LilleSpiren2018 sin dagbok

LilleSpiren2018

Elsker forumet
Novemberlykke 2018
Januarlykke 2020
Jeg tenker at en graviditetsdagbok er på sin plass. Det skjer så mye spennende både med kropp og tanker i denne tiden:Heartred

Legger ved en liten introduksjon;
Jeg er 25 år (26 i år), samboer og forlovet med en snart 30 åring. Bosatt i Aust-agder.
Vi fikk verdens beste sønn for 6 mnd siden, og ønsker oss to tette barn:Heartred
Det vil si at jeg er hjemme i permisjon til slutten av september. Derfor er det litt spennende å være gravid nå, og komme tilbake på jobb 6 mnd på vei:hilarious:

Nå er det 15 mnd siden jeg ble gravid forrige gang, og jeg husker nesten ikke svangerskapet fordi det gikk så fort! :joyful:


Symptomer på graviditeten uke 5-6
  • Stikking/murring nederst i magen
  • Trøtt hele tiden
  • Alltid sulten
  • "Gravidfølelsen"
  • Lekker melk
  • "Virkelige" drømmer

Mine milepæler dette svangerskapet:
  • Passere uke 6
  • Tul 13/6
  • Høre hjertelyden første gang
  • Bevegelser/spark
  • Oul
  • 3D-ul
  • Passere nyttårsaften høygravid
  • Fødselen
 
Last edited:
4+5.
Søtsuget kom for fult ikveld! Detta lover ikke godt om det begynner allerede nå:hilarious:
Fortalte svigers om den lille spiren, grillet god mat og kost oss sammen:Heartred
 
5+0! Dette er alltid en spennende uke. Tankene flyr litt ekstra med tanke på hjertet som skal begynne å slå:Heartred

Dagene blir lange denne uka, da samboer skal jobbe overtid nesten hver dag. Jeg og lillemann får kose oss hjemme store deler av uken, fordi jeg rett og slett er for trøtt til å være sosial en hel dag:hilarious:
 
Idag har jeg fått bestilt legetime til både lillemann og meg. 2 uker til kontroll:joyful:

Idag har jeg spist uendelig mye, har dog ikke vært mett lengre enn 1 time:hilarious: drikker myyyye vann, så jeg tisser i ett sett:hungover: husker fra tidligere hvor kjedelig det er å tisse. Lurer litt på hvor lenge man sitter på do å tisser iløpet av et helt svangerskap?...:bored: det er leeeeeenge!

Fortsatt det søte som gjelder, til tross for at jeg prøver å spise variert og forholdsvis sunt. Det ække lett!:dead:

Har vært alene hjemme i hele dag med lillemann fordi samboeren måtte jobbe overtid igjen. Gud som jeg gleder meg til de er ferdige å bygge den nye e18! Når man er vant til å være to sammen om en baby, blir dagen skikkelig langt alene fra 06:30-20 (da legger lillegull seg for natta).

Nå stryker jeg nesten med, så jeg sier natta:Heartred
 
Åherregud. I morgen slippes bomba på jobb, eller til sjefen!:arghh: gleder meg så til det er overstått, men hvor galt kan det egentlig gå? Jeg tenker at..... går det ikke bra så går det over:angelic:
 
Åherregud. I morgen slippes bomba på jobb, eller til sjefen!:arghh: gleder meg så til det er overstått, men hvor galt kan det egentlig gå? Jeg tenker at..... går det ikke bra så går det over:angelic:
Hvordan gikk det? :nailbiting::cool:
 
Hvordan gikk det? :nailbiting::cool:
Over all forventning!!:joyful: jeg får velge akkurat hvordan jeg selv vil bruke feriedagene feks:joyful:
Jeg forlenger denne permen med litt ferie, men kan ta ut feriedager hvis jeg ønsker for å gjøre det lettere med lillemann, overføre (2 uker ifølge ferieloven) og ha til neste perm osv.

Hun ble oppriktig glad på mine vegne og var veldig takknemlig for at jeg fortalte det som det var, slik at hun kan ansette flere vikarer og midlertidige ansettelser osv. Men siden det er såpass tidlig enda, skal hun ikke ansette noen nye før jeg har passert uke 12:joyful:

Nydelig å få den av samvittigheten, fordi hun som vikariater for meg skal ut i perm selv i begynnelsen av september, 3 uker før jeg skulle vært tilbake for fullt:hilarious:
 
Over all forventning!!:joyful: jeg får velge akkurat hvordan jeg selv vil bruke feriedagene feks:joyful:
Jeg forlenger denne permen med litt ferie, men kan ta ut feriedager hvis jeg ønsker for å gjøre det lettere med lillemann, overføre (2 uker ifølge ferieloven) og ha til neste perm osv.

