Jobber du i påsken?

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har helt vondt i hjertet av dette turnuslivet. Mannen måtte plutselig jobbe overtid HELE påsken, i tillegg til at jeg jobber dag/kveld hver eneste dag unntatt torsdag. Mini blir lempet over til tanter/onkler/besteforeldre, både på overnatting og en time her og der og jeg hater virkelig dette. Idag hadde han vært helt fra seg og bare spurt etter meg, og jeg kjenner jeg føler meg som verdens verste mor.. Hater at jobb går foran familien min, og spesielt sønnen min :(

Flere som må jobbe?

Denne uka har jeg kun fått vakt mandag og onsdag, og håper det blir med vakter :nailbiting:
men det er pga samboer har fri at jeg håper det, noe herk når det kræsjer :sorry:

Jeg har jobb som er stengt i helger og på helligdager, så slikt slipper jeg heldigvis! Leit å høre om deres påske :(

Så leit å høre :(

Her har jeg heldigvis bare torsdagen jeg jobber (bortsett fra disse tre dagene) i år, men kjenner veldig på at jeg er dritt lei turnusjobbing i ferier... Sjelden jeg har såpass mye sammenhengende fri som i år...

Nå er jeg sykemeldt, men jobber egentlig fredag, lørdag og søndag.

17 mai også. Og jobbet juaften og nyttårsaften i fjor.

Jeg holder på med høyere utdanning så jeg skal slippe turnus i fremtiden, gikk fint da ungene var veldig små, men blir værre for hvert år synes jeg!

Både mannen min og jeg har kontorjobber der vi jobber 8-16 (men med flexitid så kan være alt fra 7-15 eller 9-17 som vi selv vil. Gå tidlig en dag og jobbe mer en annen dag osv). Mannen min har det enda mer fleksibelt for han har hjemmekontor flere ganger i uka, og kan jobbe litt på kvelden eller i helgene om han tar en time fri på dagtid for eksempel!

Jeg har vært hjemme med yngste fram til påske, også hadde jeg oppspart nok flex før jeg ble gravid til å ta tre avspaseringsdager nå i påsken, så jeg får fri hele påsken, også tok pappaen tre feriedager disse dagene, og pappapermen hans starter etter påske. Eldste har fri fra barnehagen: når de har fri hele jula og hele påska tells det som én ferieuke, av de 4 obligatoriske de må ta, og de tre andre tas i juli.

Veldig hyggelig og deilig å kunne være hjemme sammen alle sammen hele påsken!

Men det er fordeler og ulemper med at vi begge jobber hverdager. Vi har aldri tid alene eller sammen mens de er i barnehagen (og har ikke familie i nærheten eller andre barnevakter). Men til gjengjeld spiser vi stort sett middag sammen hver dag, vi har kveldene sammen hver dag, og vi legger oss til samme tid hver dag.

Alt i alt fornøyd med å jobbe slik vi gjør. Vi er avhengig av rutiner, så tror ikke vi hadde takla turnus-jobber noen av oss. Sliter nok med søvnen allerede..!

All ære til dere som jobber turnus ❤️ Uten dere stopper Norge, men har utrolig stor forståelse for utfordringene ved det!

Jobber mandag-onsdag, og minsten likte ikke å være på ny avdeling i Bhg :( men han fikk sitte i vogna, og storebror er der, så jeg håper det går bedre nå! Ingen av oss jobber de andre dagene, heldigvis. Det er fælt å gå fra barna når de er lei seg.

Jeg har helt vondt i hjertet av dette turnuslivet. Mannen måtte plutselig jobbe overtid HELE påsken, i tillegg til at jeg jobber dag/kveld hver eneste dag unntatt torsdag. Mini blir lempet over til tanter/onkler/besteforeldre, både på overnatting og en time her og der og jeg hater virkelig dette. Idag hadde han vært helt fra seg og bare spurt etter meg, og jeg kjenner jeg føler meg som verdens verste mor.. Hater at jobb går foran familien min, og spesielt sønnen min :(

Flere som må jobbe?
De små vet ikke forskjell på påske og ikke-påske, om det er noen trøst ❤️ Kanskje er det kjempestas å få være sammen med besteforeldre og onkler og tanter dessuten! :)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. At du må jobbe i påsken gjør deg ikke til noen dårlig mor!

Har fremdeles permisjon så gjør ikke det. Men har et yrke med turnus så forventer å måtte jobbe noen påskeuker senere.

Nei å det er et bevisst valg at jeghar valgt bort jobber med jobbing i helger og høytider

De små vet ikke forskjell på påske og ikke-påske, om det er noen trøst ❤️ Kanskje er det kjempestas å få være sammen med besteforeldre og onkler og tanter dessuten! :)

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. At du må jobbe i påsken gjør deg ikke til noen dårlig mor!
Nei heldigvis ikke, og jeg vet jo at han har det kjempebra sammen med dem, men det er denne følelsen når han bare flyr over alle hauger, og jeg ser «alle» andre som koser seg sammen med familiene sin nå i påsken. Det er nok mammahjertet som har det verst ❤️
Har alltid likt å jobbe turnus, men nå som vi har han, og sambo jobber skift, har jeg ingenting til overs for det.. Er bare så syns at jeg er stuck i det, da det ikke finnes andre stillinger og jeg er helt avhengig av inntekten.. Men en vakker dag ordner det seg nok :)

Fordelen med å jobbe som lærer er at man får fri i skoleferiene :angelic: ulempen er at man har flere store bunker med prøver som skal rettes....

Jeg trives med å jobbe turnus. Kunne aldri tenkt meg noe annet. Men har en mann som er hjemmeværende og da går det jo liksom greit.

Back
Topp