Haugesund sjukehus

Noen som har født her i 2018 og vil dele sin erfaring?

Har termin i november og ble ikke imponert over kommentarene om barselene. Er førstegangsfødende og kommer sikkert til å trenge støtte og hjelp..syns også det er dumt at mannen ikke får være med hele tiden og sove der.
 
Noen som har født her i 2018 og vil dele sin erfaring?

Har termin i november og ble ikke imponert over kommentarene om barselene. Er førstegangsfødende og kommer sikkert til å trenge støtte og hjelp..syns også det er dumt at mannen ikke får være med hele tiden og sove der.

Vi fikk i oktober 2016, vil ikke tro det har endret seg så mye siden da? Jeg var da førstegangsfødende, og vi fikk familierom som ønsket, hvor mannen da var med hele tiden. Syns alt gikk veldig fint, og har ingen negative opplevelser, foruten en noe lang og noe komplisert fødsel. Syns vi ble godt ivaretatt, selv om man i utgangspunktet skal «klare seg mer selv» på familierom, jeg syns det var viktig å få med mannen, men vi fikk jo den hjelpen vi trengte ellers.
 
Noen som har født her i 2018 og vil dele sin erfaring?

Har termin i november og ble ikke imponert over kommentarene om barselene. Er førstegangsfødende og kommer sikkert til å trenge støtte og hjelp..syns også det er dumt at mannen ikke får være med hele tiden og sove der.
Jeg fødte her i august 2018 og var også førstegangsfødende.
Far fikk være med oss fra ca kl 09 på morgenen og frem til 21-22 på kvelden da vi ikke sov på familierom.
Synes barnepleierene og jordmødrene var flinke å hjelpe til med å legge til ved amming, og alle sa det bare var å ringe på om en trengte noe som helst.
Var selvfølgelig noen som var flinkere og hyggeligere enn andre, men slik er det vel alltid. Var alt i alt fornøyd med mitt 2-døgns opphold her.
 
Ble godt tatt vare på da jeg fødte 25.12.17 Veldig flinke og trygge folk som reddet livet til gutten vår som hadde navlestrengen to ganger rundt halsen ❤

Pappaen fikk være her hele tiden.
 
Fødte 8. November 2018. Var skeptisk etter å ha hørt på dårlig rykte, men ble veldig positivt overrasket. Ble godt tatt vare på både jeg, mannen og baby.
 
Fødte 8. November 2018. Var skeptisk etter å ha hørt på dårlig rykte, men ble veldig positivt overrasket. Ble godt tatt vare på både jeg, mannen og baby.

Var du på vanlig barsel eller på familierom?

Med førstemann hadde vi familierom, slik at far kunne være der hele tiden. Denne gangen blir det nok vanlig barselavdeling, siden far må nesten sove hjemme med lillegutt på da 3 år :)
 
Var du på vanlig barsel eller på familierom?

Med førstemann hadde vi familierom, slik at far kunne være der hele tiden. Denne gangen blir det nok vanlig barselavdeling, siden far må nesten sove hjemme med lillegutt på da 3 år :)
Vi fikk familierom ettersom jeg ikke ønsket å ligge alene. Blir å be om det denne gangen også:)
 
Eg fødde der i 2017. Var veldig fornøyd. Hadde hørt veldig masse negativt om sykehuset, men eg syns dei tok godt vare på oss. Fekk ett 4 mannsrom for meg sjølv og mannen sov der med oss :)
 
Født der i 2010 og 2015. Helt ok opplevelse men fikk aldri epidural som jeg ønsket med nr 2. Hadde heller ikke kjemi med jordmor, men fikk da ut barnet og det er vell det viktigste
 
