Veien mot (IVF) drømmen... Vi venter på lillesøster i juni 2024 <3

Fingra min er så hovne, så ringen måtte skrus av istad, kroppen er tydelig på hormoner.
Men så til saken.

Blodprøva viste at det ikke var klart enda. Det regna jeg med :)
De største var 14 mm, så må ha noen dager til, så fått kontroll på mandag igjen.
Klarte å få time 12.30 istedenfor 15.00 som egentlig var det de hadde ledig. TAKK!

Men ... Var inne til ny lege, ei koselig dame, som prata masse. Jeg sa at jeg hadde PCOS, og hun skvatt.
For det stod det ikke i noen papirer hun hadde. Og hun lurte på hvorfor i all verden jeg har lang protokoll da!
Det har jeg lurt på også svarte jeg... Og hun stussa veldig. For det var jo ikke helt optimalt. Det vet jeg jo, svarte jeg da.

Bare surr med meg og Riksen... Bare surr...

Fortalte også om at kroppen støter fra seg, men siden det var så tidlig, var det ikke regna som abort.
Så er bare å prøve igjen.
 
Fingra min er så hovne, så ringen måtte skrus av istad, kroppen er tydelig på hormoner.
Men så til saken.

Blodprøva viste at det ikke var klart enda. Det regna jeg med :)
De største var 14 mm, så må ha noen dager til, så fått kontroll på mandag igjen.
Klarte å få time 12.30 istedenfor 15.00 som egentlig var det de hadde ledig. TAKK!

Men ... Var inne til ny lege, ei koselig dame, som prata masse. Jeg sa at jeg hadde PCOS, og hun skvatt.
For det stod det ikke i noen papirer hun hadde. Og hun lurte på hvorfor i all verden jeg har lang protokoll da!
Det har jeg lurt på også svarte jeg... Og hun stussa veldig. For det var jo ikke helt optimalt. Det vet jeg jo, svarte jeg da.

Bare surr med meg og Riksen... Bare surr...

Fortalte også om at kroppen støter fra seg, men siden det var så tidlig, var det ikke regna som abort.
Så er bare å prøve igjen.
Da er det sikkert like før at alt er klart når dere får sett på kontroll på mandag! :)
Og så herlig at de kan tilpasse timen litt bedre, blir sikkert lang nok dag om ikke også.
Kos deg masse med middag og ta en velfortjent hvil :Heartred
 
Da er det sikkert like før at alt er klart når dere får sett på kontroll på mandag! :)
Og så herlig at de kan tilpasse timen litt bedre, blir sikkert lang nok dag om ikke også.
Kos deg masse med middag og ta en velfortjent hvil :Heartred
Med blodprøve klokka 9 og litt over 2 timers vei, så blir dagen laaaang ja :)
Men men, heldigvis ikke så ofte.

Håper på uttak på onsdag. Var sånn sist også, sprøytestart på torsdag, maaange kontroller, også ble det uttak på onsdag.
Så får vi se :) Men da slipper jeg å feire 30 årsdagen min med uttak :) DET er helt greit kjenner jeg.
 
Tre sprøyter tomme.
Synes nesten at jeg begynte for noen få dager siden jeg... Den tida går den.
 

Vedlegg

  • Snapchat-489913839.jpg
    Snapchat-489913839.jpg
    17,7 KB · Visninger: 48
Det håper jeg også. Og at kroppen ikke støter fra seg egget. Det som er det aller verste synes jeg.. At kroppen ikke vil.
Nå er det på tide at den sitter helt til mål :Heartred Heier på deg!
Er også redd for at kroppen min ikke vil. Men håper på det beste :)
 
Nå er det på tide at den sitter helt til mål :Heartred Heier på deg!
Er også redd for at kroppen min ikke vil. Men håper på det beste :)
Det hadde vært noe, at en snart sitter til mål. Ei prøverpause etter så mange år og nedturer.

Skal dere prøve IVF, eller driver dere? Jeg har ikke helt kontroll også surrer jeg veldig om dagen, med alt egentlig. Litt medisin surrete :)
 
Leser lokalavisa... Og ser at en som gikk to år over har blitt pappa, og en jeg gikk i klassa med for 3.gang...
Det svir godt, hver gang :( Sånn langt inn i sjela. Og se at de får til, men ikke vi.

Jeg gleda meg alltid til å være tidlig ute, og få barn tidlig.
Men ting ble absolutt ikke sånn.


Men jeg håper, at vi minst en gang, får bilde av vår baby i avisen :Heartpink
 
Med blodprøve klokka 9 og litt over 2 timers vei, så blir dagen laaaang ja :)
Men men, heldigvis ikke så ofte.

