Haugesund sjukehus

Jeg har kun positivt å si om føden og barsel. Jeg fødte 1. mai i år. Vi ble godt tatt vare på under den lange fødselen, og fikk være på barsel så lenge vi hadde behov for det. Gutten vår hadde gulsott, så vi fikk erfaring med nyfødt-avdelingen, der var vi også kjempe fornøyd :)
 
hei. Leste i flere aviser somsom skrev at det var nye rekorder på KK for tiden med nyfødte i går. Jeg lurer på om det er noen som har født i juni/ start juli som kan si noe om de følte seg ivaretatt. Spesielt førstegangsfødende..
 
hei. Leste i flere aviser somsom skrev at det var nye rekorder på KK for tiden med nyfødte i går. Jeg lurer på om det er noen som har født i juni/ start juli som kan si noe om de følte seg ivaretatt. Spesielt førstegangsfødende..

Jeg er jevnlig inne til kontroller, og de har det TRAVELT der inne nå. Første gang jeg kom inn fikk jeg beskjed om at de håpte jeg ikke var i fødsel fordi de hadde så mange den kvelden. Sykepleieren som sa dette sa det i en fleipete tone med et lurt smil om munnen og jeg opplevde det som en måte å unnskylde at hun stresset litt. Altså ingenting negativt men som en smule oppgitt humoristisk måte å si det på. Jeg måtte vente litt, men fikk hele tiden oppdatering underveis at det snart var min tur. Da jeg endelig fikk komme inn til sjekk måtte det gjøres på et alternativt rom med verdens dårligste ultralyd apparat, men legen var fantastisk hyggelig og jeg følte meg ivaretatt fra første stund. Jeg opplevde på ingen måte at jeg ikke var ønsket der, og de tok mine bekymringer på alvor. Jeg ble sendt hjem med avtale om ny tid.

Da jeg kom inn til avtalt tid kom jeg 20 min før tiden og var ute igjen før min opprinnelige tid. Så her jobber de effektivt når de kan. Denne gang møtte jeg en noe distre eldre lege. Tydelig at han visste hva han holdt på med i undersøkelsen av meg, men jeg følte det var lite rom for å fortelle hvordan jeg hadde det. Reiste fra sykehuset med en følelse av at jeg ikke fikk formidlet tilstanden min, men likevel med gode bekreftelser på at babyen ihvertfall har det bra. Fikk igjen avtale om ny tid som er neste uke. Så de tar seg ihvertfall tid til å ta ting på alvor og sjekker heller en gang for mye enn en gang for lite etter min oppfatning.

Jeg har valgt Haugesund framfor Stavanger av flere grunner. For det første av praktiske grunner i forhold til bosted. Men også fordi jeg tidligere var innlagt i Stavanger og opplevde det oppholdet som helt forferdelig. Nede på føden var det helt ok og søte folk som var på jobb og jeg ble godt ivaretatt, men oppe på barsel var det noen sure gretne damer hele helgen og det var bare ubehagelig og en følte seg i veien hele tiden. Nattevaktene var dog kjempe hyggelige. I løpet av den lørdagen jeg lå innlagt så så jeg folk kl 07..30 om morgenen og så ikke før 14.30 igjen.... greit at man kan ringe på hjelp og slikt når man trenger det. Men noen ganger hjelper det på at folk stikker hodet inn i døren for å spørre deg om alt er bra også. Jeg var alene på rommet store deler av helgen og samboeren var litt fram og tilbake. Han fikk dog også beskjed om at besøkstid var besøkstid... så vi var ikke særlig fornøyd noen av oss.

Jeg er en svært lite krevende person, og har vært innlagt på sykehus flere ganger i mitt liv. Har derfor god forståelse for de som jobber der og hvor travelt det skal være. Har også selv jobbet som nattevakt i mange år på sykehjem så har et hjerte for omsorgsyrket. Ber derfor aldri om mer hjelp enn nødvendig og heller mindre. Men det gjør også at jeg reagerer litt når man ikke får den oppfølgingen man trenger.
 
