Ramzimetoden og kjønn (for oss som har vært på TUL)

Det hvite er vel morkaken, så hvis UL er tatt innvendig, tilsier vel Ramzi-teorien at det blir jente?
Det er det jeg synes er litt vanskelig å si... For jeg har disse to bildene som begge er tatt innvendig på samme UL :p Jeg har en magefølelse på gutt, men nesten alle andre som sier noe om magefølelsen mener jeg får jente (inkludert mannen min og mamma) :p Sååå spent på å få vite hva det er etterhvert :love017
D5FF9EEE-0549-4F84-8D5C-984DC93D14EB.jpeg

39BB9313-AB57-48FB-A001-FEF599004D35.jpeg
 
Det er det jeg synes er litt vanskelig å si... For jeg har disse to bildene som begge er tatt innvendig på samme UL :p Jeg har en magefølelse på gutt, men nesten alle andre som sier noe om magefølelsen mener jeg får jente (inkludert mannen min og mamma) :p Sååå spent på å få vite hva det er etterhvert :love017
Vis vedlegget 303753

Vis vedlegget 303752
Det skjønner jeg godt, utrolig spennende å få vite kjønnet! Syns det ser ut som om morkaken er til venstre på begge bildene, altså jente :)
 
Jeg blir ikke klok på hvordan man skal tolke metoden :hilarious:.

Innvendig tul. Hva sier dere?
 

Vedlegg

  • 9CB500ED-69A3-42CD-ACE6-9EF6B718B53B.jpeg
    9CB500ED-69A3-42CD-ACE6-9EF6B718B53B.jpeg
    32,9 KB · Visninger: 60
Hva er nipt test ? Og hvor kan man ta den ? :)
NIPT = non invasive prenatal testing, det er en blodprøve man kan ta privat i utlandet for å sjekke om fosteret har trisomi 13/18/21 (altså tester man for Downs o.l.). Litt avhengig av hvor man tar testen, kan man også teste for en del tilleggsdiagnoser knyttet til en del mye sjeldnere kjønnskromosomdiagnoser som f.eks Turners syndrom og Prader Willis syndrom. I Norge kan du kun få testen gjennom det offentlige dersom du a) oppfyller kriteriene for fosterdiagnostikk (f.eks alder >=38 ved termin) *og* b) resultatene på kombinert ultralyd og blodprøve (KUB) var dårligere enn 1:250.

Fordelen med NIPT sammenliknet med fostervannsprøve/morkakeprøve er at den analyserer fosterets DNA basert på en enkel blodprøve fra moren, altså medfører det ingen abortrisiko mens de andre prøvene innebærer ca 0,5% abortrisiko.

(Kopierer inn svaret mitt til en annen siden som lurte på det samme siden det har vært diskutert inne på skjult forum også :))
 
Det er det jeg synes er litt vanskelig å si... For jeg har disse to bildene som begge er tatt innvendig på samme UL :p Jeg har en magefølelse på gutt, men nesten alle andre som sier noe om magefølelsen mener jeg får jente (inkludert mannen min og mamma) :p Sååå spent på å få vite hva det er etterhvert :love017
Vis vedlegget 303753

Vis vedlegget 303752
Synes det ser ut til å være jente ❤️
 
Jente. ❤️

Ved innvendig tul
Venstre side = jente, høyre side=gutt
Haha, nå ble jeg bare mer forvirra siden ei over her sa gutt :hilarious:. Men ved innvendig ul må man da holde bildene på magen, for å få rett side? Jaja...godt kjønn ikke har så mye å si for min del :D
 
Haha, nå ble jeg bare mer forvirra siden ei over her sa gutt :hilarious:. Men ved innvendig ul må man da holde bildene på magen, for å få rett side? Jaja...godt kjønn ikke har så mye å si for min del :D

Nei jeg skjønner ikke helt hvor den forklaringen kommer ifra :)
Er så enkelt som at ved innvendig er jente=venstre, gutt=høyre. Og da ved evt utvendig så er det motsatt, jente=høyre og gutt=venstre :) ❤️

Dette bildet er fra utvendig ultralyd
nzw5jy42a2rp.jpeg
Som da gjør at det er motsatt ved innvendig :)
 
Haha, nå ble jeg bare mer forvirra siden ei over her sa gutt :hilarious:. Men ved innvendig ul må man da holde bildene på magen, for å få rett side? Jaja...godt kjønn ikke har så mye å si for min del :D
Skjønner at det er forvirrende! Det er litt forvirrende hele metoden. Det er din venstre side som er jente og din høyreside som er gutt. Legg bildet på magen din med bildesiden ut så ser du hvilken side babyen ligger på I magen din. Dette gjelder bare innvendig UL derimot :) hadde det vært utvendig så gjelder venstresiden PÅ ul bildet er jente og høyresiden PÅ ul bildet er gutt :)
 
Dette er en innvendig ultralyd....for som du leser så står det top of uterus som vil si at Ramzi fullt og holdent går ut ifra DIN livmor. Uansett hvordan du tolker bildene. Du må alltid bruke livmora Di og gå etter den. Bildene er brukt som et hjelpemiddel for deg til å forstå hvor babyen ligger i livmora Di :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190720_232614_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20190720_232614_com.android.chrome.jpg
    28,5 KB · Visninger: 46
Dette er en innvendig ultralyd....for som du leser så står det top of uterus som vil si at Ramzi fullt og holdent går ut ifra DIN livmor. Uansett hvordan du tolker bildene. Du må alltid bruke livmora Di og gå etter den. Bildene er brukt som et hjelpemiddel for deg til å forstå hvor babyen ligger i livmora Di :)
Den er helt lik min utvendige, som er ei jente på 2 år nå. Så jaja da går det kanskje ut ifra livmora di, men det gjør også teorien så og si like brukbar som kinesisk fødselskart, 50/50 :)
 
Back
Topp