Både mannen min og jeg har kontorjobber der vi jobber 8-16 (men med flexitid så kan være alt fra 7-15 eller 9-17 som vi selv vil. Gå tidlig en dag og jobbe mer en annen dag osv). Mannen min har det enda mer fleksibelt for han har hjemmekontor flere ganger i uka, og kan jobbe litt på kvelden eller i helgene om han tar en time fri på dagtid for eksempel!
Jeg har vært hjemme med yngste fram til påske, også hadde jeg oppspart nok flex før jeg ble gravid til å ta tre avspaseringsdager nå i påsken, så jeg får fri hele påsken, også tok pappaen tre feriedager disse dagene, og pappapermen hans starter etter påske. Eldste har fri fra barnehagen: når de har fri hele jula og hele påska tells det som én ferieuke, av de 4 obligatoriske de må ta, og de tre andre tas i juli.
Veldig hyggelig og deilig å kunne være hjemme sammen alle sammen hele påsken!
Men det er fordeler og ulemper med at vi begge jobber hverdager. Vi har aldri tid alene eller sammen mens de er i barnehagen (og har ikke familie i nærheten eller andre barnevakter). Men til gjengjeld spiser vi stort sett middag sammen hver dag, vi har kveldene sammen hver dag, og vi legger oss til samme tid hver dag.
Alt i alt fornøyd med å jobbe slik vi gjør. Vi er avhengig av rutiner, så tror ikke vi hadde takla turnus-jobber noen av oss. Sliter nok med søvnen allerede..!
All ære til dere som jobber turnus

Uten dere stopper Norge, men har utrolig stor forståelse for utfordringene ved det!