Noen nyere erfaringer?
Vi var der tidligere i år
Min og partners opplevelse der var ikke noe særlig. Det er kaos, det er fullt og det er trangt. Var såå mange andre som kommenterte det når vi var der også. På et tidspunkt så måtte vi forlate venterommet inne på avdelingen fordi det var så fullt at det lå folk på gangen.
Dårlig stemning blant en del av de ansatte som man merker veldig. De styrter inn og ut dører døgnet rundt. Altså de river opp dørene og smeller de igjen. Meget kjekt når man blir vekket sånn på natten med hjertet i halsen.De vekker deg til alle døgnets tider for å amme eller gi mat til bebis. Ikke fikk vi amme veiledning , ble heller revet dradd i brystene. Stappet bare inn i munnen på mini som ikke fikk skikkelig tak eller noen ting. Ble psykisk Utslitt av å være på barsel. Knakk fullstendig sammen under oppholdet der. Ble gjort narr av , og Mobbet av ansatte. Ingen leser i journalen Så hver gang det er ny lege , jordmor eller barnepleier så blir det styr. Hadde selv keisersnitt her og neste gang blir det narkose eller så blir det aldri igjen for det var det verste jeg har opplevd. Både jeg og partner fikk depresjon etter å ha vært der.

Andre har selvfølgelig hatt sine opplevelser der men dette var vår og det ønsker jeg virkelig ikke noen. Stå på ditt og hva du vil!
Og masse lykke til. Forhåpentligvis så er det litt greiere folk denne gangen.
 
Fødte i 2020. Ingenting å klage på på føden. Fantastiske jordmødre som lyttet og ga oss rom når vi trengte det.

Fødte klokken 18, og på det rommet var det også en dobbelseng. Vi reiste hjem morgenen etter, så vi fikk lov å sove der. Ingen erfaring med barsel :)
 
Fødte på Haugesund sjukehus nettopp. Deretter låg eg fire netter på barsel. Kjempefin opplevelse. Eg følte meg godt ivaretatt kvart minutt eg var der. Låg på dobbeltrom, men det er også familierom klare for dei som ønsker det. Heile føden og barsel er i eit nytt og flott bygg. Familierommene er i gamlebygget, men nyoppussa og med relativt kort avstand til føde/barsel.

Under fødsel fortalte alle involverte at dei hadde lest fødebrevet mitt, og la best mulig tilrette for det eg hadde skrevet der. Dei spurte om tillatelse før dei gjorde noko som helst. Blei møtt på ein utruleg fin måte.

På barsel var der ansatte som var gode å prate med, og dei var veldig behjelpelige med alt eg/barnet mitt måtte trenge. Eg følte med minst like godt ivaretatt som barnet mitt blei. Det var helg når eg var der, og eg opplevde ar det var dei same ansatte som hadde ansvar for rommet mitt heile helga (det var vaktskifter som normalt, men det var dei same som kom i staden for nye kvar dag). Det gjorde at eg følte dei kjente meg og barnet mitt, og fekk god relasjon til de. De hadde ofte tid til ein prat. Opplevde de ansatte som rolige, omtenksomme og respekterende.

Eg har berre skryt å komme med.
 
Last edited:
Noen nye erfaringer? Har termin juli 2024 og har hørt både mye bra og mye negativt. Spesielt viktig for meg med familierom, og hørt om flere som ikke fikk det..
 
Noen nye erfaringer? Har termin juli 2024 og har hørt både mye bra og mye negativt. Spesielt viktig for meg med familierom, og hørt om flere som ikke fikk det..
Født der både i juli 21 og sept 23. Har hatt to veldig fine opplevelser under fødsel. Har dog vært full i komplikasjoner så har ikke fått ligge på barselsavd men måtte bli værende på føden etter fødsel også. Har fått hatt mannen med hele veien, fra fødselen var i gang til vi reiste hjem. Måtte bare hjem om natten etter igangsettelse før aktiv fødsel. Til tross for fødeboom når jeg fødte sist så hadde de ledige familierom (de vurderte å flytte oss over pga sprengt kapasitet på fødeavd.). Vår opplevelse har vært veldig god oppfølging gjennom fødselsfasen, men litt mer variert i barseltiden (har dog vært veldig veldig travelt begge gangene jeg fødte).
 
Back
Topp