Jobber du i påsken?

Nei ikke nå lenger, jobbet turnus tidligere men fikk fast stilling på dagtid når jeg var i perm med minste. Men jeg følte aldri på det at jeg jobbet netter/helger eller høytider tidligere selv om jeg trengte barnevakt om ikke frøkna hadde samvær med far. Jeg valgte å utnytte mine langfri perioder og slikt, og fokuserte heller på at jenta fikk så mange gode opplevelser med besteforeldre. Men så var det heller aldri ett sårt punkt for jenta mi heller da :)

Jobber kun hverdager på dagtid i min nåværende jobb, men tidligere jobbet jeg skift, så forstår godt hva du mener! Håper påsken blir OK for dere likevel!

Skjønner det
Det var et valg vi tok for mange år siden, jeg jobbet helger før og synes det var kjipt så det er derfor.
Jeg er helt enig. En kveldsvakt nå og da er helt greit, men å jobbe helg liker jeg ikke i det hele tatt. Spesielt siden både jeg om mannen jobber helg, som gjør at vi bare har fri sammen hver 3. helg.. Kommer nok til å redusere stillingen min etterhvert, men får ikke gjort noe med helgene :( Ønsker meg fri hver helg, helligdager og ferier når «alle» andre har fri!

I utgangspunktet jobber eg kvar dag heile året. Men det hender eg tar litt fri i helger og slikt om avløysaren kan stella dyra. No i påsken blir det fri på skjærtorsdag, og ellers så ofte avløysaren vil ta fjoset. Han jobber fulltid i annen jobb, så han ville ha litt fri han og. Med jul pleier eg ikkje ta fri, for eg vil ikkje at den unge avløysaren skal snika seg vekk frå familieselskap på grunn av fjosstell.

Eg tar meg gjerne ein pause frå arbeid midt på dagen viss eg ikkje har det travelt, og det er greitt å ta handlerunden og diverse når dei fleste andre er på jobb. På kveld/ettermiddag blir ein ofte invitert på ting før kveldstellet normalt er over, så litt forsinkelse må folk rekna med når eg kjem.

Sjølv om eg jobber veldig mykje, spesielt i perioder, så er det herleg å vera sin eigen sjef. Det blir spennende å sjå korleis det går når det kjem ein ny liten sjef til sommaren.

Me er mange gode som står på og jobber, også i helger og på helligdager.

Mannen min jobber ikke, så han er hjemme med de hele påsken når jeg jobber. Jobbet mandag og tirsdag, fri i dag og i morgen og jobber 5 dager på rad(alle helligdager). Ønsket det selv, da jeg tjener så godt da :)

Jeg er helt enig. En kveldsvakt nå og da er helt greit, men å jobbe helg liker jeg ikke i det hele tatt. Spesielt siden både jeg om mannen jobber helg, som gjør at vi bare har fri sammen hver 3. helg.. Kommer nok til å redusere stillingen min etterhvert, men får ikke gjort noe med helgene :( Ønsker meg fri hver helg, helligdager og ferier når «alle» andre har fri!
Skjønner det , ikke lett alltid når begge jobber turnus

Vi jobber også slik med helgene :shy: men jeg liker generelt å jobbe helg egentlig, vi får mer tid sammen i ukene enn andre gjør og mer muligheter til å ta ungene ut av bhg hvis vi vil finne på noe :) det er nok det jeg liker best med turnus :D

Det er fordeler og ulemper med turnus, sånn er det. Men er dere flinke så har jo barna mer fri enn andre barn. De kan ha korte dager i barnehagen, fri midt i uken som andre barn bare kan drømme om, da lang helg flere ganger enn kun ved ferier og inneklemte dager. Du må se det positive i å jobbe slik, 8-16 jobb er ikke spesielt lukrativ om du ser op hverdagen. Kun i Helger og helligdager.
Her blir barna sendt til besteforeldrene sine ofte i påsken, nå er det tradisjon og de gleder seg hver gang. Jul prøver vi å være tidlig ute med å få fri julaften, ikke alltid det går.
Jeg eksker turnuslivet, men ja er litt slitsomt når barna er små og vi ikke har barnevakt.

Mannen jobbet til 12 i dag og har da fri t.o.m mandag.
Jeg har hatt fri man og tir, er på jobb i dag og jobb på lørdag. Ellers fri frem til mandag

Sambo jobber hellidagene men jeg har fri. Men idag var bhg stengt så jeg måtte ta senvakt og levere hos bestefaren så sambo kunne hente etter tidligvakt. Har det ofte sånn at besteforeldrene må overlappe...

Det er fordeler og ulemper med turnus, savner lønna, og det å ha ukedag fri det er faktisk supert travelt med familie og jobbe hverdag, når vi har barn og mannen pendler:/

Back
Topp