Håper på uttak på onsdag. Var sånn sist også, sprøytestart på torsdag, maaange kontroller, også ble det uttak på onsdag.
Så får vi se :) Men da slipper jeg å feire 30 årsdagen min med uttak :) DET er helt greit kjenner jeg.
Hvilke blodprøver er det du tar? Er det noe alle skal ta når de er til kontroll? Kan ikke huske de sa noe om at jeg skulle ta blodprøve på kontrolltimen :p

Det blir spennende å se på mandag, krysser fingrene for at de har vokst seg store til den tid :)
 
Hvilke blodprøver er det du tar? Er det noe alle skal ta når de er til kontroll? Kan ikke huske de sa noe om at jeg skulle ta blodprøve på kontrolltimen :p

Det blir spennende å se på mandag, krysser fingrene for at de har vokst seg store til den tid :)
Riksen tar alltid blodprøve, for å se om det er klart for uttak, hva de tar aner jeg ikke :p
Men de må tas mellom 9 og 9.30, for at de skal ha resultatet før timen. Som er mellom 12.30 og 16.00.
Så ting tar tid :hilarious:

Så det ble fem blodprøver på to uker sist forsøk, følte meg som nålepute.
 
Økte de dosen noe? Så greit at du var forberedt på flere kontroller da. Husker jeg var litt forberedt første forsøk og gikk litt i bakken da.
 
Økte de dosen noe? Så greit at du var forberedt på flere kontroller da. Husker jeg var litt forberedt første forsøk og gikk litt i bakken da.
Jeg hadde fem kontroller sist. Så var veldig forberedt :)

Ingen økt dose nei, samme dose som siden 29. :) 225 iE :)
Så måtte hente ut mer medisiner.
 
Riksen tar alltid blodprøve, for å se om det er klart for uttak, hva de tar aner jeg ikke :p
Men de må tas mellom 9 og 9.30, for at de skal ha resultatet før timen. Som er mellom 12.30 og 16.00.
Så ting tar tid :hilarious:

Så det ble fem blodprøver på to uker sist forsøk, følte meg som nålepute.
Okey, må kanskje ringe å høre med de om jeg egentlig også skal ta blodprøve før kontroll :p jeg har fått time 10.30 så for meg så blir det hvertfall ikke så mye venting isåfall.
 
Okey, må kanskje ringe å høre med de om jeg egentlig også skal ta blodprøve før kontroll :p jeg har fått time 10.30 så for meg så blir det hvertfall ikke så mye venting isåfall.
Er det Riksen du går på også?
Tror ikke du skal ta blodprøve da, for den er ikke klar før 12.30, derfor de tar blodprøver mellom 9 og 9.30 og ingen timer før etter 12.30. Tar noen timer å analysere og få resultat sier dem.

Er noen seige timer de timene i mellom der... :hungover:
Det ser ut som om det nesten bare er Riksen som tar blodprøver først. Andre bare ser med UL.
 
Er det Riksen du går på også?
Tror ikke du skal ta blodprøve da, for den er ikke klar før 12.30, derfor de tar blodprøver mellom 9 og 9.30 og ingen timer før etter 12.30. Tar noen timer å analysere og få resultat sier dem.

Er noen seige timer de timene i mellom der... :hungover:
Det ser ut som om det nesten bare er Riksen som tar blodprøver først. Andre bare ser med UL.
Nei jeg hører til Haugesund jeg så da kan det godt være jeg ikke skal ta noen blodprøver :)

Forstår godt det er kjedelig å vente så lenge før du faktisk får komme inn til lege og hvertfall når du har litt reisevei!
 
Nei jeg hører til Haugesund jeg så da kan det godt være jeg ikke skal ta noen blodprøver :)

Forstår godt det er kjedelig å vente så lenge før du faktisk får komme inn til lege og hvertfall når du har litt reisevei!
Tror det stort sett er Riksen som tar de.

Bruker to timer hver vei. Og med all ventinga går hele dagen. Og når det blir 3-5 ganger blir det kjedelig. Men om det fungerer er det helt supert og verdt det.
 
11.000 kr i flatpakker i stua... :rolleyes:
Vi har nok å gjøre i ventetida, neste søndag kommer det 13 stykker på besøk.
Og vi skal bytte en del møblement i stua. Sååå :hilarious:
 
Jeg er så stinn... Det å lage masse, store fine, egg, det tar PLASS
 
Spent på ny kontroll i morgen.
Og gleder meg til å ruge og slippe disse slitsomme Oslo dagene.
Kroppen min er ikke laga for å vente og rusle så mange timer. Og å sitte så lenge rolig på toget.
Men alt for drømmen :)

Vi skrur og vi skrur. Blir spennende med noe nytt i stua :)
Blir fint her til bursdagsfeiring neste søndag.
 
Er det Riksen du går på også?
Tror ikke du skal ta blodprøve da, for den er ikke klar før 12.30, derfor de tar blodprøver mellom 9 og 9.30 og ingen timer før etter 12.30. Tar noen timer å analysere og få resultat sier dem.

Er noen seige timer de timene i mellom der... :hungover:
Det ser ut som om det nesten bare er Riksen som tar blodprøver først. Andre bare ser med UL.


St.Olavs tar også blodprøven, er for å sjekke verdiene av bl.a eggene. De ser på sammenhengen av verdier, antall og størrelse. Håper du får klarsign på mandag og uttak onsdag.. følger spent med :) lykke til
 
Back
Topp