Når fortelle om graviditeten til arbeidsgiver?

En tråd i 'Februar 2020' startet av AL93, 4 Jun 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. mammamiaaa Forelsket i forumet Desemberglede 2015

Jeg fortalte det med engang så hun visste det da jeg ble veldig fort dårlig.:happy: de har vell taushetsplikt ovenfor de andre ansatte? Også er det kjekt med tidlig tilrettelegging om man behøver det:)

2. B3ccy Forelsket i forumet Februarbarna 2020

Jeg er super usikker på når jeg skal fortelle dette. Trenger noe hjelp med tanke på tunge løft i arbeidstid (har sagt det til en kollega slik at jeg får hjelp med dette) men siden vi mistet forrige gang (uke8) synes jeg det kunne vært greit å vente til vi var 12 uker, bare usikker på om det går :) Får se an hvordan formen blir fremover, foreløpig er den ganske bra så føler meg heldig der! :happy:

3. Poppi Forumet er livet Sensommerlykke 2017 Assistert-jentene

De har taushetsplikt ja :)

4. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Du skal kunne si det til sjefen uten at det blir tatt videre. Si gjerne hvorfor du vil ha det hemmelig enn så lenge også. De skal ikke dele det videre.

5. H1985 Blir kjent med forumet

Måtte si det ganske tidlig pga jobbsituasjonen min. Skulle gjerne holdt det for meg selv noen uker til.

6. Månelilje Forelsket i forumet

Jeg merker at jeg har lyst til å vente så lenge som mulig med å si det både til sjefen og alle andre på jobb- bare for å være så sikker som mulig på at det faktisk går bra denne gangen. Jeg har også en jobb som er litt slik at det er de som står på og viser initiativ som får de meste spennende arbeidsoppgavene, og jeg har ikke lyst til å spille meg selv ut på sidelinjen hvis det ikke skulle bli barn allikevel.

Så jeg vil snu spørsmålet på hodet: Hvor lenge kan man vente før man forteller det på jobb? Er de for eks innafor å vente til etter ultralyd i uke 18?

7. Tekopp Forumet er livet Septembergull'17 Februarbarna 2020

Er en regel om at du må si det senest x antall uker før du skal ut i permisjon. Så du er ikke pålagt å si noe før du er rundt 6 måneder på vei hvertfall.

Men, på mange vises det jo, kan være lurt å si noe da. Du må også informere om at det er svsngerskapsrelaterte undersøkelser når du drar til legen, med mindre du vil ta de utenfor arbeidstid/avspasere. Timer du er borte pga svangerskap får jobben tilbakebetalt av nav, så behandles annerledes.
    I praksis syns endel arbeidsplasser at det er så mye styr, at de ikke hører fravær på de timene.

• Informativ Informativ x 1
  8. B2020 Betatt av forumet

Så utrolig kjedelig! Syns det høres ut som du har en god plan, da. Lykke til.

Del denne siden