Vi som holder til hos Instituto Bernabeu

Lengden man bruker progynova er det samme i frys eller fersk når det gjelder eggdonasjon:)
Ok, men vet fortsatt ikke siden jeg ikke vet når donor har egguttak:happy: En venninne mener hun satte inn rundt dag 18-20 ved frys så mulig det er noe å gå etter. Avhenger vel av respons på medisiner.
 
Ok, men vet fortsatt ikke siden jeg ikke vet når donor har egguttak:happy: En venninne mener hun satte inn rundt dag 18-20 ved frys så mulig det er noe å gå etter. Avhenger vel av respons på medisiner.
Sikkert:) er så slitsomt å ikke vite! Jeg skjønner at sånn er der bare, men jeg blir sprø av å vente
 
Vi har akkurat hatt innsett av 1. ED, gikk ikke veien. Skal i gang med fryseforsøk nå(har bare et igjen - fikk kun to blasto). Skal prøve i naturlig syklus nå siden jeg reagerer sånn på østrogen. Er på dag 4 nå og skal ha ny UL neste uke.
 
Le
Vi har akkurat hatt innsett av 1. ED, gikk ikke veien. Skal i gang med fryseforsøk nå(har bare et igjen - fikk kun to blasto). Skal prøve i naturlig syklus nå siden jeg reagerer sånn på østrogen. Er på dag 4 nå og skal ha ny UL neste uke.
leit å høre at det ikke gikk på første forsøk.

Har du vært gravid før?

Det beste for kroppen er jo å slippe alle disse hormonene så håper det blir suksess for deg!

Er du også på IB?
 
Har kun hatt en positivt test på 1. Ivf forsøk, men ble med kjemisk.
Håper det lykkes denne gangen jeg og. Kroppen min har det definitivt bedre uten så mye hormoner.
Vi har vært hos IB i Alicante.
 
Da kan jeg melde om positiv test og fin hcg stigning etter 1.ED innsett. Tidlig og fryktelig skummelt å fortelle det (MA i fjor sommer friskt i minne), men vet også at jeg likte updates da jeg skulle igang. Så jeg håper det holder helt inn denne gangen :Heartred
 
Da kan jeg melde om positiv test og fin hcg stigning etter 1.ED innsett. Tidlig og fryktelig skummelt å fortelle det (MA i fjor sommer friskt i minne), men vet også at jeg likte updates da jeg skulle igang. Så jeg håper det holder helt inn denne gangen :Heartred
Gratulerer!! Fantastisk!!!
 
Takker❤ Som sagt veldig skummelt så forholder meg ikke så mye til det ennå.

Vet du noe mer om deres plan?
Jeg er i gang med mock cycle nå så skal på første kontroll om en uke. Regner ikke med å respondere så bra da jeg ikke har respondert på østrogenstimulering ved IVF, men de vil gi det et forsøk. Blir kanskje å legge til Estradot plaster og mye Progynova etter kontrollen for å håpe at kroppen er med på gamet til slutt

Ellers blir det innsett i naturlig syklus når donoregg er klare tenker jeg. Jeg skal uansett gjøre fryseforsøk fordi de gentester eggene først så er ikke avhengig av å synke syklus med donor.

Håper på å få innsett i aug/sep, er klar for å komme i gang nå!!!
 
Det gikk ikke for oss med ED på IB i år. Vi fikk to embryo (befruktede egg) totalt. Første gangen skulle det være ferskforsøk, men embryoet måtte fryses pga klinikken ga meg ikke beskjed om å begynne på Cyclogest når de hadde avtalt at de skulle, så ble et par dager forsinket (og da må embryo selvsagt fryses). Hadde et fryseforsøk igjen nå i sommer, men negativ test. Kjenner litt på skuffelsen, usikker på hva vi gjør nå. Ser at det er rimeligere i Danmark, men er en del ventetid. Tenker og tenker, og lurer på hvordan man skal få råd til dette. Vi har så lyst å gi vår sønn et søsken <3 (Han er nå 5 år).
 
Det gikk ikke for oss med ED på IB i år. Vi fikk to embryo (befruktede egg) totalt. Første gangen skulle det være ferskforsøk, men embryoet måtte fryses pga klinikken ga meg ikke beskjed om å begynne på Cyclogest når de hadde avtalt at de skulle, så ble et par dager forsinket (og da må embryo selvsagt fryses). Hadde et fryseforsøk igjen nå i sommer, men negativ test. Kjenner litt på skuffelsen, usikker på hva vi gjør nå. Ser at det er rimeligere i Danmark, men er en del ventetid. Tenker og tenker, og lurer på hvordan man skal få råd til dette. Vi har så lyst å gi vår sønn et søsken <3 (Han er nå 5 år).
Så leit å høre at dere ikke lykkes. Jeg er også veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Har igjen et egg på frys i Spania, men siden vi ikke har noen barn fra før så har jeg litt lyst til at evt søsken skal ha de samme genene. Det er jo ikke sikret vi lykkes med det som er på frys heller, men hadde vært litt enklere hvis det var flere på frys.
Jeg har satt meg på venteliste hos Maigaard i Danmark for sikkerhetsskyld. Fikk beskjed om at de hadde 2-5 mnd ventetid (og nå har de ferie).
Men uansett så blir det dyrt det her... Jeg sliter litt med bivirkningene av østrogen i tillegg:(
 
Så leit å høre at dere ikke lykkes. Jeg er også veldig usikker på hva jeg skal gjøre fremover. Har igjen et egg på frys i Spania, men siden vi ikke har noen barn fra før så har jeg litt lyst til at evt søsken skal ha de samme genene. Det er jo ikke sikret vi lykkes med det som er på frys heller, men hadde vært litt enklere hvis det var flere på frys.
Jeg har satt meg på venteliste hos Maigaard i Danmark for sikkerhetsskyld. Fikk beskjed om at de hadde 2-5 mnd ventetid (og nå har de ferie).
Men uansett så blir det dyrt det her... Jeg sliter litt med bivirkningene av østrogen i tillegg:(

Ja, det er ikke lett å ta et valg. Skjønner veldig godt det du sier om søsken. Vi håpte at vi skulle bli gravide, med mulighet for å lage enda et søsken til med samme donor/donoregg vi også, men ser vel kanskje at bare det å få ett til er vanskelig nok. Kan jeg spørre hva er grunnen til Maigaard? Ser på den og flere andre. Har du vurdert andre også?
 
