Skravletråd

Takk, det er litt godt å vite at man ikke er alene om å ha det litt sånn, selv om man ikke ønsker at andre skal oppleve det samme. :)

Høres ut som du har skikkelig vilje altså, og det er virkelig noe man trenger oppi det for å klare vektnedgangen, og da starte på den vanskelige jobben med å holde vekta.
Mangler rundt en 5 kg til målet nå, men det siste 1,5 året har vekten stått stille siden jeg har hatt litt for mye å gjøre med 100% jobb og 50% studier i tillegg til hjem og 3 barn, nå som jeg er ferdig med studiene er jeg i gang igjen.
Det er egentlig greit at jeg stoppet opp det 1,5 året, da vet jeg hva som skal til for å holde vekten.

Vilje og vilje, tenker bare at det var riktig tid for meg å gjøre det, har prøvd før uten å klare det

Last edited:
Torsdag = veie og måledag.
Vekt 78,5kg : -0,2 kg ned er ned. Uansett hvor sakte det går :cool:
Målebånd: ned 1cm rundt halsen (totalt 2,5cm) nå har andre begynt å se det! ;) Ellers ned 1cm rundt magen og 1cm rundt hoftene. Totalt ned 4,5cm på målebåndet denne uken.

Ganske fornøyd jeg. Merker kroppen strammer seg opp av vekttreningen, og klærne henger bedre og bedre. Er jo dette som gir meg motivasjon til å fortsette!
Har litt lyst å begynne å løpe igjen. Men må motivere meg litt mer! Haha.

Håper alle får en strålende dag!! Nyt feriedagene dere som har det!

Så herlig :D :D :D
Godt jobbet :D :D :D

Jeg skjønner hva du mener, og jeg forstår det jo, men hodet mitt henger ikke helt med.
Takk for at du motiverer, og gjør det på en god måte:)
For å ta litt bakgrunnshistorie så er det kanskje lettere å skjønne hvorfor jeg er "utålmodig".
Høsten 2016: gikk over fra vanlig styrketrening til crossfit - fokuserte på vektnedgang og trening.
2017: trente ca 6-9 økter i uken, gikk ned 20 kg, og var i superform. Oktober 2017 fikk jeg første positive test, men mistet.
2018: Ny runde i januar og til slutt en ma i mars 2018. Klarte ikke holde like høyt trykk på kosthold og trening etter det, i tillegg til at jeg hadde startet i ny jobb Så ble det vanskelig å trene like mye, ble 4-5 økter i uka.
Var aktiv gjennom graviditeten med ca 3 treninger i uka, frem til uke 35, da fikk jeg treningsforbud pga vann i kroppen. Formen etter fødsel har vært super, så jeg har vært skikkelig utålmodig etter å komme i gang igjen, skulle helst ha mistet alle kiloene (20 gravidkilo og 12 fra før) med en gang. :)

Skjønner at man må måle flink ut fra eget nivå, og det er det jeg prøver å forklare, nivået mitt var høyt, jeg levde som en idrettsutøver frem til graviditetene som ikke ble noe av. Og jeg ønsker å finne igjen den formen, helst i går.

Marit Bjørgen var toppidrettsutøver, og hun ble overtrent og måtte utsette tilbakekomsten til sporten. Jeg skjønner at du er utålmodig, men du kan gjøre mer skade enn gagn om du presser på for hardt. Andre jeg har hørt om har blitt ødelagt for livet pga for tidlig trening. Det er ekstremtilfeller riktignok.
Jeg trente i svangerskapet med yngste. Lange turer eller aerobic hver dag, og noen ganger flere ganger per dag. Etter fødsel mistet jeg alt av kondisjon og var slapp i noen måneder. Nå er ungen 2 år, og formen er enda ikke tilbake til der den var. Bygger meg sakte men sikkert opp igjen. Jeg er også utålmodig. Det føles så absolutt ikke godt å være så slapp som jeg er nå. Samtidig kan jeg ikke gå ned for mye på en gang siden jeg ammer. Målet er mellom 500-1000 gram i uka. Noen ganger blir det mer,andre ganger mindre, noen ganger blir det helt feil og det blir oppgang.
Du vil komme dit du vil være med god jobbing, men helsen må komme først :)

