Når fortelle om graviditeten til arbeidsgiver?

Blir ikke fortelle til sjefen før jeg er minst 12 uker, bor på en liten plass hvor alle kjenner alle..og er redd det ikke vil holdes tett når hun får vite:oops:
 
Jeg kvier meg veldig. Begynner ny jobb 1 august, kontaktlærer 2 klasse. Og føler de fikk inntrykk av at jeg var ferdig med barn, har 3 stk hvor minste er 13mnd.. Blæ!! Blir ikke før jobbstart hvertfall, men er jo 12,13 uker når jeg begynner å jobbe..
 
Jeg er sykemeldt pga kvalme og lavt blodtrykk, så jeg fortalte det til sjefen.. er jo veldig rart å bare bli borte sånn plutselig. Satser på det er over før sommerferien er slutt!! Men jeg synes også dette er innmari flaut!
Jeg har nok også tenkt at jeg er ferdig med barn (har tre) , så både jeg og arbeidsgiver ble jo ganske overrasket

Forstår deg veldig godt @Minera ❤️ Men så går det vel gjerne bedre enn du tror! Du får bare si du tok Erna på ordet om å lage flere barn
 
Måtte gi beskjed i dag pga jeg har en tung jobb og trenger hjelp til diverse løft osv :hilarious: og greit sjefen vet det ift blodtrykksfall som jeg har innimellom nå. Dessuten må jeg spise hele tida for å ikke bli kvalm
 
Takk :) Heldigvis veldig ålreit sjef som forventer at jeg blir gravid i løpet av 2019, så jeg tror ikke det kommer som noe overraskelse på henne ;) Ikke som første gang hvor jeg begynte å jobbe i midten av juli, også måtte jeg fortelle henne at jeg var 12 uker på vei i første arbeidsuka mi :hilarious:


Jeg begynner i ny jobb til uken, og gruer meg litt til den samtalen, ja...
 
Jeg fortalte det til sjefen i går. Vr hos legen, som sa at jeg skulle ha lav terskel for å være hjemme. Sjefen ble ikke overrasket, og ville tilrettelegge så mye som mulig for at jeg skulle få være i jobb så lenge jeg kan :):Heartred
 
Jeg skal skifte stilling (samme arbeidsgiver) fra nyttår av, litt usikker på hvordan jeg skal løse den :smiley-angelic008
 
Jeg endte opp med å måtte fortelle det til sjefen of hele teamet mitt i går, totalt uplanlagt! Var nemlig ute på lunsj med hele teamet før sommeren og siden vi var 10 stykker, hadde sjefen min bestilt dagens tre retters meny til oss alle sammen og tror dere ikke at forretten var oksecarpaccio?! Så da hadde jeg jo ikke annet valg enn å si det som det var, kan jo ikke akkurat spise rått oksekjøtt som gravid :p

Men, men, både han og teamet mitt tok det ekstremt pent og var superkoselige og gratulerte meg så mye, så nå er jeg i grunnen bare lettet over at det er overstått! Og ellers så får jeg jo bare krysse fingre og tær for at spiren holder hele veien, jeg er jo bare 6+4 så langt, så jeg hadde jo ikke akkurat tenkt å annonsere det fullt så tidlig da :angelic:
 
Jeg endte opp med å måtte fortelle det til sjefen of hele teamet mitt i går, totalt uplanlagt! Var nemlig ute på lunsj med hele teamet før sommeren og siden vi var 10 stykker, hadde sjefen min bestilt dagens tre retters meny til oss alle sammen og tror dere ikke at forretten var oksecarpaccio?! Så da hadde jeg jo ikke annet valg enn å si det som det var, kan jo ikke akkurat spise rått oksekjøtt som gravid :p

Men, men, både han og teamet mitt tok det ekstremt pent og var superkoselige og gratulerte meg så mye, så nå er jeg i grunnen bare lettet over at det er overstått! Og ellers så får jeg jo bare krysse fingre og tær for at spiren holder hele veien, jeg er jo bare 6+4 så langt, så jeg hadde jo ikke akkurat tenkt å annonsere det fullt så tidlig da :angelic:

Haha! Wups, life happens! Har samme termindato vi da! Ser du lurer på Riksen, blir nok Ullevål på meg.
 
Har bare jobbhelg igjen før ferie egentlig, men må på et møte torsdag neste uke, og har tul dagen før, tenker å prøve å få et par ord med sjefen før møtet om alt går bra på TUL, så det ikke blir en stor overraskelse når jeg kommer tilbake fra ferie med svangerskapspengesøknad :p
 
Haha! Wups, life happens! Har samme termindato vi da! Ser du lurer på Riksen, blir nok Ullevål på meg.
Har hørt mye bra om Ullevål, så det blir sikkert kjempebra! Selv har jeg vært ekstremt godt fornøyd med Riksen de to forrige gangene jeg har født, så håper intenst at jeg får plass der denne gangen også og er sånn sett glad for at jeg ikke har termin midt i verste høysesongen :)
 
Jeg venter på å få fornyet kontrakt fra jobben med tilbud om et nytt vikariat, så jeg har ingen planer om å fortelle før den er signert.

