Luksusfellen

Jada, vet godt hvordan det er da jeg selv har en far som er vant til media. Men hvis de farer med løgn, så er det god nok grunn til saksøking :) klipper de det til slik at det fremstilles til noe det ikke er, så er det jo løgn :)

Vi bor i Norge, ikke USA der man saksøker for alt man kan. Dette er mennesker allerede i tøff situasjon, hvorfor tror du at de har ressurser til å leie en advokat og starte en sak? De har ikke engang råd til mat..

Vi bor i Norge, ikke USA der man saksøker for alt man kan. Dette er mennesker allerede i tøff situasjon, hvorfor tror du at de har ressurser til å leie en advokat og starte en sak? De har ikke engang råd til mat..
Det er sant, tenkte ikke videre slik :smiley-ashamed008 men jeg selv hadde blitt så forbannet hvis jeg var fremstilt fullstendig galt, at jeg vet ikke hvor jeg hadde gjort av meg :p

Det er sant, tenkte ikke videre slik :smiley-ashamed008 men jeg selv hadde blitt så forbannet hvis jeg var fremstilt fullstendig galt, at jeg vet ikke hvor jeg hadde gjort av meg :p
Var vel derfor de valgte å gå ut i ny artikkel og Si fra regner jeg med

Joda skjønner jo at ting blir nok satt på spissen i programmet og klippet til slik at det skal gi best mulig TV. Jeg syntes ikke det er riktig mot deltakerene i det hele tatt. Men hovedpoenget i programmet er vel hva de bruker penger på og hva de skylder, de tingene er vel ikke løgn?

Du tenker ikke at mennesker som velger å utsette seg selv for ydmykelse, dømmende ord og mest sannsynlig blikk er såpass desperate at de føler dette er siste utvei?
Mange tror at de aldri vil havne i en slik situasjon. Men du kan ha så mye kontroll du vil, men ting skjer i livet mange ikke har kontroll på. Hva om dere blir permittert fra jobb i morgen, dere har utgifter som forfaller lønnen kommer ikke på konto? Det å ta en telefon vil ikke alltid fungere.
Hva om jobben gikk konkurs, dere ble tatt ut i en langvarig streik, lock out osv. Har dere virkelig kontroll på hver eneste ting som skjer i livet deres. Kan dere sitte her å skrive at når jeg mister mitt barn så er regninger det første jeg vil tenke på å få betalt? Hva om du er den eneste igjen av hele familien, resten døde i en trafikkulykke?
Du blir syk, man nav mener du ikke har krav på sykepenger, du føder ett barn men blir ødelagt i fødsel så ikke mulighet til å jobbe etterpå. Altså jeg har ikke kontroll på veldig mye i livet mitt og jeg kan ikke skrive at sånt vil aldri skje meg.
Og vi alle sløser litt, men ikke alle klarer å sette seg ned i en slik situasjon å tenke rasjonelt. Jeg tror ytterst få vil klare å tenke rasjonelt i en krise uansett hvor sterk psykisk man er. Man vet aldri når man står på bar bakke. Ha empati og forståelse for andre jeg tror det vil lønne seg på sikt :)
Og av sykdommer så har du f.eks biopolar lidelse, det det er svært vanlig at penger skyterne løst i en periode. Man har flere sånne type diagnoser i psykiskehelsvesenet vår og det å få hjelp er enormt vanskelig!

En grunn til st jeg Aldri ville stilt opp i en del TV programmer
F.eks med slike programmer så blottlegger man seg i tillegg. Jeg vil ikke på tv uansett hvilket program det gjelder, altfor mye sceneskrekk til det :hilarious:

Likevel så kaster dere dere over meg å sier jeg dømmer, fascinerende men ikke uventet .
Har sagt mitt jeg å st msn ikke alltid kan vite hvordan man vil reagere

Da burde du ha forklart i neste innlegg slik at du slapp så mye pes, men det lot du være. Du skrev «dere». Hvem er dere? Såklart vi blir usikre.

Men jaja, ble vel underholdning for mange her inne :P

Likevel så kaster dere dere over meg å sier jeg dømmer, fascinerende men ikke uventet .
Har sagt mitt jeg å st msn ikke alltid kan vite hvordan man vil reagere
Jeg tror jeg skjlnner litt hvor du vil hen. Det kan ligge noe bak , og det trenger jo heller ikke vises /komme frem på TV alltid . Jeg har shoppet enormt mye tidligere , og det hjalp på psyken. Eller hjalp vel ikke , men der og da .