Var veldig fornøyd med jm på fødsel men ikke overlegen som hadde vakt om natta den helga eg føden.Han var frekk og rett og slett stygg.Fødselen endte i en grusom opplevelse for meg, som eg ikke unner en sjel og oppleve!
Barsel hadde lite tid til og hjelpe meg, var sydd i alle retninger og eg slet med mye smerter og feber som ingen sjekket.Etter 3 dager med smerter kom restene av morkaka ut selv heldigvis.Ammehjelpen var ikke bra og de hadde lite tid og viste lite hensyn når eg spurte om hjelp.Var der i 5 dager og eg sov ikke mangen timer de dagene, aldri følt meg så "levende-dø" før.Jordmødrene som var med meg under fødselen var fantastiske og i tillegg var flere av de andre fødselslegene fantastiske.Gruer meg til når eg skal tilbake!
 
Var veldig fornøyd med jm på fødsel men ikke overlegen som hadde vakt om natta den helga eg føden.Han var frekk og rett og slett stygg.Fødselen endte i en grusom opplevelse for meg, som eg ikke unner en sjel og oppleve!
Barsel hadde lite tid til og hjelpe meg, var sydd i alle retninger og eg slet med mye smerter og feber som ingen sjekket.Etter 3 dager med smerter kom restene av morkaka ut selv heldigvis.Ammehjelpen var ikke bra og de hadde lite tid og viste lite hensyn når eg spurte om hjelp.Var der i 5 dager og eg sov ikke mangen timer de dagene, aldri følt meg så "levende-dø" før.Jordmødrene som var med meg under fødselen var fantastiske og i tillegg var flere av de andre fødselslegene fantastiske.Gruer meg til når eg skal tilbake!

Uff då. Så dumt du fekk sånne opplevelsa :-( va kje sånn når jeg var der i april. Selv om jeg og likte dei på føden bedre enn mange på barsel. Men jeg var vel heldig med at det ikke var så travelt når jeg var. For jeg fikk mye hjelp hele tiden. Kanskje heller litt for mye (ammepress når vi ikke fikk det til). Hadde og komplikasjoner og havnet på intensiven 1,5 døgn før jeg kom på barsel. Dei hjalp så mye at jeg vel ikke var ute å hentet mat eller ryddet ut etter meg før dag 4 etter fødsel en gang.

Får håpe det blir bedre neste gang for deg.
 
Jeg fødte her i nov 13! Ble tatt godt imot og jm var tilstede samtlige timer av fødsel. Fantastisk rolig og trygg atmosfære. Både jm og barnepleier var fantastiske med meg og gav meg ting jeg ikke viste at jeg ønsket!

Det var veldig rolig på barsel når jeg var der, men jeg var helt utslitt etter å ha vært våken i nesten 3 døgn.. Å hadde mistet mye blod, samt et bekken som gjorde at jeg ikke kunne bevege meg i sengen. Jeg var sliten, sårbar og overlumpet av følelser,- jeg følte meg "glemt" på barsel og ikke sett. Selv om de kom med mat til meg, skiftet bleie på mini og kom innom for å sjekke hvordan ammingen gikk.
Har i ettertid innsett at jeg fikk super oppfølging og at det var psyken min som gjorde at jeg ikke fikk nok. Samtidig var det første fødsel og jeg hadde mange forventninger, samt at jeg var usikker på hva og hvordan alt skulle være.

Første natten sovnet jeg mens jeg ammet i sengen,- våknet av at barnepleieren som var med på fødsel natten før hentet han for å ta blodprøver(pga vannavgang over 24t før han kom til verden) og gav beskjed at hun tok han et par timer så jeg fikk sove :)

Jeg reiste hjem etter et døgn, da alt jeg ønsket var å få ligge i en myk seng og ha mannen til å hjelpe til med alt :)
 
Fødte der i februar synes di var flinke på fødsel men brukte lang tid før di hjalp hun ut (full åpning i 2 timer) hadde ett stort ønske om og ha familierom men det kunne eg ikke siden jeg mista mye blod men da var di så snille at jeg og mannen fikk ett 6 mans rom aleine :) følte di var litt stresset på barsel viste ikke hva jeg hadde fått av tabletter og stresset med amming men hjalp meg ikke så mye bare stappa puppen i munnen og gikk og babyen glapp taket igjenn men så kom det en fantastisk jordmor som gidde meg ammeskjold :) så er litt opp og ned med hvem du møter men har ganske vekke når jeg var der men tror det blir bedre neste gang var sikkert at jeg var så sliten :)
 
Får man innkalling på omvisning på sjukehuset eller må man kontakte fødeavdelingen selv? Legen min var usikker, og jeg har jo ikke peiling da jeg aldri har født før :) Håper noen kan svare meg.
 
