Trener dere under graviditeten?

Qwertyu

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Trener dere under graviditeten? :)
Fortsetter dere samme løpet som tidligere?

Jeg var kjempeflink å trene fram til i mars, da falt jeg litt av lasset. Siden jeg løp så mye da (mye for meg som er litt for stor fra før, så løp aldri over 5km i strekk :p kanskje vi kan kalle det jogging) så meldte jeg meg på noen løp. På lørdag er det 5km i Bergen City Marathon og jeg gruer meg sånn. Har ikke løpt siden i mars og vurderer å feige ut. Men jeg jobber litt mot meg selv her for sist jeg løp den så var det mange som gikk den for gøy så jeg kan jo bare løpe/gå på den tiden jeg klarer!

Så nå er jeg tilbake og trener litt styrke, spinning og ellers hiver jeg meg på gruppetimer for å pushe meg selv. Da kan jeg ikke dra «jeg er sliten» kortet og gi meg..
Tenker også å starte meg løpingen igjen..

Jeg skal, men med kvalme og nå infeksjon så blir det med knipetrening

Jeg er påmeldt Bergen city halvmaraton på lørdag :hilarious: er 99% sikker på at jeg dropper den. Jeg har foreløpig trent som normalt i svangerskapet, men kjenner at jeg er mer sliten og kondisen er dårligere enn før jeg ble gravid. Jogget en tur på 18 km forrige uke for å teste halvmaratonformen og det kjentes ikke særlig bra ut. Så må nok satse på kortere og mer varierte økter fremover! Gå tur er jo også fantastisk god mosjon som ikke skal undervurderes :)

Og knipetrening som nevnes over her! Prøver å få gjort en god del repetisjoner et par ganger om dagen.

Trener dere under graviditeten? :)
Fortsetter dere samme løpet som tidligere?

Jeg var kjempeflink å trene fram til i mars, da falt jeg litt av lasset. Siden jeg løp så mye da (mye for meg som er litt for stor fra før, så løp aldri over 5km i strekk :p kanskje vi kan kalle det jogging) så meldte jeg meg på noen løp. På lørdag er det 5km i Bergen City Marathon og jeg gruer meg sånn. Har ikke løpt siden i mars og vurderer å feige ut. Men jeg jobber litt mot meg selv her for sist jeg løp den så var det mange som gikk den for gøy så jeg kan jo bare løpe/gå på den tiden jeg klarer!

Så nå er jeg tilbake og trener litt styrke, spinning og ellers hiver jeg meg på gruppetimer for å pushe meg selv. Da kan jeg ikke dra «jeg er sliten» kortet og gi meg..
Tenker også å starte meg løpingen igjen..

Skal ikke prøve å overtale deg til å løpe når jeg nettopp har sagt at jeg feiger ut selv :P jeg tenker det er veldig forståelig, og man gjør det man selv er komfortabel med! Allikevel, ingen skam i å gå hele eller deler av løpet. Det er så stort spenn i hvilken tid folk kommer inn med, og man kan jo tenke på at man løper mot seg selv og egne forutsetninger, ikke mot noen andre :)

Jeg har prøvd å løpe litt, ellers blir det mye gåturer og svømming :D

Skal ikke prøve å overtale deg til å løpe når jeg nettopp har sagt at jeg feiger ut selv :p jeg tenker det er veldig forståelig, og man gjør det man selv er komfortabel med! Allikevel, ingen skam i å gå hele eller deler av løpet. Det er så stort spenn i hvilken tid folk kommer inn med, og man kan jo tenke på at man løper mot seg selv og egne forutsetninger, ikke mot noen andre :)
Hehe, halvmaraton er jo superlangt! Hadde nok feiget ut allerede før påmelding jeg da... 5km er jo ikke veldig langt, men langt nok til å bli ganske sliten. Hehe.
Ja, det er helt sant! Om det er som sist så var det veeeldig stort sprik og jeg som da (Hehe ikke da heller) ikke var veldig godt trent kom i mål ganske greit :)

Jeg har ikke rukket å komme i gang med jogging ennå, men blir en del gåturer :happy: Liker også å trene med vekter eller gjøre litt yoga hjemme på stuegulvet.

Jeg har ikke rukket å komme i gang med jogging ennå, men blir en del gåturer :happy: Liker også å trene med vekter eller gjøre litt yoga hjemme på stuegulvet.
Jeg vil også komme i gang med litt lett styrketrening. Tenker det vil være smart å ha litt styrke i kroppen både når man skal bære rundt på en stor mage, når man skal igjennom en fødsel, og når man skal bære rundt på puddingen etter den har kommet ut :)

Var egentlig godt i gang med styrkeprogram da jeg fant ut av graviditeten, men det falt litt ut uka før påska og i påsken. Skal prøve å komme inn igjen til uka, merker at jeg savner det og trenger det :)

Ja, jeg trener styrke en gang i uka med pt og enn så lenge har jeg en stalldag i uka hvor jeg også rir skritteturer. Burde også gå mer i hverdagen og trene en gang til på treningsstudio pr uke

Jeg trener egt ganske mye på eliptikal blant annet, men nå har jeg null energi eller lyst-altfor dårlig form med kvalmen. Håper jeg får gått noen turer snart og begynt trene igjen etterhvert;) med de to første trente jeg helt til termin, og nå er jeg den dassen:woot:

Trener ikke noe nei, men går daglig lange trilleturer med min 14mnd gamle datter

Jeg visste ikke om min situasjon før nå på tirsdag og har vært i god form så jeg har trent som normalt. Planlegger å fortsette med det så lenge jeg klarer . Får fort vondt i bekken når jeg løper/løfter litt tungt så må vel roe litt ned ..

Jeg trente CrossFit frem fil jeg fant ut om graviditeten, nå er det lagt helt bort, siden jeg mistet sent pga cervix-svikt, og fått beskjed av legen om å ta det helt med ro. Så nå går jeg bare rolige rusleturer:)

Jeg trente 4x i uka, men ble bråståpp da jeg ble gravid. Har rett og slett ikke hatt energi eller overskudd. Er heldigvis ikke like sliten nå som før, så planlegger å gjenoppta trening i nærmeste fremtid. Går ellers mye turer med hunden og gjøre knipeøvelser hver kveld :)

Jeg trener ikke noe hardt, men er generelt aktiv. Går turer, beveger meg mye og prøver å trene 30 min yoga om dagen på stuegulvet :)

Trener ikke til vanlig, men er ganske aktiv med turer og hundetrening. Satser på å kunne holde på med det lenge. :) Bekkenet trøbla sist ...

Back
Topp