Når fortelle om graviditeten til arbeidsgiver?

:D
Jeg er plutselig i en skvis hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke vil få forlenga vikariatet mitt utpå høsten. Enda jeg hadde fått signaler om at det neste vikariatet var «mitt». Men plutselig har de oppdaga at jeg da kommer over treårsgrensa og må gi meg fast ansettelse, noe de ikke har økonomi til ...

Dette setter meg i en skikkelig vanskelig situasjon, for jeg har jo latt vårens utlysninger gå uten å søke på noe fordi jeg følte meg trygg der jeg er ... og med termin i februar er det ikke superlett å finne en ny jobb fra høsten av, hvor jeg bare vil bli noen få mnd før jeg forsvinner igjen ... akkurat nå er jeg fem uker gravid og så trøtt og susete at å kvinne meg opp til å gi jernet med nye søknader og jobbintervjuer er langt unna det jeg drømmer om ... Det er straks sommerferie og få relevante utlysninger å søke på. Og mannen har delvis AAP etter sjukdom og dermed ikke full lønn - jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Ligger derfor på sofaen og gnager på dette. Fant ut av graviditeten mandag og fikk beskjed om jobbsituasjonen av sjefen fredag. Jeg er sjukemeldt nå, og ble helt satt ut da sjefen ringte, var så overbevist om at jeg hadde jobb i tida framover. Klarte ikke summe meg der og da og si noe lurt.

Jeg tenker nå at jeg må fortelle sjefen på mandag at jeg er gravid og oppfordre henne til å i det minste gi meg 2-3 mnd jobb til - slik at jeg har inntekt og får tjent opp fulle rettigheter før permisjon.

Det er så utrolig kjipt å være i vikariat, når slike usikre situasjoner oppstår!
Håper det løser seg! Synes det hørtes lurt ut og si nesten akkurat det su har skrevet her til sjefen. Lykke lykke til!
 
:D
Håper det løser seg! Synes det hørtes lurt ut og si nesten akkurat det su har skrevet her til sjefen. Lykke lykke til!

Tusen takk!
Jeg har tenkt og tenkt på dette hele natta, og i dag møtte jeg sjefen min og fortalte alt sammen. Hun ble litt stille og måtte i tenkeboksen, og jeg var så nervøs at jeg var helt skjelven.

Bare noen timer etterpå ringte hun tilbake, hadde snakka med øverste sjef, og de var enige om å gi meg jobb ut året!! Da løser alt seg.

Jeg er SÅ LETTA og glad!
Skal definitivt feire med is i kveld :smiley-bounce016
 
For en fryktelig kjip situasjon å være i! Jeg krysser fingrene og håper at det løser seg for deg!

Ja, og jeg gikk til sjefen og fortalte alt, og det løste seg, de kom meg i møte!! er så utrolig lykkelig og letta nå :)

Hun vet også om IVF-prosessen vår og hvor vanskelig og tungt det har vært, med både kronisk skade hos mannen og barnløshet på en gang, så jeg tror det spilte inn en del også. Tror ikke hun hadde lyst til å være kjip.
 
Tusen takk!
Jeg har tenkt og tenkt på dette hele natta, og i dag møtte jeg sjefen min og fortalte alt sammen. Hun ble litt stille og måtte i tenkeboksen, og jeg var så nervøs at jeg var helt skjelven.

Bare noen timer etterpå ringte hun tilbake, hadde snakka med øverste sjef, og de var enige om å gi meg jobb ut året!! Da løser alt seg.

Jeg er SÅ LETTA og glad!
Skal definitivt feire med is i kveld :smiley-bounce016
Sååå glad for at det ordnet seg for deg:D
 
Tusen takk!
Jeg har tenkt og tenkt på dette hele natta, og i dag møtte jeg sjefen min og fortalte alt sammen. Hun ble litt stille og måtte i tenkeboksen, og jeg var så nervøs at jeg var helt skjelven.

Bare noen timer etterpå ringte hun tilbake, hadde snakka med øverste sjef, og de var enige om å gi meg jobb ut året!! Da løser alt seg.

Jeg er SÅ LETTA og glad!
Skal definitivt feire med is i kveld :smiley-bounce016
Så glad på dine vegne:Heartred Flott at det finnes så forståelsesfulle sjefer:)
 
Så glad på dine vegne! Fantastisk arbeidsgiver du har ❤️
 
Gruer meg til å fortelle om graviditeten .. har permisjon fra min faste stilling for et annet vikariat, og vet de venter på at jeg skal komme tilbake. Rekker bare være der i 3 måneder før jeg blir borte igjen. Føler meg kjip. Skal ikke starte i den gamle jobben igjen før enn oktober. Aner ikke når eller hvordan jeg skal si det.
 
Gruer meg til å fortelle om graviditeten .. har permisjon fra min faste stilling for et annet vikariat, og vet de venter på at jeg skal komme tilbake. Rekker bare være der i 3 måneder før jeg blir borte igjen. Føler meg kjip. Skal ikke starte i den gamle jobben igjen før enn oktober. Aner ikke når eller hvordan jeg skal si det.

Kingig, det skjønner jeg kjempegodt!

Men du har rett til å få barn, og det er arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge.

Det kan nok hende arbeidsgiver vil sette pris på å få beskjed fra deg i god tid så hen kan lete etter ny vikar og fylle stillinga di uten at det blir kjempestress.

Lykke til!
 