Var aldri på noen omvisning. Bare på OUL og vekstkontroller. Måtte faktisk spør i ultralydskranken hvor jeg skulle når jeg kom for å bli satt i gang :p så tror nesten du/legen må ta kontakt om du ønsker omvisning på forhånd :)
 
Du kan få omvisning hvis du vil. Er bare til og spørre jordmor hvis dette er ønskelig :)
 
Fødte her i oktober 2015. Veldig lang fødsel, så fikk ha en del jordmødre, inkludert student. Veldig fornøyd med alle jordmødrene! Kom ei ny på skift 5 min før pressriene, men det var ikke noe problem, egentlig glad for det :)
Slet mye med amming og følte ikke jeg fikk mye hjelp der. De pressa han på puppen, og det gjorde jo ikke saken bedre. Nesten ingen prøvde veilede meg om dette. Så der gikk amminga til h* når vi kom hjem :) Ellers var barsel supert. Lite folk, så fikk sove på fødestua natta han kom:)
 
Nokon som skal føde i Haugesund i oktober? Eg har kun positiv erfaringen med dette sjukehuset :) venter nr fire nå og to av tre eg har er født der. Eldstemann født på stord :eek: Aldri meir
 
Pusher denne tråden opp litt ved å skrive at jeg fødte (førstegangs) på Haugesund Sykehus i Desember 2016.

Kan virkelig ikke få skrøytet nok. Ja visst traff/ så vi noen av de eldre og grettne Jordmødrene under barsel oppholdet, men alle som var direkte involvert med oss var helt fantastiske!
Jeg kan ikke få rost dem nok, både under en tøff fødsel med komplikasjoner, samt et 3 dager langt barsel opphold. Jeg hadde nesten ikke lyst å reise hjem der i fra.
 
Nokon som skal føde i Haugesund i oktober? Eg har kun positiv erfaringen med dette sjukehuset :) venter nr fire nå og to av tre eg har er født der. Eldstemann født på stord :eek: Aldri meir
Ja, vi skal ha i slutten av oktober. Blir vår første så er veldig spent Blir litt bekymret når man leser så mye negative kommentarer, men får ha et åpent sinn
 
Jeg fødte her i juni-15. IKKE fornøyd i det hele tatt, fødselen ble ikke en god opplevelse. Jeg måtte sitte på dagligstuen fra halv9-halv 4, pg iløpet av den tiden ble jo riene mine sterkere å sterkere. Fikk til slutt komme inn på et 6-manns rom, men det var ingen som ville sjekke åpning, og de mente jeg kun hadde mase-rier. Da jeg fikk press-rier ringte sambo på en jordmor, som da fant ut at jeg hadde 9(!) cm åpning, og vi måtte løpe til fødestuen. Og på veien sier hun at vi hadde flaks at det var en ledig akkurat da!

Barsel var heller ingen god opplevelse, ørten forskjellige barnepleiere/sjukepleiere med ørten forskjellige meninger. Endte opp med å få ammeskjold, av uvisst årsak, men som førstegangsmor visste ikke jeg bedre, og det ødela nok for hele ammingen for vår del.

Aldri mer føde i Haugesund i de travle mnd. Har ikke lyst tilbake med nestemann
 
Fødte på stord sjukehus for 2 uker siden. Etter 8 timer ble vi sendt til haugesund pga gutten vår ble født med leppe-, kjeve-, ganespalte å de var liksom "eksperter" på dette i haugesund så de skulle absolutt ha oss ned der. Vi ble møtt med en usikker lege og de prøvde å få i gutten vår mat. Vi ble kastet inn på en annen avdeling på ett rom (kott) med såvidt plass til to sykesenger. Dårlig behandling, jeg fikk ingen oppfølging. Førstegangsfødende å så usikker. De ødela hele opplevelsen vår. Så utrolig skuffa. Ingen som kom inn til oss før vi måtte ringe på noen etter 6 timer på selvstyr. Ingen mat ingenting. Håper eg aldri må til haugesund igjen. Angra på at jeg ikke bare stillte meg på bakbeina å nekta å ble på stord. Såå godt ivaretatt!!
 
Back
Topp