Aksel eller Sølve

Jeg liker Aksel :) Sølve er et ganske ukjent navn for meg og jeg tenker med en gang på navnet Sølvi. Så det er ikke et navn jeg umiddelbart virker tiltrekkende for meg. Men det et bare min umiddelbare reaksjon så det kan hende den ville endre seg med tid når jeg har tygd litt på det :p
Ja, det er rart med sånn, for å være helt ærlig så likte jeg det ikke med en gang jeg hørte det, men noen år senere så dukket det opp i ordboka, og da plutselig så jeg det på en annen måte :hilarious:

Takk for at du deler slike erfaringer :happy:, jeg har tenkt litt på at det fort kan bli en Aksel H, Aksel F og Aksel O for eksempel i barnehage og skole :hilarious:
Det blir jo litt surr når mange heter det samme. Selv om Aksel er et nydelig navn :)

Jeg har et litt anstrengt forhold til Sølve (sikkert pga Sagaen om Isfolket i tenårene :knegg:), men også her i skolekretsen er Aksel utrolig vanlig, så jeg hadde styrt unna bare på grunn av det. Det går i Aksel A, Aksel B og Aksel C.

Jeg har et litt anstrengt forhold til Sølve (sikkert pga Sagaen om Isfolket i tenårene :knegg:), men også her i skolekretsen er Aksel utrolig vanlig, så jeg hadde styrt unna bare på grunn av det. Det går i Aksel A, Aksel B og Aksel C.
Tusen takk for at du deler erfaringer, har tenkt litt på det, hadde det ikke vært et topp 10 navn tror jeg at jeg hadde valgt Aksel uten å tenke mer over det.
Angående Sølve, så likte jeg det heller ikke så godt først pga sagaen om isfolket, men har blitt vandt til det nå :hilarious:

Tusen takk for at du deler erfaringer, har tenkt litt på det, hadde det ikke vært et topp 10 navn tror jeg at jeg hadde valgt Aksel uten å tenke mer over det.
Angående Sølve, så likte jeg det heller ikke så godt først pga sagaen om isfolket, men har blitt vandt til det nå :hilarious:
Det handler jo bare om assosiasjoner, og de kan jo forandres. Sølve er jo egentlig et stilig og staselig navn. Andre navn i samme gata for meg er Olve, Gaute, Torjus, Torger, Brage, Arin, Tarjei, Skjalg og Aslak.

Jeg liker Sølve jeg :D
Har en svakhet for de mer sjeldne navna, syns Imre er litt nedi samme gate (selv om det har blitt mer vanlig de siste årene).

Lykke til med navnevalg :)

Jeg liker Sølve jeg :D
Har en svakhet for de mer sjeldne navna, syns Imre er litt nedi samme gate (selv om det har blitt mer vanlig de siste årene).

Lykke til med navnevalg :)
Tusen takk for svar, jeg liker godt Imre eller kanskje Emre litt bedre, og Gard er jeg helt forelsket i, men der er ikke mannen enig, er foreløpig kun Aksel og Sølve vi begge liker godt :hilarious:

Tusen takk for svar, jeg liker godt Imre eller kanskje Emre litt bedre, og Gard er jeg helt forelsket i, men der er ikke mannen enig, er foreløpig kun Aksel og Sølve vi begge liker godt :hilarious:
Vi har Zelda og Heike selv.
Mannen liker Luna og Tristan også, men Ragna og Villemo er han ikke noe fan av :hilarious:

Best å gå for noe begge liker :D

Liker begge navnene veldig godt. Aksel er et fint navn,men Sølve er mindre brukt i dag. Eneste er om dere vil ha navn som også kan brukes på andre språk (engelsk) eller om det er et mer norsk navn. Sølve assosierer jeg også med noe staselig, verdig. :-)

Liker begge navnene veldig godt. Aksel er et fint navn,men Sølve er mindre brukt i dag. Eneste er om dere vil ha navn som også kan brukes på andre språk (engelsk) eller om det er et mer norsk navn. Sølve assosierer jeg også med noe staselig, verdig. :)
Er derfor vi ikke klarer å velge, for det ene har noe det andre ikke har, Aksel har fordelen av å være internasjonalt, men ulempen er at det er topp 10 navn, Sølve har fordelen av å være litt sjeldent, men ulempen at det har ø i seg og ikke er så lett internasjonalt :hilarious: men vi liker godt nordiske navn :happy:

Back
Topp