Tusen takk!
Jeg har tenkt og tenkt på dette hele natta, og i dag møtte jeg sjefen min og fortalte alt sammen. Hun ble litt stille og måtte i tenkeboksen, og jeg var så nervøs at jeg var helt skjelven.

Bare noen timer etterpå ringte hun tilbake, hadde snakka med øverste sjef, og de var enige om å gi meg jobb ut året!! Da løser alt seg.

Jeg er SÅ LETTA og glad!
Skal definitivt feire med is i kveld :smiley-bounce016

Såååå godt å høre! Det løser seg for snille piker ;)
 
Jeg skal prøve å holde det skjult til etter ferien min. Er 11+5 når jeg kommer tilbake. Regner med at det går bra å fortelle det, da flere har hintet for å prøve å finne ut om vi har tenkt på barn. Sjefen har direkte oppfordret meg til å ikke vente for lenge med å prøve:p Og jeg jobber faktisk en plass med nesten bare mannfolk. Satser på at de fleste syns det er stas.
 
Håper å kunne vente til ut i august. Har ferie nå i 5 uker.
Jobber nattevakter, så spent på hvordan det skal gå, virker som det er ganske delte meninger. Men jeg vil ikke jobbe dag/kveld på arbeidsplassen av diverse grunner. Trives godt der på natt, men ikke dagtid. Jeg er vell pålagt å flytte over på dag/kveld om der ikke fungerer på natt som gravid?

Tenkte å diskutere det med legen min i slutten av juli når jeg har time.
 
Kingig, det skjønner jeg kjempegodt!

Men du har rett til å få barn, og det er arbeidsgivers ansvar å tilrettelegge.

Det kan nok hende arbeidsgiver vil sette pris på å få beskjed fra deg i god tid så hen kan lete etter ny vikar og fylle stillinga di uten at det blir kjempestress.

Lykke til!

Takk! Jeg skal be om en jobbsamtale i august. Litt kleint å troppe opp i oktober med mage :smiley-ashamed008 det går nok helt fint. Vi jobber med barn og familier :happy: Skal på sommerfest med dem på fredag, så ja.. heh, trenger vel ikke drikke alkohol på en fredag når man skal hjem til småbarn på kvelden ;)
 
Sjefen vet at jeg er gravid, men har ikke oppdatert henne på omstendighetene. Kommer nok ikke til å gjøre det før etter sommerferien.
 
Jeg er plutselig i en skvis hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke vil få forlenga vikariatet mitt utpå høsten. Enda jeg hadde fått signaler om at det neste vikariatet var «mitt». Men plutselig har de oppdaga at jeg da kommer over treårsgrensa og må gi meg fast ansettelse, noe de ikke har økonomi til ...

Dette setter meg i en skikkelig vanskelig situasjon, for jeg har jo latt vårens utlysninger gå uten å søke på noe fordi jeg følte meg trygg der jeg er ... og med termin i februar er det ikke superlett å finne en ny jobb fra høsten av, hvor jeg bare vil bli noen få mnd før jeg forsvinner igjen ... akkurat nå er jeg fem uker gravid og så trøtt og susete at å kvinne meg opp til å gi jernet med nye søknader og jobbintervjuer er langt unna det jeg drømmer om ... Det er straks sommerferie og få relevante utlysninger å søke på. Og mannen har delvis AAP etter sjukdom og dermed ikke full lønn - jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Ligger derfor på sofaen og gnager på dette. Fant ut av graviditeten mandag og fikk beskjed om jobbsituasjonen av sjefen fredag. Jeg er sjukemeldt nå, og ble helt satt ut da sjefen ringte, var så overbevist om at jeg hadde jobb i tida framover. Klarte ikke summe meg der og da og si noe lurt.

Jeg tenker nå at jeg må fortelle sjefen på mandag at jeg er gravid og oppfordre henne til å i det minste gi meg 2-3 mnd jobb til - slik at jeg har inntekt og får tjent opp fulle rettigheter før permisjon.

Det er så utrolig kjipt å være i vikariat, når slike usikre situasjoner oppstår!
Jeg håper det ordner seg for deg :Heartred
 
Så glad jeg ikke har en arbeidsgiver å gi beskjed til denne gangen :hilarious: byr på sine utfordringer det og men har siste jobbvakt i morgen kveld og så blir det skole til høsten :D

Jeg fortalte tidlig sist pga søknad om svangerskapspenger, og det viste hele jobben i løpet av 2 dager. Så mistet vi. Var ikke så kult å dra innom igjen og få gratulasjoner, og så måtte si at vi mistet. Ble sjuk meldt i flere uker.
 
Jeg har fortalt det til sjefen min nå :) Har fått flere blodtrykksfall og besvimelser i det siste, så det er flere brukere på jobb jeg ikke klarer å gå til pga tunge stell.. :rolleyes: Kjipt å trenge tilrettelegging så tidlig som uke 7 :wtf:
 
Denne gangen kommer jeg nok til å vente til over ferien. Har fortalt det tidlig de andre gangene, da jeg syntes det var greit om sjefen visste det om det gikk galt.
 
Følte jeg måtte si det til begge arbeidsgiverene mine da jeg ble sykemeldt i 3,5 uke, nå rett før ferien. Mange har ferie, så det lager litt trøbbel for begge jobbene. Men de begge visste at vi prøvde, og at vi mistet i februar, så kom ikke som noe sjokk.
 
Back
Topp