Hun ble oppriktig glad på mine vegne og var veldig takknemlig for at jeg fortalte det som det var, slik at hun kan ansette flere vikarer og midlertidige ansettelser osv. Men siden det er såpass tidlig enda, skal hun ikke ansette noen nye før jeg har passert uke 12:joyful:

Nydelig å få den av samvittigheten, fordi hun som vikariater for meg skal ut i perm selv i begynnelsen av september, 3 uker før jeg skulle vært tilbake for fullt:hilarious:
Åå så godt å høre! Da kan man puste med magen når man kommer tilbake :rolleyes:
 
Da er 17 mai overstått. Lillemann har storkost seg, men er fortsatt skikkelig mammadalt:hilarious: begynner å bli tungt å bære rundt på han:dead:

Vi har hatt en avslappende og stressfri dag hjemme, og var på middag hos søster med venner og familie. Niesa mi på 3 år har lakket negler på besøkende, og nevøen på 7 har lekt med venner. Ser fram til neste 17 mai, når det blir litt mer gøy for lillemannen også, og ikke bare stress med høye lyder:hilarious:
 
Ligger å tenker på hvor fantastisk kroppen er! Jeg er 6+0 i morgen, og kommer meg gjennom den "kritiske uken" uten blødninger:joyful: gleder meg til jeg skal til fastlegen på fredag! Nå er nedtellingen i gang; fastlege til fredag, tul 13/6 og jordmor 28/6:joyful: håper jeg får gi som jeg vil til fastlege/jordmor denne gangen, for sist ble det så heftig mange kontroller da begge ville ha kontroll en gang i måneden. Jeg gikk da til krontroller annenhver uke :facepalm:

Kvalmen holder seg fortsatt unna!!!!:joyful::joyful::joyful: det er det beste som kan skje meg, for jeg er så sinnsykt dårlig på å være kvalm:hilarious: blir fysisk syk av det:banghead:
Trøtt er jeg, og hvis det er som sist gang, så er det 6 uker til med trøttheten. Jeg må sove før lillegullet finner ut av at han kan stå opp igjen (forhåpentligvis ikke før 07 tiden, men tørr ikke håpe for mye!!):dead:
Natta:Heartred
 
Lenge siden et innlegg ble publisert her.
6+4 Idag! Våknet med blødning, så jeg er super stresset nå før legetimen. Tror nok dette innlegget blir aller mest for å få tømt hodet..
Lillemann sover litt, har faktisk sovet over 1 time:joyful: det skjer ikke så ofte :dead:

Etter jeg fikk blødningen og begynte å stresse, fikk jeg selvfølgelig vondt i magen og ble kvalm. Dette gir seg helt sikkert dersom alt står bra til:Heartred er sånn kroppen min blir når jeg stresser til vanlig.

Woohoo! Skjult gruppe er på G!:talk017
Satser på at den er oppe iløpet av dagen:hello2

Ellers har jeg lite- til ingen symptomer på svangerskap, som jeg hadde sist gang også. Dette stresser jeg ikke over, for det er sånn jeg er "vant til" å være gravid. Jubler for ingen kvalme, smerter, bekkenløsning og alt det dritet der:love017

Oppdaterer nok mer etter legetimen, er kjempe spent!:joyful: og litt redd..:sorry: men det hører jo med:)
 
Det var ikke noe å bekymre seg over, sa legen. Vi tok en blodprøve for å måle hcg, og skal ta en ny til uka for å se at den er stigende :Heartred
 
7+5 idag.
Tok blodprøve forrige fredag og mandag. Det var god stigning på hcg, så legen var ikke bekymret i det hele tatt!:joyful:

Jeg er fortsatt trøtt, blir fort tappet for energi, og sovet masse. Kvalmen holder seg unna!!:wav

Fortsatt lyst på søtsaker, så jeg må snart begynne å passe på hva jeg spiser :hilarious:
12 dager til tul, og jeg gleder meg masse!!:joyful:
 
Morsomt å følge dagboken din :D kjenner meg igjen i mye, spent på om dette svangerskapet blir likt forrige. Husker at jeg og skrev dagbok i begynnelsen forrige svangerskap, men så dabbet det plutselig helt av :rolleyes:
 
Morsomt å følge dagboken din :D kjenner meg igjen i mye, spent på om dette svangerskapet blir likt forrige. Husker at jeg og skrev dagbok i begynnelsen forrige svangerskap, men så dabbet det plutselig helt av :rolleyes:
Det har begynt å dabbe av litt nå, fordi det skjer ingenting :hilarious:
Lite symptomer annet enn trøtthet, ingen spark (naturligvis), en stund til svangerskapskontroll og tul.. Men kommer tilbake når jeg føler det er noe å notere ned :joyful::joyful:
 
Det har begynt å dabbe av litt nå, fordi det skjer ingenting :hilarious:
Lite symptomer annet enn trøtthet, ingen spark (naturligvis), en stund til svangerskapskontroll og tul.. Men kommer tilbake når jeg føler det er noe å notere ned :joyful::joyful:
Ja snakk om å være trøtt altså, kan ikke huske jeg var slik sist :eek::dead:
Men husker jeg har kjent spark ekstremt tidlig, så blir spennende å se når det dukker opp da, siden jeg ikke aner hvor langt jeg er på vei :p
 
Det eneste jeg tenker på for tiden er å få oppdatert handlelisten :hilarious:
Jeg vet jeg trenger;
  • Madrass 40x90
  • Sprinkelseng
  • Madrass 60x120
  • Babynest
  • Tripp trapp stol
  • Bytte ut vogna med søskenvogn
  • Babyhåndkle
  • Bilstol
  • Sutter til tåteflaskene
  • Nyfødt smokk med navn
  • Babycall
Til meg selv før/under/etter fødsel;
  • Joggebukser (bruker Cubus sine)
  • Sportsbh
  • Store bind (like greit å ha hjemme når jeg vet jeg har bruk for dem:hilarious:)
  • Weleda prineum oil
 
Back
Topp