Da burde du ha forklart i neste innlegg slik at du slapp så mye pes, men det lot du være. Du skrev «dere». Hvem er dere? Såklart vi blir usikre.

Men jaja, ble vel underholdning for mange her inne :p
Eller man kunne spurt om msn var usikker
Jaja litt fredagsunderholdning er vel bare fint :cool:

Jeg tror jeg skjlnner litt hvor du vil hen. Det kan ligge noe bak , og det trenger jo heller ikke vises /komme frem på TV alltid . Jeg har shoppet enormt mye tidligere , og det hjalp på psyken. Eller hjalp vel ikke , men der og da .
Takk du skjønte det

Du tenker ikke at mennesker som velger å utsette seg selv for ydmykelse, dømmende ord og mest sannsynlig blikk er såpass desperate at de føler dette er siste utvei?
Mange tror at de aldri vil havne i en slik situasjon. Men du kan ha så mye kontroll du vil, men ting skjer i livet mange ikke har kontroll på. Hva om dere blir permittert fra jobb i morgen, dere har utgifter som forfaller lønnen kommer ikke på konto? Det å ta en telefon vil ikke alltid fungere.
Hva om jobben gikk konkurs, dere ble tatt ut i en langvarig streik, lock out osv. Har dere virkelig kontroll på hver eneste ting som skjer i livet deres. Kan dere sitte her å skrive at når jeg mister mitt barn så er regninger det første jeg vil tenke på å få betalt? Hva om du er den eneste igjen av hele familien, resten døde i en trafikkulykke?
Du blir syk, man nav mener du ikke har krav på sykepenger, du føder ett barn men blir ødelagt i fødsel så ikke mulighet til å jobbe etterpå. Altså jeg har ikke kontroll på veldig mye i livet mitt og jeg kan ikke skrive at sånt vil aldri skje meg.
Og vi alle sløser litt, men ikke alle klarer å sette seg ned i en slik situasjon å tenke rasjonelt. Jeg tror ytterst få vil klare å tenke rasjonelt i en krise uansett hvor sterk psykisk man er. Man vet aldri når man står på bar bakke. Ha empati og forståelse for andre jeg tror det vil lønne seg på sikt :)
Det at jeg ikke kan se for meg å havne i en slik situasjon handler ikke om min empati til andre folk . For det har jeg . Nesten litt for mye til tider :sorry: økonomisk vil ikke vi måtte selge verken hus eller biler om en krise situasjon skulle oppstå. Men det er jo pga måten vi har håndtert økonomien vår med tanke på fremtiden.

Nå har jeg heldigvis klart å løse det på andre måter :) glad i å shoppe ja, men ikke «sykelig» :)
Nei ikke her heller , aldri vært luksusfellekandidat men da pappa lå for døden og var innlagt på sykehus og vi holdt på å miste han flere ganger , så ble shopping litt terapi de gangene vi var ute sv sykehuset

Joda, visse ting kan man ikke styre. Men jeg vet selv at hvis noe så traumatisk som dødsfall o.l hadde skjedd, så hadde jeg fått god hjelp (ikke å få penger jeg tenker på da) av dem rundt meg. F.eks til å få betalt regninger (alt er lagt inn automatisk her da) og slike ting. Selvfølgelig tenker man ikke regninger hvis man nettopp har mistet barnet sitt, det forstår jo jeg også :shy:
Jeg har forsikring hvis jeg ødelegger meg på noe vis, samme har ungene og samboer. Man må ta de forholdsreglene man kan og håpe det går bra. Vi har store buffere i bakhånd, nettopp i tilfelle ting skjer.
I det hele tatt tenkte jeg generelt på dem som (tilsynelatende) ikke har noen veldig grunn for at det har blitt som det har blitt. Jeg skrev jo at jeg har forståelse for at ting skjer.

Nei ikke her heller , aldri vært luksusfellekandidat men da pappa lå for døden og var innlagt på sykehus og vi holdt på å miste han flere ganger , så ble shopping litt terapi de gangene vi var ute sv sykehuset
Mhm det kan jeg forstå ❤️ Noe som gjerne gir glede der og da, får tankene over noe annet en kort tid

Back
Topp