Marit Bjørgen var toppidrettsutøver, og hun ble overtrent og måtte utsette tilbakekomsten til sporten. Jeg skjønner at du er utålmodig, men du kan gjøre mer skade enn gagn om du presser på for hardt. Andre jeg har hørt om har blitt ødelagt for livet pga for tidlig trening. Det er ekstremtilfeller riktignok.
Jeg trente i svangerskapet med yngste. Lange turer eller aerobic hver dag, og noen ganger flere ganger per dag. Etter fødsel mistet jeg alt av kondisjon og var slapp i noen måneder. Nå er ungen 2 år, og formen er enda ikke tilbake til der den var. Bygger meg sakte men sikkert opp igjen. Jeg er også utålmodig. Det føles så absolutt ikke godt å være så slapp som jeg er nå. Samtidig kan jeg ikke gå ned for mye på en gang siden jeg ammer. Målet er mellom 500-1000 gram i uka. Noen ganger blir det mer,andre ganger mindre, noen ganger blir det helt feil og det blir oppgang.
Du vil komme dit du vil være med god jobbing, men helsen må komme først :)

Absolutt, jeg vet at jeg må ta tiden til hjelp, skulle bare ønske at veien tilbake ikke var så lang.
Jeg følges godt opp av en superflink og god PT og en fysioterapeut/kiropraktor som har jobbet mye både med gravide og idrettsutøvere, så håper jeg skal klare tilbakekomsten på en god måte. :)
Jeg har sjekket statusen på kroppen, for å unngå nettopp skade, det hadde vært det verste som kunne skjedd kroppen nå i tillegg.

Det med amming og vektnedgang er noe jeg også må tenke på. Teller du kalorier, eller bare spiser du som vanlig med justeringer? :)

Kjenner at det var litt godt å skrive litt ned rundt det her, er ikke akkurat så veldig mange rundt meg jeg kan snakke med dette om. De færreste rundt meg skjønner utfordringen (problemet) med at kroppen ikke fungerer slik hodet tror den gjør :wacky:

Absolutt, jeg vet at jeg må ta tiden til hjelp, skulle bare ønske at veien tilbake ikke var så lang.
Jeg følges godt opp av en superflink og god PT og en fysioterapeut/kiropraktor som har jobbet mye både med gravide og idrettsutøvere, så håper jeg skal klare tilbakekomsten på en god måte. :)
Jeg har sjekket statusen på kroppen, for å unngå nettopp skade, det hadde vært det verste som kunne skjedd kroppen nå i tillegg.

Det med amming og vektnedgang er noe jeg også må tenke på. Teller du kalorier, eller bare spiser du som vanlig med justeringer? :)

Kjenner at det var litt godt å skrive litt ned rundt det her, er ikke akkurat så veldig mange rundt meg jeg kan snakke med dette om. De færreste rundt meg skjønner utfordringen (problemet) med at kroppen ikke fungerer slik hodet tror den gjør :wacky:

Jeg teller ikke kalorier, men spiser som normalt. Jeg går nemlig ned i vekt om jeg gjør det, for det er inntaket av godis som feller meg :)

Hodepine som ulmer. Sulten. Snopesyk. Skulle gå en lang tur i dag, men det regnet sånn og regnjakka mi lå i bilen. Så da ble det en kort tur. Jeg har gjort unna 10 000 skritt, og jeg lurer på om jeg skal gå en tur til eller la det være. Får se hvordan det står til med hodepinen når yngste har sovnet.
Veiedag i morgen. Jeg er spent! Det kan liksom gå begge veiene føler jeg.

Hodepine som ulmer. Sulten. Snopesyk. Skulle gå en lang tur i dag, men det regnet sånn og regnjakka mi lå i bilen. Så da ble det en kort tur. Jeg har gjort unna 10 000 skritt, og jeg lurer på om jeg skal gå en tur til eller la det være. Får se hvordan det står til med hodepinen når yngste har sovnet.
Veiedag i morgen. Jeg er spent! Det kan liksom gå begge veiene føler jeg.
Masse lykke til i morgen, jeg veier ikke i morgen siden jeg ikke tok med meg vekten på ferie

Jeg ahr vurdert lavkarbo, men jeg er skeptisk siden jeg ble så dårlig av å gå ut av ketose sist gang. Jeg er liksom alt eller ingenting dessverre. Lurer på at jeg skal prøve å bare spise rent. Det er jo litt in ^^
Må lese meg opp på det, slik at jeg ikke ender opp med å få i meg for lite næring. Det er helst mat med mye stivelse jeg vil ha vekk, og alternativer til brød. Samtidig som jeg vil kunne ta meg en is uten å bli dårlig. Jeg vet at hun jeg trener til på youtube har en del videoer om "clean eating". Det er jo egentlig ikke vanskelig, det er bare vanlig mat, bare ikke prosessert mat. Men det virker så vanskelig likevel.

