Tar dere opp lån til ferie ?

Nei, men betaler reiser med kredittkort og betaler tilbake ved første regning (uten å måtte bruke kredittkort for å få resten av mnd til å gå rundt).

Det er ingen menneskerett å dra til syden, storby og diverse i løpet av et år. Viktig å huske på at alle må prioritere, og ikke alle har "alt". Selvsagt er det mange som har god råd, men de prioriterer jo de også. Vi f.eks. har ikke barn enda, og har da selvsagt bedre råd og andre muligheter til å dra på ferie enn hvis vi hadde hatt barn. Samtidig synes vi det er trist at vi bruker så lang tid på å bli gravid, men vi kan jo ikke slutte å leve av den grunn...
Nei det er ingen menneskerett men barn blir mobbet for ikke å ha vært på ferie til syden så jeg skjønner man faller for fristelsen for å gi barnet en ferie de kan snakke om
 
Jeg kunne fint dratt på ferie på kreditt, men da hadde jeg hatt en plan på nedbetaling, og langt ifra brukt 50k liksom.
 
Nei det er ingen menneskerett men barn blir mobbet for ikke å ha vært på ferie til syden så jeg skjønner man faller for fristelsen for å gi barnet en ferie de kan snakke om
Må man virkelig til syden for å ha en ferie å snakke om? Hvis man tar seg råd (til noe man strengt tatt ikke har råd til) bare for at barna skal skryte av at de har vært på ferie... For meg er det fullstendig bak mål.

Samtidig bygger man videre på troen om at "alle må til syden". Og det er jo litt ironisk? Det finnes utrolig mye annet man kan gjøre sammen med barna i stedet for å dra de ned i solsteiken i syden. Kan ikke si at min barndom ble ødelagt av å gå glipp av det... Ikke ble jeg mobbet for det heller;)
 
Må man virkelig til syden for å ha en ferie å snakke om? Hvis man tar seg råd (til noe man strengt tatt ikke har råd til) bare for at barna skal skryte av at de har vært på ferie... For meg er det fullstendig bak mål.

Samtidig bygger man videre på troen om at "alle må til syden". Og det er jo litt ironisk? Det finnes utrolig mye annet man kan gjøre sammen med barna i stedet for å dra de ned i solsteiken i syden. Kan ikke si at min barndom ble ødelagt av å gå glipp av det... Ikke ble jeg mobbet for det heller;)
Noen mener man må det , å derfor mobber barna andre for å ikke ha vært det.
 
Nei aldri. Bruker skattepenger, feriepenger, lønn. Utgjør stort sett 30-40k og det holder fint til 4 uker tur med campingvogn hender jeg betaler med mastercard pga fordelsprogram og rabatter og overfører tilbake fra konto med en gang.
 
Nei, ikke tatt opp lån for å betale for ferie. Har helårs reiseforsikring og bruker derfor sjelden kredittkort for å betale for billetter for å være forsikret (kredittkort er jo egentlig et lån, benytter meg altså sjelden/aldri av det for å betale ferie).
 
Back
Topp