Visdomstann - au

En tråd i 'Helse og velvære' startet av Veivalsa, 21 Jul 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. AnneS Forumet er livet VIP Desemberlykke2017

Du er god!

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Takk! Trakk du dem, eller kom de opp likevel?

3. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Dei er halveis oppe. Eller nede. Er usikker kva del som er ute, kanskje det er langsiden. Så lenge eg ikkje får smerter, så kan dei bli.

4. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Min var også inni nerva så kirurg måtte fjerne de. Fikk nerveskader etter de tok de ut, men det gikk bra etterhvert. Hadde ikke følelser fra nese og ned til kjeven på mer enn 6 mnd :hilarious:

5. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Ånei, håper inderlig det ikke skjer med meg. Men godt det ordna seg for deg og at det ikke er permanent. Studerer klassisk sang, og det er så upraktisk å være bedøva i trynet at da må jeg nok nesten sykmelde meg fra studiet og det har jeg lite lyst til :( men la oss i første omgang håpe at jeg får fjerna dem uten at jeg får noen nerveskade.

6. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Ok, men er de gjennom tannkjøttet?
    Den her prøver jo å vokse opp uten at det er plass til den, så om den blir for lenge kan det bli betennelse osv.

7. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Ja den ene brøt gjennom før barn og den andre mens eg venta nr 2. Den siste kjente eg ikkje, da svangerskapet plaga meg meir :arghh: Men dei er ikkje helt ute.

8. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Skjønner. Det er ikke plass til at tann kan komme opp på skeiva her tror jeg, så den må ut :blackeye:

9. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Krysser fingra for at det går bra! Det går jo oftere bra enn dårlig :)

10. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Ja, må bare håpe på det. Huff, er redd det skal gjøre vondt å operere den ut.. Men har jo født 2 barn, så burde vel egentlig klare en visdomstannoperasjon :hilarious:

11. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Min erfaring er at det ikke er vondt å operere ut tenna, men det er kjempe vondt etterpå :p
    Kjøp inn masse is så du kan spise is :p

• Vinner Vinner x 1
  12. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Er ikkje meir plass her heller. Dei vokser mot bakerste jeksel.

13. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Usj, håper de ikke begynner å gjøre vondt da!

14. Mor2barn Gift med forumet Sommerfuglene

Håpa ikkje eg heller. Livredd tannlege sjøl.

15. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Har også hatt en som vokste sidelengs rundt kjevenerven som måtte opereres ut. Vil anbefale deg å få roer ned betennelsen før du opererer den ut ellers virker ikke bedøvelsen som den skal. Vil også anbefale deg å ta sterk smertestillende før operasjonen som demper smertene i etterkant. Jeg opererte ut en betent visdomstann hvor bedøvelsen hadde null effekt og tannlegen fortalte ikke meg, før etter operasjonene, at det er lurt å ta smertestillende forebyggende. Har aldri hatt så vondt i mitt liv under og etter operasjonen,

16. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Jeg lurer på om den kanskje ikke er betent enda, hørte ikke noe om det i dg, bare at den bør tas før det blir betennelse. Men jeg skal forhøre meg med tannlegen ang forebyggende smertestillende før operasjonen. Håper inderlig jeg ikke får en sånn opplevelse under operasjonen da :nailbiting: men hjelper forhåpentligvis at den ikke er betent enda.

17. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Jeg fikk smertestillende før operasjonen og flere piller med meg hjem :)

18. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Hvis den bare trykker på nerven og det er det som gir smertene er det ikke noe problem ift virkning bedøvelse. Fikk resept på paralgin forte som jeg tok i etterkant av operasjonen (tok de i et par dager). Skulle tatt i forkant også, men det fikk jeg jo ikke beskjed om. Husk at du ikke kan kjøre bil hjem fra tannlegen hvid du tar så sterke smertestillende (er rød trekant på esken).

19. Veivalsa Forumet er livet Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Takk for tips, da skal jeg passe på å få tatt smertestillende før operasjonen også :) håper det er mulighet for rask operasjon så den ikke rekker å bli betent å mellomtida :smiley-angelic001 :)

20. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Krysset fingrene for at alt går bra! Husker at jeg angret bittert underveis, men er i dag sjeleglad for at tanna er ute

Del denne siden