Jeg ahr vurdert lavkarbo, men jeg er skeptisk siden jeg ble så dårlig av å gå ut av ketose sist gang. Jeg er liksom alt eller ingenting dessverre. Lurer på at jeg skal prøve å bare spise rent. Det er jo litt in ^^
Må lese meg opp på det, slik at jeg ikke ender opp med å få i meg for lite næring. Det er helst mat med mye stivelse jeg vil ha vekk, og alternativer til brød. Samtidig som jeg vil kunne ta meg en is uten å bli dårlig. Jeg vet at hun jeg trener til på youtube har en del videoer om "clean eating". Det er jo egentlig ikke vanskelig, det er bare vanlig mat, bare ikke prosessert mat. Men det virker så vanskelig likevel.
Lavkarbo er å få i seg under 100 g karbo hver dag, ketose er den ekstreme varianten.
Dersom man går ut og inn av ketose blir man for kvalm og får hodepine.
Dersom du vurderer det vil jeg anbefale deg å kjøpe keto-stikk på apoteket for å finne ut hvor din keto-grense går.
Man sier at ketose-lavkarbo er under 20 g karbo per dag, det er fordi alle vil være i ketose med så lite karbo hver dag, mange har en høyere toleranse, jeg kommer i ketose dersom jeg kommer under 50 g.
Det jeg sier er at dersom man ønsker lavkarbo, men ikke gå ut og inn av ketose må man vite hvor sin egen grense går slik at man ikke risikerer å gjøre det ved et uhell.

Lavkarbo er å få i seg under 100 g karbo hver dag, ketose er den ekstreme varianten.
Dersom man går ut og inn av ketose blir man for kvalm og får hodepine.
Dersom du vurderer det vil jeg anbefale deg å kjøpe keto-stikk på apoteket for å finne ut hvor din keto-grense går.
Man sier at ketose-lavkarbo er under 20 g karbo per dag, det er fordi alle vil være i ketose med så lite karbo hver dag, mange har en høyere toleranse, jeg kommer i ketose dersom jeg kommer under 50 g.
Det jeg sier er at dersom man ønsker lavkarbo, men ikke gå ut og inn av ketose må man vite hvor sin egen grense går slik at man ikke risikerer å gjøre det ved et uhell.

Jada, jeg vet det. Jeg er sær i matveien, så det ble ufrivillig ketose på meg. Og det vil jeg da unngå.

Jada, jeg vet det. Jeg er sær i matveien, så det ble ufrivillig ketose på meg. Og det vil jeg da unngå.
Nå vil jeg for det meste være i ketose siden min kropp fungerer best da (ikke nå i ferien da), men er det en periode jeg ønsker å holde meg på lavkarbo, men ikke ketose pleier jeg alltid ha en pose chillinøtter i nærheten og ta en liten neve nå og da

Dere virker så flinke her inne! :happy:

Føler meg skikkelig kjip som startet dagen med sjokolade i dag, etter en forferdelig natt med alt for lite og dårlig søvn. :wacky:

Klarte skrittmålet i går, med litt over 12.000, og en liten treningsøkt, så håper jeg klarer skrittmålet i dag og, men ikke før jeg har fått noen timer til søvn :dead:
Kjipt med dårlig søvn:( håper denne natten var bedre!

Torsdag = veie og måledag.
Vekt 78,5kg : -0,2 kg ned er ned. Uansett hvor sakte det går :cool:
Målebånd: ned 1cm rundt halsen (totalt 2,5cm) nå har andre begynt å se det! ;) Ellers ned 1cm rundt magen og 1cm rundt hoftene. Totalt ned 4,5cm på målebåndet denne uken.

Ganske fornøyd jeg. Merker kroppen strammer seg opp av vekttreningen, og klærne henger bedre og bedre. Er jo dette som gir meg motivasjon til å fortsette!
Har litt lyst å begynne å løpe igjen. Men må motivere meg litt mer! Haha.

Håper alle får en strålende dag!! Nyt feriedagene dere som har det!
Hurra for nedgang:D bra jobbet!

Back
Topp