Men de kjenner til IVF-prosessen, så forhåpentligvis blir det tatt godt imot ... :joyful:
 
Har hørt mye bra om Ullevål, så det blir sikkert kjempebra! Selv har jeg vært ekstremt godt fornøyd med Riksen de to forrige gangene jeg har født, så håper intenst at jeg får plass der denne gangen også og er sånn sett glad for at jeg ikke har termin midt i verste høysesongen :)

Krysser fingre! Har testet Ullevål sommerstid tidligere :hilarious: Tror kompetansen er bra begge steder, er barselhotellet som avgjorde for meg, er i grunn like langt til begge for vår del. Førstemann ble født på Kvinneklinikken i Bergen, det hadde brutt ut salmonellasmitte på barsel og avdelingen ble stengt rett før vi skulle dit, så jeg var andremann inn på et seksmannsrom på en egentlig nedlagt avdeling med maling som skallet av veggene osv, som de åpnet i hui og hast... Heller der enn risiko for salmonella, altså, men å få være på rom for seg selv var veldig forlokkende etter den opplevelsen :dead:
 
Jeg begynner i ny jobb til uken, og gruer meg litt til den samtalen, ja...
Masse lykke til! Jeg var kjempe nervøs første gang, men sjefen ble bare glad på mine vegne, så det gikk veldig fint :)
 
Jeg venter til etter ferien. Min nærmeste leder ble sykemeldt og jeg vil helst gi beskjed sånn face-to-face. I tillegg synes jeg det er litt tidlig P skulle si ifra når jeg bare er 6+6 uker på vei. Da blir jeg så stressa hvis noe skulle gå galt...
 
Blir vel når sjefen er tilbake på jobb etter ferien. Skal søke på fast stilling der nå snart (er i vikariat)Så ville helst ha venta til etter det, men tipper at det vises før det...
 
Jeg er plutselig i en skvis hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke vil få forlenga vikariatet mitt utpå høsten. Enda jeg hadde fått signaler om at det neste vikariatet var «mitt». Men plutselig har de oppdaga at jeg da kommer over treårsgrensa og må gi meg fast ansettelse, noe de ikke har økonomi til ...

Dette setter meg i en skikkelig vanskelig situasjon, for jeg har jo latt vårens utlysninger gå uten å søke på noe fordi jeg følte meg trygg der jeg er ... og med termin i februar er det ikke superlett å finne en ny jobb fra høsten av, hvor jeg bare vil bli noen få mnd før jeg forsvinner igjen ... akkurat nå er jeg fem uker gravid og så trøtt og susete at å kvinne meg opp til å gi jernet med nye søknader og jobbintervjuer er langt unna det jeg drømmer om ... Det er straks sommerferie og få relevante utlysninger å søke på. Og mannen har delvis AAP etter sjukdom og dermed ikke full lønn - jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Ligger derfor på sofaen og gnager på dette. Fant ut av graviditeten mandag og fikk beskjed om jobbsituasjonen av sjefen fredag. Jeg er sjukemeldt nå, og ble helt satt ut da sjefen ringte, var så overbevist om at jeg hadde jobb i tida framover. Klarte ikke summe meg der og da og si noe lurt.

Jeg tenker nå at jeg må fortelle sjefen på mandag at jeg er gravid og oppfordre henne til å i det minste gi meg 2-3 mnd jobb til - slik at jeg har inntekt og får tjent opp fulle rettigheter før permisjon.

Det er så utrolig kjipt å være i vikariat, når slike usikre situasjoner oppstår!
 
Jeg er plutselig i en skvis hvor jeg har fått beskjed om at jeg ikke vil få forlenga vikariatet mitt utpå høsten. Enda jeg hadde fått signaler om at det neste vikariatet var «mitt». Men plutselig har de oppdaga at jeg da kommer over treårsgrensa og må gi meg fast ansettelse, noe de ikke har økonomi til ...

Dette setter meg i en skikkelig vanskelig situasjon, for jeg har jo latt vårens utlysninger gå uten å søke på noe fordi jeg følte meg trygg der jeg er ... og med termin i februar er det ikke superlett å finne en ny jobb fra høsten av, hvor jeg bare vil bli noen få mnd før jeg forsvinner igjen ... akkurat nå er jeg fem uker gravid og så trøtt og susete at å kvinne meg opp til å gi jernet med nye søknader og jobbintervjuer er langt unna det jeg drømmer om ... Det er straks sommerferie og få relevante utlysninger å søke på. Og mannen har delvis AAP etter sjukdom og dermed ikke full lønn - jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Ligger derfor på sofaen og gnager på dette. Fant ut av graviditeten mandag og fikk beskjed om jobbsituasjonen av sjefen fredag. Jeg er sjukemeldt nå, og ble helt satt ut da sjefen ringte, var så overbevist om at jeg hadde jobb i tida framover. Klarte ikke summe meg der og da og si noe lurt.

Jeg tenker nå at jeg må fortelle sjefen på mandag at jeg er gravid og oppfordre henne til å i det minste gi meg 2-3 mnd jobb til - slik at jeg har inntekt og får tjent opp fulle rettigheter før permisjon.

Det er så utrolig kjipt å være i vikariat, når slike usikre situasjoner oppstår!
For en fryktelig kjip situasjon å være i! Jeg krysser fingrene og håper at det løser seg for deg!
 
Back
Topp