Aksel eller Sølve

Frøken Kanin

Glad i forumet
Septemberbarna 2019
Augustbarna2024
Hei, vi har funnet to navn vi liker veldig godt gutten vår som kommer i september, men vanskelig å velge hvilket vi liker best, vi har tenkt Aksel veldig lenge, men så har vi begge plutselig begynt å like Sølve like godt :hilarious:

Hva syns dere Aksel eller Sølve?
Eller andre guttenavn litt i den stilen:anyone
 
Jeg liker Aksel veldig godt.
 
For meg er Sølve et jentenavn, men det er bare min personlige mening :p
Ja det kan jo brukes på både gutter og jenter, selv om det er mest brukt på gutter. Men hadde jeg hørt om ei jente som heter det så hadde det nok vært jentenavn i mitt hode også, men nå har jeg kun hørt det som et guttenavn :happy:
 
Sølve :)
 
Ja det kan jo brukes på både gutter og jenter, selv om det er mest brukt på gutter. Men hadde jeg hørt om ei jente som heter det så hadde det nok vært jentenavn i mitt hode også, men nå har jeg kun hørt det som et guttenavn :happy:

I tillegg til Sølvi, som også er et jentenavn :) Men ja. Egentlig et kult og spesielt navn!
 
I tillegg til Sølvi, som også er et jentenavn :) Men ja. Egentlig et kult og spesielt navn!
Ja, det er jo veldig likt på Sølvi, men kjenner ingen som heter det, tror det hadde vært litt annerledes hvis jeg hadde hatt noen assosiasjoner til navnet Sølvi, så forstår godt hva du mener :happy:
 
Hei, vi har funnet to navn vi liker veldig godt gutten vår som kommer i september, men vanskelig å velge hvilket vi liker best, vi har tenkt Aksel veldig lenge, men så har vi begge plutselig begynt å like Sølve like godt :hilarious:

Hva syns dere Aksel eller Sølve?
Eller andre guttenavn litt i den stilen:anyone
Sølve! Digger det navnet! :) og aksel er så "vanlig"..
 
Sølve! Digger det navnet! :) og aksel er så "vanlig"..
Ja har også tenkt på at Aksel er veldig vanlig, er jo faktisk på topp 10 lista. I tillegg har vi det vanligste etternavnet i Norge som er Hansen. Så tenkte kanskje det hadde vært greit med et litt mer sjeldent fornavn :hilarious:
 
Ja har også tenkt på at Aksel er veldig vanlig, er jo faktisk på topp 10 lista. I tillegg har vi det vanligste etternavnet i Norge som er Hansen. Så tenkte kanskje det hadde vært greit med et litt mer sjeldent fornavn :hilarious:
Men vi beholder nok mitt etternavn som mellom navn, vi gifter oss i juli, så tenker mitt etternavn blir meg og barnet sitt mellomnavn :happy: mitt etternavn er ikke så veldig vanlig
 
Beggge er fine navn. Tenkte jeg skulle legge til at vi egentlig har/hadde bestemt oss for navn, men etter ei uke eller noe så begynte jeg å føle at det var feil. Det føltes plutselig feil at barnet våres skulle være en ***. Noe jeg ikke kjente på sist jeg gikk gravid, så vi skal ta opp guttenavn igjen å se om det er noen som kan passe bedre. Både jeg og barnefar har en følelse av at navnet ikke passer lengre. Aner ikke hvor den kom fra, men kanskje dere kan se for dere en liten Aksel og en liten Sølve og se hva som passer best i deres hoder? :)
 
Beggge er fine navn. Tenkte jeg skulle legge til at vi egentlig har/hadde bestemt oss for navn, men etter ei uke eller noe så begynte jeg å føle at det var feil. Det føltes plutselig feil at barnet våres skulle være en ***. Noe jeg ikke kjente på sist jeg gikk gravid, så vi skal ta opp guttenavn igjen å se om det er noen som kan passe bedre. Både jeg og barnefar har en følelse av at navnet ikke passer lengre. Aner ikke hvor den kom fra, men kanskje dere kan se for dere en liten Aksel og en liten Sølve og se hva som passer best i deres hoder? :)
Takk, det var en god idé :happy: Sånn som jeg ser for meg at han vil se ut hadde faktisk begge navnene passet, men er jo kanskje greit å ha 2 navn begge liker veldig godt med seg på fødestua, så ser vi når han kommer hva han passer til å hete, hvis ikke vi plutselig finner ut at det hverken er en Sølve eller en Aksel som ligger der da :hilarious:
 
Jeg liker Aksel :) Sølve er et ganske ukjent navn for meg og jeg tenker med en gang på navnet Sølvi. Så det er ikke et navn jeg umiddelbart virker tiltrekkende for meg. Men det et bare min umiddelbare reaksjon så det kan hende den ville endre seg med tid når jeg har tygd litt på det :p
 
Back
Topp