Det gikk ikke for oss med ED på IB i år. Vi fikk to embryo (befruktede egg) totalt. Første gangen skulle det være ferskforsøk, men embryoet måtte fryses pga klinikken ga meg ikke beskjed om å begynne på Cyclogest når de hadde avtalt at de skulle, så ble et par dager forsinket (og da må embryo selvsagt fryses). Hadde et fryseforsøk igjen nå i sommer, men negativ test. Kjenner litt på skuffelsen, usikker på hva vi gjør nå. Ser at det er rimeligere i Danmark, men er en del ventetid. Tenker og tenker, og lurer på hvordan man skal få råd til dette. Vi har så lyst å gi vår sønn et søsken <3 (Han er nå 5 år).
Så leit å høre:Heartred Er virkelig ingen enkel prosess dette! Om du tenker Danmark og økonomi vil jeg anbefale å sjekke ut Trianglen. Der betaler du for resultatet, blir det ingen blastocyster betaler du ingenting (mener jeg da jeg sjekket). Ved Maigaard får du 50% tilbake om det ikke blir blastocyst. Akkurat nå husker jeg ikke om Trianglen kjører ferskforsøk, Maigaard gjør det ikke. Er veldig mange klinikker i DK så anbefaler å sette seg inn i retningslinjer og priser ved de forskjellige klinikkene. IVF Syd får også veldig gode tilbakemeldinger. Det du ikke får i DK er gentesting av eggdonor. Stork i København kan tilby dette, men der er det 6-12mnd ventetid.

Jeg kan anbefale å sjekke ut Ovumia i Finland. De har åpne donorer, og har gjort dette veldig lenge. Om man tar egg fra eggbanken er det omtrent ingen ventetid. Angrer bittelitt på at jeg ikke sjekket enda mer hos de. Masse lykke til uansett!!! Et sjansespill og en prøvelse uten like... Klem til deg:Heartred
 
Ja, det er ikke lett å ta et valg. Skjønner veldig godt det du sier om søsken. Vi håpte at vi skulle bli gravide, med mulighet for å lage enda et søsken til med samme donor/donoregg vi også, men ser vel kanskje at bare det å få ett til er vanskelig nok. Kan jeg spørre hva er grunnen til Maigaard? Ser på den og flere andre. Har du vurdert andre også?
Eneste grunnen er vel at jeg har snakket med de før ang IVF og at de ligger nærmere der mine svigerforeldre bor. Tenkte litt på det at vi kan spare en del penger når vi kan bo hos de.
Litt synd at de ikke gentester i Danmark, men fikk tatt gentest av min samboer på IB. Uansett aldri noen garantier...
 
Beklager for treigt svar. Mini her har hatt slimhoste av og på i tre uker, diaré og nå i tillegg til ny runde med hoste... ørebetennelse.. slitsomme dager.
Noe helt annet: opplyste du om eggdonasjon på fødestedet? Er det noen risiko for å miste noen økonomiske rettigheter etc ved å opplyse om det?
 
Noe helt annet: opplyste du om eggdonasjon på fødestedet? Er det noen risiko for å miste noen økonomiske rettigheter etc ved å opplyse om det?


Jeg har ikke opplyst om at det var det. Har ikke mistet rettigheter. Har dog heller ikke tenkt at det kunne være en risiko for det ved å opplyse om det.
 
Hei hvor i løypen er folk på denne tråden?

Jeg skal ha forsøk på IB over sommeren og donorsøk er i gang!

Da er div blodprøver og slikt tatt. Venter fortsatt på noen resultater, og så blir det vel skype-samtale for å planlegge videre.

AMH var høyere nå enn for 2 år siden. Litt rart egentlig for den skal vel egentlig bare synke, men har skjønt det kan skje av og til. Positivt for meg da, som nå er innenfor normalt nivå, dog fortsatt lavt, og spennende å se om det vil påvirke om det blir IVF eller ED.
 
Da er div blodprøver og slikt tatt. Venter fortsatt på noen resultater, og så blir det vel skype-samtale for å planlegge videre.

AMH var høyere nå enn for 2 år siden. Litt rart egentlig for den skal vel egentlig bare synke, men har skjønt det kan skje av og til. Positivt for meg da, som nå er innenfor normalt nivå, dog fortsatt lavt, og spennende å se om det vil påvirke om det blir IVF eller ED.
Så spennende! Masse lykke til! AMH kan variere noe, særlig om det er analysert i forskjellig lab. Men det har ofte minimalt å si for utfallet dessverre. Spennende å høre hva det blir til da, er nok mye opp til hva dere ønsker og hvilken lege dere får.
 
Negativ test i dag, 11dpo. Så ble ikke noe denne gangen heller. Jeg vet det er en minimal sjanse for positiv test fortsatt, men håpet er borte for min del.

8 graviditeter(?) ((mistet tellingen). Donoregg. 4 hysteroskopier. Jeg hadde et håp om søsken, men føler at håpet gir meg finger’n.
 
Back
Topp