Yrkesvalg

VioAur<3

Elsker forumet
August 2018
Jeg er så utrolig nysgjerrig på yrkene til folk. Det finnes så mye spennende. Så, hva er yrket ditt, hvilken utdanning har du og hvordan ser en typisk dag ut? Jeg har lyst til å studere mer, så prøv gjerne å "selge" yrket ditt :D
 
Jeg er helsefagarbeider som jobber både i hjemmesykepleien og på sykehjem. Det går jo i å hjelpe eldre opp til frokost, gi medisiner, hjelpe med mat osv. Så er det legging både til middagslur og kveldsstell på kvelden. I hjemmesykepleien er det mye mer variasjon, men liker godt begge deler :happy: jeg syns det er en så koselig jobb, og stortrives med de eldre :Heartred dette var veldig korte drag av dagen der jeg jobber, mye mer som inngår :p
 
Jeg utdanner meg til sykepleier
 
Jeg trivdes før jeg havnet i en ulykke (jeg som kjørte) og ble påkjørt bakfra på vei til jobb. Etter det er jeg blitt ufør, noe som er leit for jeg elska jobben min :)
Ååh nei, så trist avslutning på karrieren :( det er jo de som elsker det de driver med, vi trenger rundt om i yrkene ♡
 
Vil du si noe om hvorfor og i hvordan stilling du håper å jobbe i som ferdig utdannet? :)
Jeg trives med å hjelpe og synes det virker interessant. Målet er å bli operasjonssykepleier på sykehuset. Håper til slutt å få en dagtidsstilling på poliklinikk.
 
Er utdannet vernepleier :)

Jobber i bolig for relativt godtfungerende psykisk utviklingshemmede :) Dagene der går i medisiner, stell både morgen og kveld, følge til lege/tannlege osv., aktiviteter (fellesmiddag, dans osv.) og sosial trening bare for å nevne noe :)

Jeg elsker stort sett jobben min, da hverdagene er ganske variable :) Det jeg derimot ikke liker med jobben er at du nesten garantert er dømt til et liv i turnus... Er så latterlig få jobber på dagtid (som ikke er leder) og de er det veldig mange som søker på, da det gjerne lyses ut for flere yrkesgrupper (barnevernspedagog, spes.ped. osv.) :/ Ihvertfall sånn i byen her :/
 
Jobber som IT-konsulent :) Jeg har fem fantastiske år med datateknologi på universitetet bak meg. Treårig bachelor er et alternativ for de som ikke vil studere så lenge.

Fleksibel jobb. Skal strengt tatt være på jobb i kjernetiden fra 09-15, men ikke uvanlig at folk kommer halv ti/ti, jobber redusert eller jobber hjemmefra på kvelden hvis det er det som skal til for å få barnehagehenting og småbarnslivet til å fungere.

Gøy å være med på å påvirke og gjøre folks hverdag bedre. Masse spennende prosjekter fra enkeltstående apper, datasystem til sykehus eller nettsidene for bedrifter.

God lønn. Såpass god at du fint kan jobbe 80% og tjene bedre enn de fleste som jobber fulltid ;)
 
Jeg er sykepleier med videreutdanning i geriatri. Har jobbet innen geriatri i 7 år. Nå har jeg akkurat gått over til psykiatri og rus:)

Men jeg er lei av turnus.. Lei av å jobbe julaften kveld, 17.mai osv.

Har et ønske om å bli helsesykepleier (helsesøster) etterhvert:)
 
Jeg har ikke fullført utdanning, men jeg er kurs og konferansesjef på hotell. Har jobbet meg oppover, og jeg elsker bransjen :D jeg møter så mange spennende folk, får/må være med på så mange store, kule arrangementer, og ikke minst så har jeg verdens beste familie på jobb ❤️ Alt annet enn en 8-16 jobb, men hva gjør vel det når man elsker jobben sin? ❤️
 
Jeg er operasjonssykepleier, og elsker jobben min.
Veldig varierte dager med stor arbeidsbelastning, tverrfaglig teamarbeid, selvstendighet, nært samarbeid med kirurger, massevis av spennende og varierte situasjoner.
Det gir en fantastisk følelse å kunne si at man redder liv på jobb:).
Utdannelsen består av 3-årig sykepleierutdanning, 2 år i arbeid med relevant prakisis, og deretter 1 1/2 til 2 års videreutdanning i operasjonssykepleie(Avhenger om man tar master eller ikke).
Operasjonssykepleiere er garantert jobb i hele Norge og hele verden. Veldig ettertraktet.

Man må være praktisk, løsningsorientert, faglig orientert, og kunne holde hodet kaldt i nødssituasjoner.
 
Jeg jobber som ingeniør i et olje- og energiselskap og er utdannet som dette fra høyskolen. Har og nettopp ferdigstilt en master i ledelse.
Jobben er helt super! Mange ulike arbeidsoppgaver som design, tegning, test, offshore, osv. Har flexitid, gode kollegaer (som jeg og er med på fritiden), veldig forståelsesfulle arbeidsgivere og lønnen er grei.
 
Tusen takk for svar alle :) veldig spennende å høre. Er sååå usikker på hva jeg vil. Er utdannet barnehagelærer selv :)
 
Vpl med videre utdanning i ledelse jobber som avd leder personal ansvar, fagansvar, bruker oppfølging og utfordringer på rekke og rad, fleksibelt og lett å kombinere med familieliv:)
 
Snart ferdig utdannet sykepleier :) drømmer om å bli jordmor.
Jeg er utdannet fra før, men da jeg fikk min datter i 2015 ble jeg så inspirert av de fantastiske sykepleierne på føde-/barselavd at jeg bestemte meg for å bli sykepleier selv. Så da frøkna var 8 mnd satt jeg meg på skolebenken. Kjempefornøyd med valget mitt!!! Angrer ikke et sekund :)
 
Er lærer. Yrket er veldig givende, men også beinhard jobbing døgnet rundt... noen ganger kan jeg være så sliten at jeg holder på å svime av, mens andre ganger koser jeg meg skikkelig i jobben. Så varierende, men beinhard jobbing. Jeg jobber på barneskole
 
Tusen takk for alle dere som svarer. Jeg er så sinnsykt usikker. Snust på sykepleier, men veldig usikker på om det egentlig er noe for meg. Lurer liksom på om jeg vil ta noe videreutdanning eller prøve noe helt annet. Begge deler frister :p
 
Back
Topp