En liten ICSI-guttebebis er på vei❤️ vårt lille mirakel❤️

Du er vilt flink som ammet i 3 mnd! Lille Henrik har fått den absolutt beste starten på livet han kunne få. HS og jordmor her har sagt at de to første mnd er de viktigste, det er da immunforsvaret bygges, dritbra jobba! For å minke produksjonen kan du putte på deg ting som strammer endel over brystene så skal du nok se at at sprengen gir seg fort :) Og brezzaen er bare hiiiiimmeeeeeelsk! Fytti katta, det er det beste kjøpet vi har gjort! Og et lite tips, om dere bruker å dra over grensa, så er erstatninga mye billigere der ;)

Tusen takk❤️❤️ Jeg føler selv jeg har gjort det jeg kan, og kan gi meg vel vitende om at han fikk den viktigste melka! Er jo synd, men mamming foran amming! Kan ikke ha det slik! Jeg går med trang sportsbh, så jeg håper det gir seg snart!

Oh yes, har hørt utelukkendr bare skryt om den maskina, så var ikke i tvil om at den måtte vi ha!! Og har hørt det der om Sverige! Vi bor bare halvannen time fra grensa, så blir nok noen turer dit ja!!
 
Bra jobbet med ammingen! :happy: Godt med litt frihet nå, sikkert. Håper sprengen gir seg litt etter litt. :angelic:

Rart å tenke på, den og den datoen ifht forsøk,innsett,tester osv. Tror aldri jeg glemmer datoen vi satte inn frøkna og alt rundt det. Husker det mer enn selve fødselen noen dager :hilarious:

Takk❤️ Ja, blir godt å slippe det presset!!

Veldig rart å tenke på!! Kommer aaaldri til å glemme hvordan Henrik ble til og alt styret rundt det!! De datoene sitter klistra!!
 
Gratulerer med både 1 år og 3 måneder. :Heartred:Heartred For et fantastisk år det har vært, og så fantastisk tøff mamma du er. Som har gitt gutten din morsmelk i 3 måneder nå. Kjempebra jobbet. :Heartred

Tuuusen takk❤️❤️
 
Jeg hadde omtrent aldri brystspreng. Men det er fordi jeg hadde problemer med å holde produksjonen oppe. Kjempet imot lenge med pumpa som mitt våpen men da jeg til slutt ga opp var melka raskt borte, uten spreng.

Det kan nok ta litt lengre tid å stenge ned et mer velfungerende meieri enn mitt :p
Men lurt å bare håndmelke bort sprengen og holde brystene i stram topp/BH :)

Oj, da var du jo «heldig» om man kan si det når du først måtte gi deg! Er ikke akkurat behagelig! Har ikke hatt mye jeg heller nå, gikk halvannet døgn før de ble harde og begynte å bli sprengte! Siste dagene han ammet tok det ca 2 min så var det ikke mer som kom og Henrik lå og vræla! Så håper det går over kjapt!
 
Og da jeg sluttet å amme før søskenforsøk håndpumpet jeg litt i dusjen (bare for å få de myke, ikke for å tømme) og så tok jeg på en sports-BH som egentlig er for liten for meg, og hvert fall med melkejur. Ubehagelig stram altså. Melka mi ble vel så og si borte i løpet av én uke, og jeg hadde god produksjon.

Var det jeg fikk beskjed om av HS også! Håndpumpe for å gjøre de myke! Og jeg har allerede dusja to ganger idag, og skaø ta en til før jeg legger meg! Går med sportsbh, kunne kanskje hatt litt strammere! Får kjøpe meg en str mindre:hilarious::hilarious::hilarious: så håper jeg det gir seg snart!
 
Var det jeg fikk beskjed om av HS også! Håndpumpe for å gjøre de myke! Og jeg har allerede dusja to ganger idag, og skaø ta en til før jeg legger meg! Går med sportsbh, kunne kanskje hatt litt strammere! Får kjøpe meg en str mindre:hilarious::hilarious::hilarious: så håper jeg det gir seg snart!

