Maitråden

Kom Mai, du skjønne milde.... Screenshot_20190501_064722_dk.releaze.android.stormgeo.jpg
 
I april hadde vi flere dager med 20+ grader på dagen og det var 8-10 vår vi sto opp. Naturen blomstrer, bladene spretter og spirene kommer opp. Vi har sådd litt og vi har plantet ut litt. Og lagt om til sommerdekk.

Og så kommer dette. Sludd. Kaldt. Muligheter for nattefrost.
 
Da var det mai ja:) her starter dagen med en dagvakt , gode penger da:) ungene og mannen har vel ingen spesielle planer . Mate endene senere i dag iallefall :)
 
Flotte, vakre mai! Du er hjertelig velkommen :D
 
Da var det mai ja:) her starter dagen med en dagvakt , gode penger da:) ungene og mannen har vel ingen spesielle planer . Mate endene senere i dag iallefall :)
Er det helligdagstillegg idag? :)
Jeg ble så overrasket over at palmesøndag kun hadde vanlig helgetillegg og ikke helligdag. Jeg måtte bli 30 før jeg fant ut hvilke dager som var hellig og hvilke som bare er røde dager :p
 
1. Mai er ikke helligdag, men det er offentlig fridag. Sånnsett skulle den logisk sett lønnes som søndager?
 
1. Mai er ikke helligdag, men det er offentlig fridag. Sånnsett skulle den logisk sett lønnes som søndager?
Palmesøndag ga hvertfall bare helgetillegg, jeg har aldri tenkt over det :p logisk er vel da at alle røde dager (ikke hellig) skulle gitt helgetillegg :rolleyes:
 
Palmesøndag ga hvertfall bare helgetillegg, jeg har aldri tenkt over det :p logisk er vel da at alle røde dager (ikke hellig) skulle gitt helgetillegg :rolleyes:
Ja, det er logikken i mitt hode.

Men jeg jobber ikke sånn. Jeg jobber på kontor. Rød dag. Fri
 
Er det helligdagstillegg idag? :)
Jeg ble så overrasket over at palmesøndag kun hadde vanlig helgetillegg og ikke helligdag. Jeg måtte bli 30 før jeg fant ut hvilke dager som var hellig og hvilke som bare er røde dager :p
Jepp det er det
 
Du slipper å holde orden på disse tingene :D
Heldig sånn ja

Har jo på en måte betalt fri da, månedslønndn er jo det samme i mai. Men det er jo fordi det er tatt med i grunnlaget for lønna som bare betales likt over hele året. Med unntak av feriepenge-oppgjøret
 
Back
Topp