Hvis det er vondt i mange dager ville jeg tatt en tur til tannlegen. God bedring så lenge!
 
Jeg måtte brenne vekk tannkjøtt fordi tanna ikke klarte å komme igjennom. De andre har jeg ikke merket noe til.
 
Jeg har operert ut 3 visdomstenner fordi de ikke kom opp, og bare førte til betennelser i tannkjøttet. Til slutt satte tannlegen foten ned og sa at nå måtte jeg henvises videre for å få de ut.

Måtte bare gjennom en antibiotikakur først for å få bukt med betegnelsen :p
 
Jeg har hatt kjempe vondt når visdomstennene har brutt gjennom tannkjøttet. Gått over etter et par dager. Ikke vært noe galt med de.
Hadde en visdomstann som vokste vannrett som førte til gjenntatte betennelser og tilslutt måtte opereres ut, men det var en helt annen type smerte.
 
Usj, jeg hater jo tannlege også, synes det er mye verre enn å føde.. Og det er vel derfor jeg ikke har vært hos tannlege på lenge. Må finne en tannlege jeg stoler på tror jeg. Jeg våkner opp i dag og det er mye vondere i dag, men buler også mer der tanna er, samt litt smerter i kjeve og hodet. Klarer ikke spise på tanna, og det virker som om det fortsatt er så mye tannkjøtt foran tanna :arghh:. Den oppe var definitivt ikke som dette. Æsj, jeg burde kanskje fått en sjekk, bare for å se at den faktisk vokser riktig opp.. Skal egentlig reise på ferie om to dager, så hadde vært greit å vite før det (er bilferie til venner/familie så kan heldigvis lett endre reisedato)
 
:):):)
Usj, jeg hater jo tannlege også, synes det er mye verre enn å føde.. Og det er vel derfor jeg ikke har vært hos tannlege på lenge. Må finne en tannlege jeg stoler på tror jeg. Jeg våkner opp i dag og det er mye vondere i dag, men buler også mer der tanna er, samt litt smerter i kjeve og hodet. Klarer ikke spise på tanna, og det virker som om det fortsatt er så mye tannkjøtt foran tanna :arghh:. Den oppe var definitivt ikke som dette. Æsj, jeg burde kanskje fått en sjekk, bare for å se at den faktisk vokser riktig opp.. Skal egentlig reise på ferie om to dager, så hadde vært greit å vite før det (er bilferie til venner/familie så kan heldigvis lett endre reisedato)
Du bør ta en tur til tannlege og få tatt røntgenbilde og en sjekk. Det er ingen spøk med betennelse i tenner/tannkjøtt, og det er mye farligere enn å ikke gå til tannlege. Bestill deg en akutt time i dag, så ordner det seg:).
 
:):):)
Du bør ta en tur til tannlege og få tatt røntgenbilde og en sjekk. Det er ingen spøk med betennelse i tenner/tannkjøtt, og det er mye farligere enn å ikke gå til tannlege. Bestill deg en akutt time i dag, så ordner det seg:).

Har bestilt tannlegetime til i ettermiddag nå :nailbiting: gruer meg, men bedre å få sjekket det nå enn å la det gå lenger. Og i beste fall er det sånn at det bare må gjøre litt vondt, og er det noe galt får jeg sjekka det nå med en gang.
 
Merket når ene oppe brøt gjennom, så roa den seg. Tannlege sa den vokse bortover, ikkje nedover. Samme med den på motsatt side. Første tannlege sa dei må opereres ut! Tannlege nr 2 sa det ikkje er behov, med mindre dei blir vonde eller betent. Lykke til i ettermiddag:)
 
Da har jeg vært hos tannlegen, og tanna vokser selvfølgelig SIDELENGS inn i den ved siden av :banghead: ikke nok med det, så ligger kjevenerven rundt hele tanna, som gir økt fare for nerveskader og dermed må en kirurg og ikke tannlege operere den ut. Ikke akkurat betryggende for en med tannlegeskrekk i utgangspunktet :arghh:
Jaja, om Ikke annet fikk jeg nå fikset i en sprukket fylling hvor det også var hull, som har vært plagsom en god stund (og som jeg har utsatt grunnet tidligere nevnte tannlegeskrekk:angelic:). Om ikke annet kom jeg meg gjennom det uten å freake helt ut, og klarte å gjennomføre boringa selv om hverken første bedøvelse av tanna eller bedøvelse av nerven funka helt.
Men siden den allerede har begynt å gjøre vondt, må den ut så fort en kirurg har mulighet, så da ryker planene om å dra på bilferie denne uka, men flaks at det ikke vr noen dyr ferie hvor ting var bestilt osv. Bilferie til familien kan vi alltids få til senere, selv om jeg hadde gledet meg veldig til denne. Meeen sjanser ikke på å reise bort med denne tannjævelen på vei opp. Enda godt jeg gikk til tannlegen i dag :cat:
Så er det bare å glede seg til å få operert ut faenskapen  :bag: :bag: :bag:
 
Veivalsa: Mine 2 har og vokst slik,men ingen smerte no. Håpa du får bli kvitt drittet fort.
 
Back
Topp