Ja, den må være for stram. Ubehagelig. Og du må sove med den og. Jeg hadde jo egentlig alltid fulle pupper, men trengte kun å håndpumpe bittelitt et par ganger med denne teknikken. Så kjøp en mindre i morgen. Eventuelt teip opp puppene med sportsteip eller knyt et skjerf rundt utenpå BH'en. Lykke til! :)
 
Ja, den må være for stram. Ubehagelig. Og du må sove med den og. Jeg hadde jo egentlig alltid fulle pupper, men trengte kun å håndpumpe bittelitt et par ganger med denne teknikken. Så kjøp en mindre i morgen. Eventuelt teip opp puppene med sportsteip eller knyt et skjerf rundt utenpå BH'en. Lykke til! :)

Takk for tips! Måtte håndpumpe endel nå for å få dem bittelitt myke, var steinharde!! Men er liksom redd for å ta for mye også! Meeen, vil heller ikke ha brystbetennelse igjen!! Det var jo satans vondt!! Blir innkjøp av ny sportsbh imorra!!
 
Takk for tips! Måtte håndpumpe endel nå for å få dem bittelitt myke, var steinharde!! Men er liksom redd for å ta for mye også! Meeen, vil heller ikke ha brystbetennelse igjen!! Det var jo satans vondt!! Blir innkjøp av ny sportsbh imorra!!

Nei, ingen flere runder med brystbetennelse på deg nei. De må være myke når du pakker dem inn, så man må jo pumpe noe. Poenget er at mottrykket gjør at kroppen tror puppene er sprengfulle, så for å få til det må det være stramt stramt stramt. Håper det funker raskt for deg og. :)
 
Oj, såpass ja!! Men er vel ikke så rart siden hu var så lita❤️ Hvordan går det med dere nå?

Ja, var 3800 på termindatoen men ramlet veldig i det siste..

Går fint, men mye skjerming og en del utfordringer med det psykososiale (?), mens det fysiske går over all forventning! Krabber nesten :D
 
Ja, var 3800 på termindatoen men ramlet veldig i det siste..

Går fint, men mye skjerming og en del utfordringer med det psykososiale (?), mens det fysiske går over all forventning! Krabber nesten :D

Såpass ja! Håper hun legger bedre på seg etterhvert! Henrik hadde større dropp enn ønsket etter fødsel, og nå når han var 2 til 2,5 mnd! Nå er han tilbake på kurven sin, så var nok lite melk her ja!

Bra det fysiske går bra da☺️ Og det psykososiale kommer sikkert etterhvert når hun modnes mer! Men klart det er slitsomt! Må endel skjerming til her også! Blir fort overstimulert og overtrøtt, og da er det myyye gråt! Og han er vanskelig å roe ned, liker ikke å ligge på brystet eller i armene lenger!
 
Såpass ja! Håper hun legger bedre på seg etterhvert! Henrik hadde større dropp enn ønsket etter fødsel, og nå når han var 2 til 2,5 mnd! Nå er han tilbake på kurven sin, så var nok lite melk her ja!

Bra det fysiske går bra da☺️ Og det psykososiale kommer sikkert etterhvert når hun modnes mer! Men klart det er slitsomt! Må endel skjerming til her også! Blir fort overstimulert og overtrøtt, og da er det myyye gråt! Og han er vanskelig å roe ned, liker ikke å ligge på brystet eller i armene lenger!

Mager trøst, men om et års tid har sikkert begge to glemt denne perioden :)
 
3961EA99-C806-4950-8A17-285A1B2A4767.jpeg Morsdagen ifjor❤️ Jeg testet positivt, 9 dpo❤️
Da skjønte jeg at denne spiren måtte sitte, og det gjorde den heldigvis❤️
 
Åh herlig ❤️❤️
 
Jeg skvatt også! Noe skikkelig!! :eek::eek::eek:Men så herlig med sånne merkedager ❤️ Love it! :D
 
Just took a walk down memory lane:hilarious::hilarious::hilarious:
 
EF1942CA-CFFB-4781-8272-673E5A008C1A.jpeg

Hau! Da er monitoren igjen innstilt og det skal igjen tisses i kopp! Har INGEN planer om å prøve igjen enda, nå skal vi vite hvilke dager vi må unngå kos:hilarious: TR lot seg jammen ikke vente på etter ammeslutt!! Sannsynligheten for å bli gravide på egenhånd er jo minimal, og drømmen er jo å få til en mirakelspire på egenhånd! MEN, det er litt for tidlig å tenke i de baner! Jeg vil ikke starte på prevensjon, for det har klusset mye til for meg før ifht syklus! Og kondom er vi ingen fan av! Så da får monitoren hjelpe oss med å finne ut når EL er, slik at vi ikke treffer på de dagene!!:facepalm::facepalm::facepalm:
 
Back
Topp