Agnete
Forumet er livet
Vi tok boliglån sammen i slutten av 2016 (på 2,1 og brukte egenkapital), før det eide han 2/3 av et hus der broren eide 1/3 (forskudd på arv fra svigers). Han betalte 600tusen mens broren betalte 300tusen. Han opplevde sterkt press på å selge resten av huset til broren for 1mill (han hadde ingen lån på huset etter nesten 2år betaling). Så i realiteten har han spart 1,5 da.
Vi alle skal være stolte av det vi får til og oppnår, kan vi ikke si det slik?
Mine største stoltheter i livet mitt er jo mine to småtroll da![]()
Da har man jo en fin start når man sitter igjen med en såpass god slump etter salg av en bolig.
Vi solgte under finanskrisen og tapte alt vi Eide av egenkapital og tok med oss gjeld fra den gamle leiligheten over til vårt nybygde hus.
Sånn er livet og vi måtte starte på nytt.
Ikke skrevet at dere ikke skal være stolt av det dere har fått til, men da å speile seg selv i andre når dere har vært heldige med både arv, god egenkapital og gode lønninger blir ikke riktig. For flertallet har ikke vært såpas «heldige» og det er det jeg skal frem til. For du skriver at du ikke forstår, men du forstår vel at alle er ikke så heldige som dere har vært? Ja dere har også jobbet for dette, men de fleste må låne Max får å få seg ett boliglån i dag.0
Hadde det ikke vært for alle disse tingene så kunne vi spart mye, men vi er også litt utålmodige og da fyker tusenlappene fort avgårde.

starten av året er alltid så gøy med regningene